Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 39 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pomorskie Posiadane auto: Renault Laguna II FL 1,9 DCI 120 KM 05, Renault Vels-Satis, 2,2 DCI, 06 rok. Peugeot 1007 1,6 ben 2-tronic 05 rok
Piwa: 0/7
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 3511 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie Posiadane auto: Seat Toledo Signo 1,820v+lpg 99 Peugeot 106 1,1 97r. r
Piwa: 191/38
Wysłany: Czw 22 Sty 2015, 18:35
Temat postu:
Re: Co tu się stało?
maras_w-wo napisał:
Włączył się tryb czyszczenia DPFu?
No nie to akurat nie jest tryb wypalania DPF-u , a raczej wypalania oleju z silnika przez turbinę .Tak się dzieje jak turbina jest mocno zużyta i zapali się w niej olej i zaciąga go z silnika aż się wypali.
Przeważnie po takiej akcji silnik nadaje się do wyrzucenia , choć podobno nie zawsze. _________________ Nie ma trudnych pytań , trudne są tylko odpowiedzi.
NED
Dołączył: 06 Mar 2010 Posty: 278 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bogatynia (Dolny Śląsk) Posiadane auto: Vel Satis 2,2 dCi Initiale Paris 2005 r.
Piwa: 8/8
Wysłany: Pią 23 Sty 2015, 09:37
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) Co tu się stało?
O ile się nie mylę, jest to rozbieganie silnika, tak poprawnie nazywa się ta sytuacja, najczęściej dochodzi do uszkodzenia silnika, dokładnie do zatarcia. Wchodzi on na max wysokie obroty, wypala cały olej z silnika + wysoka temperatura, jak pisał kolega powyżej, silnik ze skrzynia manualna można próbować zadusić, natomiast automat będzie chodził, aż się wszystko wypali. Słyszałem że można jeszcze próbować zadławić silnik szmatą na dolocie, ale nie wiem ile w tym prawdy.
Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 638 Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice/Świerklany Posiadane auto: Renault Vel Satis 3.0d V6 INITIALE, Renault Clio II 1.5 dCi Privilage Fiat Seicento 1.1 MPI Look, Ford Fusion+ 1.6 TDCI Alfa Romeo Mito Quadrifoglio Verde
Piwa: 23/10
Wysłany: Pią 23 Sty 2015, 10:38
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) Co tu się stało?
Niestety jeżeli stanie się to w aucie z automatem to możesz jedynie patrzeć jak Twoje auto umiera
Przy manualu też będzie ciężko ale jest cień szansy że uda się go zdusić.
Trzeba nadmienić że takie sytuacje nie zdarzają się kierowcom świadomym swych aut
Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 39 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pomorskie Posiadane auto: Renault Laguna II FL 1,9 DCI 120 KM 05, Renault Vels-Satis, 2,2 DCI, 06 rok. Peugeot 1007 1,6 ben 2-tronic 05 rok
Piwa: 0/7
Wysłany: Pią 23 Sty 2015, 11:17
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) Co tu się stało?
Dzięki za szybkie i wyczerpujące odpowiedzi pozdrawiam
Należy w autach z większym przebiegiem (nieznanym a w większości tak jest) obejrzeć przewody od intercolera i znaleźć łatwo dostępny przewód gumowy i zapamiętać.Potem zaopatrzyć się w zestaw typu szmata czy jakiś korek pasujący do przeciętego węża no i oczywiście nóż i wozić to np. pod fotelem. Taki zestaw już nie jeden silnik uratował.
Jednak ja zalecam okresową i dokładną kontrolę turbo i gdy tylko zwiększy się zużycie oleju jej regeneracja.Rozbieganie się silnika z powodu turbiny owszem zdarza się ale to świadczy o kompletnej ignorancji i niedbalstwie właściciela - kierowcy _________________ Gdy idziesz po taniości zawsze kończy się drogo
Yamaha FJ 1200
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Vel Satis ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.