Taka ciekawostka: Jeżeli temperatura otoczenia spada do 6-8 stopni C to auto jest zrywniejsze i dynamiczniejsze. Jeżeli jest wyżej 15-20-30 stopni auto jest jakby "ospałe".Mam 2.0 T benzyna w LPG po lifcie.Ciekawe co jest na rzeczy ? _________________ Same konkrety to podstawa wyjaśnienia problemu !
Dołączył: 29 Sty 2016 Posty: 36 Skąd jesteś (miejscowość / region): W-wa Posiadane auto: Vel Satis 3.5 V6 2005
Piwa: 0/3
Wysłany: Pon 23 Maj 2016, 07:22
Temat postu:
Re: Dynamiczny przy niższej temperaturze
rafalekhc napisał:
Ciekawe co jest na rzeczy ?
Naturalny intercooler Teoretycznie to normalny objaw: im jest zimniejsze powietrze zasysane do silnika, tym więcej można go zassać, a to daje większe ciśnienie podczas spalania czyli większą moc.
Tyle, że przy tych tych kilku, kilkunastu st. C różnicy, to efekt dla kierowco byłby raczej na granicy zauważalności (albo nawet i to nie).
Na benzynie tak samo się zachowuje? Może to kwestia gazu - przy niższej temperaturze gorzej odparowuje? _________________ Pozdr@wiam,
Robek
Dołączył: 01 Wrz 2013 Posty: 114 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Vel Satis 2.0T Initiale
Piwa: 3/0
Wysłany: Pon 23 Maj 2016, 10:31
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) Dynamiczny przy niższej temperaturze
Tez mam Vela 2.0T i dokladnie te same odczucia co autor tematu, a wyjasnienie jest w 2 poscie (moim zdaniem poza temp. otoczenia duze znaczenie ma tutaj jeszcze zabudowa w samej komorze silnik, a scisle mowiac umiejscowienie intercoolera ).
Dołączył: 12 Wrz 2015 Posty: 339 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wawa Posiadane auto: Vel Satis 3.0DCI/ Avantime 3.0 V6/ P807 2.2 hdi/ P106 1.6 16v Rallye
Piwa: 12/0
Wysłany: Pon 23 Maj 2016, 22:39
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) Dynamiczny przy niższej temperaturze
Czym zimniejsze powietrze tym gęstrze i ma więcej tlenu w takiej samej objętości przez co silnik może podać więcej paliwa.
Rada na to jest prosta, wydajniejszy intercooler i przede wszystkim przed chłodnicami a nie za jak jest fabrycznie. Juz samo przełożenie oem'owego IC przed chłodnice powinno pomóc. Tu fabryka się nie popisała. _________________
Re: ( Renault Vel Satis ) Dynamiczny przy niższej temperaturze
Nie wiem czy to to.Na gazie i na benzynie to samo.Gdyby to był standardowy objaw większość z nas by to zauważyła...Czy ktoś kiedykolwiek przesuwał Intercooler przed chłodnice?nie grzeje się przez to silnik ? _________________ Same konkrety to podstawa wyjaśnienia problemu !
Dołączył: 12 Wrz 2015 Posty: 339 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wawa Posiadane auto: Vel Satis 3.0DCI/ Avantime 3.0 V6/ P807 2.2 hdi/ P106 1.6 16v Rallye
Piwa: 12/0
Wysłany: Wto 24 Maj 2016, 23:08
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) Dynamiczny przy niższej temperaturze
dużo osób nie zwraca na coś takiego uwagi, bo nie wykorzystuje potencjału auta. Przełożenie IC na przód nie wpłynie na przegrzewanie się silnika. Warto założyć coś grubszego - bardziej wydajnego. _________________
Dołączył: 19 Lip 2013 Posty: 121 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wielkopolska Posiadane auto: Renault Vel Satis 2,0T 2005
Piwa: 2/4
Wysłany: Sro 25 Maj 2016, 18:25
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) Dynamiczny przy niższej temperaturze
Koledzy, zależność lepszych osiągów auta od wydajniejszego napełniania komory spalania zimniejszym powietrzem z racji jego większej gęstości w niższej temperaturze - choć słuszna z punktu widzenia fizyki - jest tak mikroskopijna przy tym zakresie temperatur, że niemożliwa do zauważenia.
Przyczyna opisywanego tu problemu musi być inna.
Dołączył: 12 Wrz 2015 Posty: 339 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wawa Posiadane auto: Vel Satis 3.0DCI/ Avantime 3.0 V6/ P807 2.2 hdi/ P106 1.6 16v Rallye
Piwa: 12/0
Wysłany: Sro 25 Maj 2016, 22:53
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) Dynamiczny przy niższej temperaturze
Jeżeli nie czujesz jak auto "puchnie" przy 30 stopniach w porównaniu do 5 stopni to wydaje mi się ze nie wykorzystujesz przez cały czas potencjału swojego auta. Wystarczy zmierzyć jaka jest temperatura na dolocie przy takich temperaturach zewnętrznych. _________________
Re: ( Renault Vel Satis ) Dynamiczny przy niższej temperaturze
w dieslu 2,2dci jest taki sam objaw jak zimno : jazda w nocy lub późnym wieczorem ,auto się zbiera duzo lepiej , już od dłuższego czasu zabieram się za przełożenie IC do przodu lub zastąpienie go innym ale w zderzaku. jak ktoś nie wierzy w to, to niech przejrzy tylko auta przygotowywane do driftu lub innych wyczynowych sportów . dlaczego tak IC jest wysunięty do przodu......ma być odizolowany od źródła ciepła co w velu jest przeciwienstwie , nagrzewa go chłodnica klimy i płynu _________________ przez 12lat :VELSATIS 2.2 DCI 180PS/380Nm po sofcie / teraz :Espace 2007r 3,5 V6 LPG.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Vel Satis ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.