Dołączył: 30 Gru 2010 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): STARACHOWICE Posiadane auto: TRAFIC II
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 30 Cze 2013, 16:36
Temat postu:
trafic 2.0 16v f4r 820 peknieta glowica I zatarty cilinder
witam wszystkich mam problem jak w temacie.miala to byc zwykla wymiana uszczelki pod glowica a co sie okazalo jest peknieta glowica przy zaworze wydechowym I przytarty jeden cylinder.nie wiem czy sie oplaci ze
montowac to I gdzie takie rzeczy dobrze robia?.chcialem kupic drugi silnik ale nigdzie nie ma takiego moze ktos podpowie od czego by dopasowal silnik ? Dane mojego to Renault trafic 08r kod silnika f4r 820 2.0 16v 117km skrzynia 6 stopniowa.prosze was o pomoc bo juz ie wiem co z tym dalej robic .
Re: ( Renault Trafic ) trafic 2.0 16v f4r 820 peknieta glowica I zatarty cilinder
Kup silnik f4r i przezuc osprzet,nie musi to byc 820 jesli przerzucisz swoje kolektory,turbinke,wtryski i reszte gratow dolaczonych do silnika
Doswiadczylem juz swapow 1.9 z laguny do vivaro i 2.5 z mastera do vivaro,wszystko ladnie chodzi jesli robi sie to profesjonalnie z zachowaniem momentow dociagniec srub i jak wspomnialem wtryski musza byc twoje albo adaptacja
Dołączył: 30 Gru 2010 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): STARACHOWICE Posiadane auto: TRAFIC II
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 01 Lip 2013, 11:51
Temat postu:
Re: ( Renault Trafic ) trafic 2.0 16v f4r 820 peknieta glowica I zatarty cilinder
z silnikiem 1.9 dci nie bylo by problemu ale to f4r 2.0 16v 117km benzyna bez zmiennej fazy rozrzadu I ze szkrzynia 6 biegowa .A wiekszosc renuwek ma zmienna faze I skrzynie 5 biegowe .ogladalem juz pare silnikow z scenika ,laguny I sa glowice inne I blok tez ja mam duze kolo zamachowe a kod bloku f4a.
Re: ( Renault Trafic ) trafic 2.0 16v f4r 820 peknieta glowica I zatarty cilinder
Witam. Silnik pasuje kropa w kropę od Laguny II. Również posiadam i Trafica i Vivaro z silnikiem F4R i jeszcze nie zdarzyło się żeby cokolwiek nie pasowało.
Pompa klimy, łapa alternatora, cewki etc... wszystko pasuje. F4R to F4R a reszta oznaczeń typu 720 czy 820 to tylko osprzęt mocowany do silnika.
Dołączył: 30 Gru 2010 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): STARACHOWICE Posiadane auto: TRAFIC II
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 03 Lip 2013, 00:17
Temat postu:
Re: ( Renault Trafic ) trafic 2.0 16v f4r 820 peknieta glowica I zatarty cilinder
dzwonilem w pare miejsc I wiem juz ze wychodzily dwa doly silnika z mniejszym sprzeglem kod bloku f4r I z wiekszym sprzeglem kod bloku f4k I rzekomo ten wiekszy ma pasowac do mojej 6 skrzyni ale juz gore maja te od laguny ze zmienna faza razrzadu a u mnie nie ma zmiennej fazy .teraz pytanie czy da sie jakos ( ominac,zaslepic ) ta zmiena faze I czy bedzie silnik wspulgral z osprzetem .gosc ktory ma taki silnik twierdzi ze bez problemu da sie obejsc ta zmienna faze albo moj walek wstawic. I ze bedzie chodzil, co wy o tym sadzicie? czy lepiej dac moj silnik do. tulejowania I spawania glowicy , jesli remontowac moj to gdzie ? moj mechanik radi jak juz remontowac to gliwice lub lodz. pozdrawiam I prosze o porade
Dołączył: 30 Sie 2014 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zielona Góra Posiadane auto: Vivaro '05 / Lexus GS430 V8 2001 / Toyota MR2 SW20
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 08 Mar 2016, 23:33
Temat postu:
Re: ( Renault Trafic ) trafic 2.0 16v f4r 820 peknieta glowica I zatarty cilinder
Witam, mam podobny problem.
Udało się rozwiązać problem poskładania silnika, by pasować pod skrzyni 6tkę ?
W Vivaro zaniemógł mi silnik i muszę dopasować z osobówki, stoje przed zakupem Laguny 135KM 2005r, tylko nie wiem jak z blokami o których pisałeś.
Dołączył: 30 Sie 2014 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zielona Góra Posiadane auto: Vivaro '05 / Lexus GS430 V8 2001 / Toyota MR2 SW20
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 09 Mar 2016, 10:33
Temat postu:
Re: ( Renault Trafic ) trafic 2.0 16v f4r 820 peknieta glowica I zatarty cilinder
greg2804 napisał:
dzwonilem w pare miejsc I wiem juz ze wychodzily dwa doly silnika z mniejszym sprzeglem kod bloku f4r I z wiekszym sprzeglem kod bloku f4k I rzekomo ten wiekszy ma pasowac do mojej 6 skrzyni ale juz gore maja te od laguny ze zmienna faza razrzadu a u mnie nie ma zmiennej fazy .teraz pytanie czy da sie jakos ( ominac,zaslepic ) ta zmiena faze I czy bedzie silnik wspulgral z osprzetem .gosc ktory ma taki silnik twierdzi ze bez problemu da sie obejsc ta zmienna faze albo moj walek wstawic. I ze bedzie chodzil, co wy o tym sadzicie? czy lepiej dac moj silnik do. tulejowania I spawania glowicy , jesli remontowac moj to gdzie ? moj mechanik radi jak juz remontowac to gliwice lub lodz. pozdrawiam I prosze o porade
Mam pytanie głównie odnośnie zacytowanego pytania.
Po rozmowach z eekz (wielkie dzięki dla niego, człowiek który zawsze chętnie pomoże, podpowie i odpowie) wychodzi na to, iż SWAP z Laguny II podejdzie, po małych zmianach. Mam na oku taką do kupienia (Polift 2005r, 135KM - więc chyba nie IDE, te miały 140KM). Tylko teraz pytanie, czy jak w zacytowanym poście nie ma różnic na bloku w przypadky skrzyni 6cio i 5cio biegowej ? Nie chciałbym kupić angola, porozbierać go i okaże się że nie pasi. Robi to niestety za mnie mechanik, bo nie mam możliwości sam tym się zająć (brak sprzętu i tutaj już swoją wiedzą w 100% też nie ogarnę SWAPu).
Z innej beczki - szkoda, że Renault to nie honda. Tam każdy silnik jak puzzle pasuje, w tym przypadku wrzuciłbym 3,0V6 i byłoby z głowy ...
Re: ( Renault Trafic ) trafic 2.0 16v f4r 820 peknieta glowica I zatarty cilinder
Wybacz, że dopiero odpisuję, ale ostatnio mam na głowie tyle, że się nie wyrabiam na zakrętach (robię izotermę do Movano).
Laguny z tego co wiem były też (i chyba tylko) 6 biegowe i skrzynia pasowała. Są dwa rodzaje skrzyń i różnią się umiejscowieniem linek od wybieraka. W traficu masz na górze skrzyni i takie też są w lagunach, ale nie wszystkich. Najlepiej niech sprzedający zrobi Ci fotkę to będziesz wiedział na czym stoisz. Ale skrzynia generalnie pasuje czy taka czy taka, ale fajnie by było, gdyby akurat trafiła Ci się "zapasowa", tj. z dobrym mocowaniem linek.
Co do 3.0 V6 to już ten temat przerabiałem. Jako, że mam silnik 3.0 V6 "na wierzchu" to robiliśmy z bratem pomiary. Nie to, że nie wejdzie - o nie. Miejsca pod maską starczy, ale problem polega na tym, że laguny 3.0 były tylko i wyłącznie w automacie. Niestety (W TEORII!) nie istnieje do niej skrzynia manualna. A przynajmniej nikt w Polsce takiego myka nie zrobił. Sam chciałem wstawić skrzynię manuala do swojej laguny 3.0 i bardzo długo robiłem rozeznanie. Już nawet skrzynkę od laguny I przykładałem i w sumie to pasuje. Gdy wpadłem na ten trop to znalazłem gościa w Polsce, który wrzucił skrzynię właśnie od laguny I 3.0 do laguny II, ale to co się namęczył z elektroniką i dyskoteką na desce to tylko on wie. Natomiast okazuje się, że do silnika 3.0 V6 z laguny można podpasować bez jakichkolwiek przeróbek skrzynie biegów manualne od Clio Sport V6, lub Avantime 3.0 - jednak oba te auta są rzadkością na drogach, że o częściach nie wspominając. Skrzynia od avantime swego czasu była na allegro za 1400zł, ale jakoś mi zapał na zmiany minął.
Dołączył: 08 Lis 2016 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk Posiadane auto: Renault Trafic 2.0 16v long 2006r
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 08 Lis 2016, 22:51
Temat postu:
Re: ( Renault Trafic ) trafic 2.0 16v f4r 820 peknieta glowica I zatarty cilinder
Witam szanownych kolegów i proszę o pomoc
Problem podobny jak w temacie, po zakupie Renault Trafic Long 9 osób 2.0 16V z LPG rok produkcji końcówka 2006r, modelowo 2007 z Niemiec, silnik F4R 820 moc 86 KW 117 KM przebieg 285 tys. km. zapomniałem o wymianie rozrządu i się stało .. choć cały pakiet startowy wykonałem rzetelnie.
Mój znajomy mechanik który rozebrał silnik powiedział po oszacowaniu zniszczeń, kup kompletną głowice z wałkiem.
Czy ktoś możne mi podpowiedzieć co mam dokładnie kupić i z jakiego innego renault pasuje na 100%, możne jakiś link bym wiedział czego szukać, a może ktoś ma na sprzedasz pasujący silnik lub potrzebne części ?
Pozdrawiam
Marcin
Re: ( Renault Trafic ) trafic 2.0 16v f4r 820 peknieta glowica I zatarty cilinder
Witam serdecznie,
Czy ważne jest czy pompa wody jest na pasku rozrządu czy wieloklinowym ?
Szukam silnika do Vivaro zamiast F4R.720, i dostaję różne informację odnośnie lokalizacji pompy wody.
Re: ( Renault Trafic ) trafic 2.0 16v f4r 820 peknieta glowica I zatarty cilinder
Może mi któryś z kolegów wysłać na maila lub udostępnić w tym wątku zdjęcie pasa przedniego benzyniaka. Mam Vivaro bez chwytu powietrza tzn układ dolotowy kończy się na rezonatorze i z uwagi na to że nie mogę znaleźć nigdzie zdjęcia nie wiem co powinno być dalej i skąd pobierane jest powietrze w oryginale. Problem jest taki że silnik dość mocno faluje szczególnie na LPG gdy odpala się wiatrak a jest on na przeciwko rezonatora. _________________ Vivaro 2006 2.0 16V LandiRenzo Omegas
Re: ( Renault Trafic ) trafic 2.0 16v f4r 820 peknieta glowica I zatarty cilinder
OK już wymacałem o co biega. W zderzaku pod reflektorem jest otwór w którym mocuje się rurę która przychodzi do rezonatora a dalej do filtra powietrza. Tymczasowo wstawiłem aluminiową i jest poprawa bo już nie ma w dolocie 75 a tylko 30 C _________________ Vivaro 2006 2.0 16V LandiRenzo Omegas
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Trafic ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.