Dołączył: 11 Wrz 2016 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Vel Satis 2.0T 2002
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 11 Wrz 2016, 10:36
Temat postu:
Błąd sterownika komputera
Cześć wszystkim,
jest to mój pierwszy post, więc proszę o wyrozumiałość Mam spory problem z moją nową Versalka. Od razu po kupieniu okazało się, że jest wydmuchana uszczelka pod głowicą. Wszystko zostało wymienione jak należy głowica splanowana, nowe uszczelki itd. Po przejechaniu 600 km wyskoczył błąd ESP+Błąd wtrysku, oczywiście tryb awaryjny 2500 obr i wracamy 50km/h z Zakopanego. Po podpięciu pod komputer jeszcze w Wieliczce masa błędów chyba z 8 zaczynając o tych pierwszych kończąc po błędy wycieraczek. Diagnoza=przepustnica. Błędy wykasowane, oczywiście nie dało się tego naprawić na miejscu, więc wracamy powoli do domu(oczywiście tryb awaryjny ucichł jedynie na 20km). Po dojechaniu do domu i do mojego mechanika stwierdził, że przepustnica jest montowana dopiero po '05, do podpięciu pod jego CLIPA wyszło, że przepływomierz. Wymiana i nic. Podjechałem podpiąć się pod komputer do ASO i tam im wyszedł błąd sterownika silnika=komputer. Znaleźć używany pasujący do Twojego modelu graniczy z cudem. Wiec zadzwoniłem do serwisu i gdyby się ktoś zastanawiał to kosztuje 2760 zł brutto Wiec została naprawa sterownika, okazało się, że znajomy zajmuję się takimi rzeczami, więc niby wszystko będzie ok. Wczoraj dostaję SMSa z pytaniem czy to na pewno komputer, bo on po bezpośrednim podłączeniu sprawdził i wszystko działa. Wiem rozpisałem się, ale chciałem opisać wszystko dokładnie, ponieważ nie znalazłem na forum podobnego problemu. I teraz mam kilka pytań. Może ktoś już miał podobną usterkę? Czy może być to problem z jakąś wiązką? Czy mogli dać ciała przy wymianie uszczelki? Za wszystkie odpowiedzi na temat będę wdzięczny Pozdrawiam
Dołączył: 07 Sie 2016 Posty: 442 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zachodniopomorskie Posiadane auto: BMWE39M57
Piwa: 17/3
Wysłany: Nie 11 Wrz 2016, 10:52
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) Błąd sterownika komputera
Zanim padnie na podejrzenie sterownika silnika trzeba sprawdzić wiązke,problem może leżeć również UCH. _________________ Piwa nie pije...Robię wyjątek dla Portera
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Wysłany: Nie 11 Wrz 2016, 12:02
Temat postu:
Re: Błąd sterownika komputera
micsli napisał:
do podpięciu pod jego CLIPA wyszło, że przepływomierz. Wymiana i nic.
Ciekawe jak zostało wymienione coś, czego w tym aucie nie ma???
Podjedź do kogoś kto ma prawdziwego Clipa i zrobi wiarygodna diagnostykę bo nie jest możliwe, żeby znaleźć w tym silniku przepływkę. Mechanika z jego ,,Clipem,, co znalazł przepływomierz też bym zmienił.
Dołączył: 07 Sie 2016 Posty: 442 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zachodniopomorskie Posiadane auto: BMWE39M57
Piwa: 17/3
Wysłany: Nie 11 Wrz 2016, 12:23
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) Błąd sterownika komputera
Może wymienił czujnik temperatury powietrza dolotowego a myślał że to przepływka,już nie jednego takiego "fachowca" widziałem. _________________ Piwa nie pije...Robię wyjątek dla Portera
Dołączył: 01 Wrz 2013 Posty: 114 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Vel Satis 2.0T Initiale
Piwa: 3/0
Wysłany: Nie 11 Wrz 2016, 22:23
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) Błąd sterownika komputera
A ja bym na poczatku zregenerowal wlasnie przepustnice, ktora w ogromnej wiekszosci przypadkow odpowiada za opisane przez Ciebie problemy. Nie wiem co to za fachowiec Ci powiedzial, ze przepustnica jest montowana dopiero po '05, bo byla montowana od poczatku produkcji. Do polowy '03 byla to "bardziej awaryjna" plastikowa (czarna), a potem byla metalowa (ktora moim zdaniem wcale mniej awaryjna nie jest). Koszt regeneracji to okolo 200 zl, nawet jak by to nie bylo to (w co watpie ale wszystko jest mozliwe) to przy tym wieku i przebiegu i tak juz nie dziala jak powinna. Na poczatku tez mozesz odpiac kostke od przepustnicy, potraktowac ja jakims kontaktem i lekko podoginac styki (z wyczuciem, a podoginanie stykow sugeruje dlatego ze jak Ci robili uszczelki to ja odpinali, lata sprawily ze raz cos odpiete niekoniecznie potem odpowiednio przewodzi prad, zerwana na ulamek sekundy komunikacja sterownika silnika z przepustnica = blad wtryskow + ESP).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Vel Satis ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.