Dołączył: 12 Wrz 2015 Posty: 339 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wawa Posiadane auto: Vel Satis 3.0DCI/ Avantime 3.0 V6/ P807 2.2 hdi/ P106 1.6 16v Rallye
Piwa: 12/0
Wysłany: Sro 22 Cze 2016, 09:36
Temat postu:
Roznice 3.0 Dci 177KM a 181KM
Witam. Ma ktoś wiedzę jaka jest różnica między silnikami 177KM a 181KM? Zmieniony jest jakiś osprzęt typu wtryskiwacz czy turbina? Czy to tylko kwestia softu silnika? Bo i spora różnica w Nm jest między tymi silnikami. _________________
Re: ( Renault Vel Satis ) Roznice 3.0 Dci 177KM a 181KM
1. Zmiana softu.
2. Inny kolektor dolotowy.
3. Dwa wentylatory chlodnicy.
4. Wersja 181KM ma chłodnicę:
a) o szerokości 40mm (normalna chłodnica ma 32mm)
b) o wysokości 512mm (wcześniej były montowane 440mm)
5. Inny intercooler
6. Przewód klimatyzacji od chlodnicy ma inne ulożenie ze względu na zmianę układu chlodzenia.
Dołączył: 12 Wrz 2015 Posty: 339 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wawa Posiadane auto: Vel Satis 3.0DCI/ Avantime 3.0 V6/ P807 2.2 hdi/ P106 1.6 16v Rallye
Piwa: 12/0
Wysłany: Sob 17 Wrz 2016, 09:33
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) Roznice 3.0 Dci 177KM a 181KM
Zastanawia mnie skąd taka różnica w Nm. Nawet po chip tuningu dalej między tymi silnikami jest spora różnica w Nm.
W moim przed lliftowym tez są 2 wiatraki na klimie . _________________
Czy masz oprócz dwóch wiatraków:
1. Wysokość i grubość chłodnicy wody zwiększoną ?
2. Inny typ intercoolera (wysoki był montowany w wersji 177KM), po modyfikacjach niski i gruby (inny przepływ powietrza doładowującego).
3. Inny układ kanałów dolotowych (inne zawirowania powietrza).
Powyższe elementy wydają się subtelne, ale z uwagi że auto spala mieszankę paliwa składającą się z paliwa i powietrza, to te szczegóły mają znaczenie.
Dołączył: 12 Wrz 2015 Posty: 339 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wawa Posiadane auto: Vel Satis 3.0DCI/ Avantime 3.0 V6/ P807 2.2 hdi/ P106 1.6 16v Rallye
Piwa: 12/0
Wysłany: Sob 17 Wrz 2016, 12:32
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) Roznice 3.0 Dci 177KM a 181KM
1. Nie ma wpływu na moc a na to żeby się te cholerne silniki mniej przegrzewaly. Żebym wiedział wcześniej o tej zmianie to jak zmieniałem moja od razu założył bym ta większą.
2. IC pomaga w ciepłe dni wiec to tez nie jego zasługa. Ten nowszego typu jest przed chłodnicami czy dalej za?
3. Co zmienili w kolektorach bo w necie nic na ten temat nie mogę znaleźć a to rzeczywiście może ich modyfikacja pomogła.
Ogólnie szukam i szukam i nic w tym internecie nie ma _________________
Re: ( Renault Vel Satis ) Roznice 3.0 Dci 177KM a 181KM
Kolektory dolotowe różnią się między wersją 177 a 181 KM
Obejrzyj dokładnie zdjęcia kolektorów na popularnym portalu aukcyjnym.
Różnica polega nie tylko na zmianie położenia zbiorniczka podciśnienia, ale prze wszystkim różnicy w kanałach (widać to już na zdjęciach, gdy porównamy obydwa). Podpowiem, że wersje kolektorów po zmianach mają zbiorniczek podciśnienia na zewnątrz (starsza wersja między kanałami).
Zgadzam się, że zmiany te bezpośrednio nie generują wzrostu momentu obrotowego, ale obniżają temperaturę powietrza doładowującego umożliwiając zwiększenie ciśnienia w cylindrach a co za tym idzie przy zmianie softu uzyskujemy wzrost momentu obrotowego.
Ps.
Nie wiem do jakiej wartości NM bezproblemowo będzie obsługiwała automatyczna 5-cio biegowa skrzynia w wersjach 177KM. Natomiast w wersjach 181KM automatyczne skrzynie 6-cio biegowe mają bezproblemowo pracować do 450NM.
Dołączył: 12 Wrz 2015 Posty: 339 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wawa Posiadane auto: Vel Satis 3.0DCI/ Avantime 3.0 V6/ P807 2.2 hdi/ P106 1.6 16v Rallye
Piwa: 12/0
Wysłany: Sob 17 Wrz 2016, 15:28
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) Roznice 3.0 Dci 177KM a 181KM
W końcu renault pomyślał i założył jako pierwszy IC. Skrzynia jest policzona na 450Nm.
Z tą skrzynia 6 to jakiś chyba mit lub była tylko w ostatnim roku produkcji bo nigdy w po liftowym takiej na oczy nie widziałem i z tego co czytam na forum to nikt nie widział. _________________
Re: ( Renault Vel Satis ) Roznice 3.0 Dci 177KM a 181KM
Jest fabrycznie zamontowana w moim egzemplarzu. Jest to 6-cio biegowy automat, który bardz ładnie pracuje.
Dodam, że obecnie ta skrzynia (dokładnie ten model co do jednej literki) jest montowany w Oplu Insignia, Volvo XC90 oraz wielu innych samochodach obecnie wypuszczanych z 6-cio stopniowymi automatami.
Przed zakupem, jak znalazłem auto (po lifcie, 6-cio biegowy automat, zmiana układu chłodzenia) to po obejrzeniu zdjęć od razu ją zaliczkowałem. Mimo iż szukałem rocznika 2008 już z całkiem nowym silnikiem diesla V6 o mocy 241KM (montowany w nowych Renault, Nissanach i Infinity) to ze względu na brak dostępności zdecydowałem się na wersję 181KM i po około roku eksploatacji nie żałuję. Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Vel Satis ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.