Renault

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Renault Scenic ) Scenic III problem z napięciem ładowania



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum RENAULT Forum Strona Główna -> ( Renault Scenic ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lotar67

Czytelnik



Dołączył: 12 Maj 2012
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Świdnica
Posiadane auto: Scenic III
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 02 Sie 2012, 22:21
Temat postu:

Scenic III problem z napięciem ładowania


Czołem Panie i Panowie.

Chciałbym w kilku zdaniach przybliżyć problem, z którym zmagam się od kilku dni z moim Scenic III (prod. 2009 1,5 dci).

Otóż przypadkowo odkryłem instalując światła do jazdy dziennej, że napięcie ładowania akumulatora przez alternator jest nieco za niskie na poziomie 13,5 V. To powoduje, że LED-y PHILIPS-a nie włączają się, bowiem do włączenia potrzebują napięcia ładowania od 14,1V wzwyż.
Zmierzyłem napięcie alternatora (przy pracującym silniku) również jest 13,5V


Ok. pomyślałem. Sądziłem, że padł regulator napięcia alternatora.

Firma, która zajęła się moim zdemontowanym alternatorem stwierdziła, nie podejmują się naprawy (oryginalny to HITACHI). Zaproponowano mi nowy alternator BOSCH.

Zamontowano dzisiaj nowiutki alternator i......... po zmierzeniu również napięcie ładowania jest na poziomie 13,5V. Krótko mówiąc du....a z wymiany. Straciłem nieco $$$$, a jestem w tym samym miejscu.

Oczywiście LED-y odmawiają współpracy.

Mam pytanie do znawców tematu:

- co może być przyczyną
- gdzie szukać rozwiązania ( komputer ????)
- czy jakiś serdeczny użytkownik Scenica III może zmierzyć u siebie napięcie itp
- jakakolwiek informacja mile widziana.


Pozdrawiam
Lotar67
tel: 501 136 654
Powrót do góry
leiden

Auto Maniak



Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 2305
Skąd jesteś (miejscowość / region): /Holandia
Posiadane auto: RenaultTwingo 2.Twingo3 . Yamacha
Piwa: 187/12
Wysłany: Czw 02 Sie 2012, 22:58
Temat postu:

Re: ( Renault Scenic ) Scenic III problem z napięciem ładowania


akumulator masz 12volt a nie 14 Laughing
Powrót do góry
Lotar67

Czytelnik



Dołączył: 12 Maj 2012
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Świdnica
Posiadane auto: Scenic III
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 02 Sie 2012, 23:25
Temat postu:

Re: ( Renault Scenic ) Scenic III problem z napięciem ładowania


leiden napisał:
akumulator masz 12volt a nie 14 Laughing


Leiden - czytając Twój tekst wydaje mi się, że nie rozróżniasz napięcia akumulatora od napięcia ładowania alternatora. Cool

Lotar67
Powrót do góry
pawkos

Auto Maniak



Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 678
Skąd jesteś (miejscowość / region): Radomsko,łódzkie
Posiadane auto: Renault Megane II 1,4 2004, Ford focus c-max 1,8 benz.2005 r
Piwa: 15/9
Wysłany: Pią 03 Sie 2012, 15:32
Temat postu:

Re: ( Renault Scenic ) Scenic III problem z napięciem ładowania


No a co z tym regulatorem?13,5V to za mało.Powinno być max.15,5.
Powrót do góry
Lotar67

Czytelnik



Dołączył: 12 Maj 2012
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Świdnica
Posiadane auto: Scenic III
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 03 Sie 2012, 16:59
Temat postu:

Re: ( Renault Scenic ) Scenic III problem z napięciem ładowania


pawkos napisał:
No a co z tym regulatorem?13,5V to za mało.Powinno być max.15,5.


Samochody, które ostatnio przetestowałem (chyba 8 marek) miały napięcie ładowania (przy włączonym silniku bez obciążenia) ok. 14,2V

A Scenic III przy pomiarach w takich samych warunkach pracy wskazuje 13,5 V

Obawiam się, że np. zimą mogę mieć problem z nienaładowanym akumulatorem i w efekcie niekiedy w silne mrozy - koniecznością poruszania się piechotą do pracy Laughing

Niemniej zrobiłem rozpoznanie w ASO k. Wrocławia. Powiedziano mi, że to jest właściwe napięcie ładowania 13,5 V - niemniej wolę upewnić się, tym bardziej, że niemal 99% innych aut ma zdecydowanie większe napięcie ładowania akumulatora.

Ot i cały problem.

Nadal czekam na użytkownika Scenica III, który zrobiłby pomiar u siebie i na forum podał wynik.


Ps. Okazało się, że zdemontowany wcześniej oryginalny alternator HITACHI, okazał się sprawny i ponownie rozpoczął ciężką pracę w tandemie z silnikiem mojego samochodu. Zaś zamiennik (Bosch) wrócił do sklepu na półkę.

Lotar67
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pią 03 Sie 2012, 16:59
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
wl100

Dyskutant



Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 73
Skąd jesteś (miejscowość / region): Nowy Sącz
Posiadane auto: SCENIC II 1,9DCI 2003
Piwa: 4/13
Wysłany: Pią 03 Sie 2012, 20:23
Temat postu:

Re: ( Renault Scenic ) Scenic III problem z napięciem ładowania


" To powoduje, że LED-y PHILIPS-a nie włączają się, bowiem do włączenia potrzebują napięcia ładowania od 14,1V wzwyż. "
Coś z nimi jest nie tak, że świecą się dopiero przy takim napięciu.
Moim zdaniem powinny się świecić także przy 12V.
Powrót do góry
jack75lodz

Czytelnik



Dołączył: 19 Sie 2012
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź
Posiadane auto: Scenic III 1.9 DCI
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 19 Sie 2012, 20:20
Temat postu:

Re: ( Renault Scenic ) Scenic III problem z napięciem ładowania


Witam mam ten sam problem Scenic 1.9 DCI i ładowanie 13.5V, akumulator wymieniłem padł po niecałych 3 ech latach. W serwisie powiedzieli ze jest wszystko ok. Teraz po jednym dniu zapala mie sie komunikat :odpal samochód akumulator na wyczerpaniu. Po odpaleniu przez 3-5 minut mam napis: ładowanie akumulatora . Jade do serwisu i niech wydadza opinie ze tan samochod tak ładuje. Na gwarancji akumulatora informacja minimalne ładowanie 13.9 V. Chyba trzeda nekac serwisy nie robia akcje serwisowa
Powrót do góry
mariansq

Czytelnik



Dołączył: 03 Paź 2015
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Zielona Góra
Posiadane auto: megane II, sedan, 1.6 16 V
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 07 Wrz 2017, 12:25
Temat postu:

Re: ( Renault Scenic ) Scenic III problem z napięciem ładowania


Witajcie
Temat może już stary , ale też przez przypadek odkryłem identyczne zjawisko w swoim SIII - mam dokładnie 13,5 V od momentu odpalenia do wygaszenia silnika. Też się wystraszyłem że mam jakiś defekt , ale wszystko jest ok. Widocznie ten typ tak ma. Pobadam temat jeszcze.
Powrót do góry
Klimosz

Debiutant



Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 27
Skąd jesteś (miejscowość / region): Jarząbkowice

Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 05 Paź 2017, 18:20
Temat postu:

Renault Megane III 2009 rok 1,6i


Ja się męczę z podobnym problemem. Akumulator wymieniłem bo faktycznie padł po tych ośmiu latach. Ładowanie mierzę 14,5 super. Klient po autko przychodzi a ja mu podjeżdżam z woltomierzem i 13,5 wolta. Trudno mówię , alternator padł. Idea
Zdemontowałem i wysłałem do poważnej firmy, telefon- stojan uszkodzony, łożyska, uszczelnienie, komutator i regulator oczywiście Bosch żeby nie było problemów. OK robimy odpowiadam. Idea
Na drugi dzień montuję do samochodu mierzę i 14,5 volta, dzwonię po klienta, przyjeżdża, płaci i prosi o pomiar ładowania. Podpinam woltomierz a ty 13,3 volta i czar prysł. Klient należy do tych porywczych i z nadciśnieniem i się nasłuchałem. OK mówię poślę do reklamacji. Arrow
Po kilku godzinach alternator wraca z wydrukiem potwierdzającym jego prawidłowe działanie, telefon zapewniał mnie ze alternator jest dobry, a ładowanie na poziomie 13,5 volta w tym typie może występować i jest to prawidłowe.Dopóki się nie wyświetla komunikat o ładowaniu trzeba przyjąć że wszystko jest ok. OK. Klientowi wytłumaczyłem że to nie maluch,czy polonez tylko nowy inteligentny układ który sam sobie dobiera prąd ładowania w zależności od aktualnej potrzeby. Tezę zwą potwierdziłem rozładowując trochę akumulator i podpinając miernik który książkowo wskazywał 14,5 volta. I miałem tydzień spokoju. Arrow
Dziś rano zamieszanie i szum na warsztacie,klient przyjechał cały zdenerwowany jakby przynajmniej dzika rozjechał na drodze.Na dzień dobry dostałem ochrzan za całokształt i wysłuchałem całą wiązankę pretensji pod moim adresem. Klient mówi że rano odpalił samochód, ujechał 60 metrów i zapaliła się informacja o problemach z ładowaniem poprzedzona ostrym dźwiękiem przy którym klient mało zawału nie dostał , bo go pierwszy raz słyszał a ma autko od nowości. I znów ładowanie 13,5 wolta. Tylko czemu zapaliła się kontrolka z informacją o niewystarczającym ładowaniu skoro ten typ ma tak ładować. ?? Co z tym dalej robić. Idea Idea
Powrót do góry
skype status
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum RENAULT Forum Strona Główna -> ( Renault Scenic ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Renault Scenic »

Opinie o samochodach Renault Scenic - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Scenic ) Porady, problemy techniczne


RenaultMegane

24 999

2011r.

204 000 km

warmińsko-mazurskie

RenaultMegane

30 990

2014r.

117 000 km

wielkopolskie

RenaultKangoo

14 999

2009r.

153 000 km

warmińsko-mazurskie

RenaultZoe

94 990

2022r.

17 000 km

śląskie

RenaultMegane

144 800

2021r.

48 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System