Dołączył: 12 Maj 2012 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Świdnica Posiadane auto: Scenic III
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 02 Sie 2012, 22:21
Temat postu:
Scenic III problem z napięciem ładowania
Czołem Panie i Panowie.
Chciałbym w kilku zdaniach przybliżyć problem, z którym zmagam się od kilku dni z moim Scenic III (prod. 2009 1,5 dci).
Otóż przypadkowo odkryłem instalując światła do jazdy dziennej, że napięcie ładowania akumulatora przez alternator jest nieco za niskie na poziomie 13,5 V. To powoduje, że LED-y PHILIPS-a nie włączają się, bowiem do włączenia potrzebują napięcia ładowania od 14,1V wzwyż.
Zmierzyłem napięcie alternatora (przy pracującym silniku) również jest 13,5V
Ok. pomyślałem. Sądziłem, że padł regulator napięcia alternatora.
Firma, która zajęła się moim zdemontowanym alternatorem stwierdziła, nie podejmują się naprawy (oryginalny to HITACHI). Zaproponowano mi nowy alternator BOSCH.
Zamontowano dzisiaj nowiutki alternator i......... po zmierzeniu również napięcie ładowania jest na poziomie 13,5V. Krótko mówiąc du....a z wymiany. Straciłem nieco $$$$, a jestem w tym samym miejscu.
Oczywiście LED-y odmawiają współpracy.
Mam pytanie do znawców tematu:
- co może być przyczyną
- gdzie szukać rozwiązania ( komputer ????)
- czy jakiś serdeczny użytkownik Scenica III może zmierzyć u siebie napięcie itp
- jakakolwiek informacja mile widziana.
Dołączył: 12 Maj 2012 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Świdnica Posiadane auto: Scenic III
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 03 Sie 2012, 16:59
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Scenic III problem z napięciem ładowania
pawkos napisał:
No a co z tym regulatorem?13,5V to za mało.Powinno być max.15,5.
Samochody, które ostatnio przetestowałem (chyba 8 marek) miały napięcie ładowania (przy włączonym silniku bez obciążenia) ok. 14,2V
A Scenic III przy pomiarach w takich samych warunkach pracy wskazuje 13,5 V
Obawiam się, że np. zimą mogę mieć problem z nienaładowanym akumulatorem i w efekcie niekiedy w silne mrozy - koniecznością poruszania się piechotą do pracy
Niemniej zrobiłem rozpoznanie w ASO k. Wrocławia. Powiedziano mi, że to jest właściwe napięcie ładowania 13,5 V - niemniej wolę upewnić się, tym bardziej, że niemal 99% innych aut ma zdecydowanie większe napięcie ładowania akumulatora.
Ot i cały problem.
Nadal czekam na użytkownika Scenica III, który zrobiłby pomiar u siebie i na forum podał wynik.
Ps. Okazało się, że zdemontowany wcześniej oryginalny alternator HITACHI, okazał się sprawny i ponownie rozpoczął ciężką pracę w tandemie z silnikiem mojego samochodu. Zaś zamiennik (Bosch) wrócił do sklepu na półkę.
Dołączył: 01 Maj 2010 Posty: 73 Skąd jesteś (miejscowość / region): Nowy Sącz Posiadane auto: SCENIC II 1,9DCI 2003
Piwa: 4/13
Wysłany: Pią 03 Sie 2012, 20:23
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Scenic III problem z napięciem ładowania
" To powoduje, że LED-y PHILIPS-a nie włączają się, bowiem do włączenia potrzebują napięcia ładowania od 14,1V wzwyż. "
Coś z nimi jest nie tak, że świecą się dopiero przy takim napięciu.
Moim zdaniem powinny się świecić także przy 12V.
Dołączył: 19 Sie 2012 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź Posiadane auto: Scenic III 1.9 DCI
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 19 Sie 2012, 20:20
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Scenic III problem z napięciem ładowania
Witam mam ten sam problem Scenic 1.9 DCI i ładowanie 13.5V, akumulator wymieniłem padł po niecałych 3 ech latach. W serwisie powiedzieli ze jest wszystko ok. Teraz po jednym dniu zapala mie sie komunikat :odpal samochód akumulator na wyczerpaniu. Po odpaleniu przez 3-5 minut mam napis: ładowanie akumulatora . Jade do serwisu i niech wydadza opinie ze tan samochod tak ładuje. Na gwarancji akumulatora informacja minimalne ładowanie 13.9 V. Chyba trzeda nekac serwisy nie robia akcje serwisowa
Dołączył: 03 Paź 2015 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zielona Góra Posiadane auto: megane II, sedan, 1.6 16 V
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 07 Wrz 2017, 12:25
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Scenic III problem z napięciem ładowania
Witajcie
Temat może już stary , ale też przez przypadek odkryłem identyczne zjawisko w swoim SIII - mam dokładnie 13,5 V od momentu odpalenia do wygaszenia silnika. Też się wystraszyłem że mam jakiś defekt , ale wszystko jest ok. Widocznie ten typ tak ma. Pobadam temat jeszcze.
Ja się męczę z podobnym problemem. Akumulator wymieniłem bo faktycznie padł po tych ośmiu latach. Ładowanie mierzę 14,5 super. Klient po autko przychodzi a ja mu podjeżdżam z woltomierzem i 13,5 wolta. Trudno mówię , alternator padł.
Zdemontowałem i wysłałem do poważnej firmy, telefon- stojan uszkodzony, łożyska, uszczelnienie, komutator i regulator oczywiście Bosch żeby nie było problemów. OK robimy odpowiadam.
Na drugi dzień montuję do samochodu mierzę i 14,5 volta, dzwonię po klienta, przyjeżdża, płaci i prosi o pomiar ładowania. Podpinam woltomierz a ty 13,3 volta i czar prysł. Klient należy do tych porywczych i z nadciśnieniem i się nasłuchałem. OK mówię poślę do reklamacji.
Po kilku godzinach alternator wraca z wydrukiem potwierdzającym jego prawidłowe działanie, telefon zapewniał mnie ze alternator jest dobry, a ładowanie na poziomie 13,5 volta w tym typie może występować i jest to prawidłowe.Dopóki się nie wyświetla komunikat o ładowaniu trzeba przyjąć że wszystko jest ok. OK. Klientowi wytłumaczyłem że to nie maluch,czy polonez tylko nowy inteligentny układ który sam sobie dobiera prąd ładowania w zależności od aktualnej potrzeby. Tezę zwą potwierdziłem rozładowując trochę akumulator i podpinając miernik który książkowo wskazywał 14,5 volta. I miałem tydzień spokoju.
Dziś rano zamieszanie i szum na warsztacie,klient przyjechał cały zdenerwowany jakby przynajmniej dzika rozjechał na drodze.Na dzień dobry dostałem ochrzan za całokształt i wysłuchałem całą wiązankę pretensji pod moim adresem. Klient mówi że rano odpalił samochód, ujechał 60 metrów i zapaliła się informacja o problemach z ładowaniem poprzedzona ostrym dźwiękiem przy którym klient mało zawału nie dostał , bo go pierwszy raz słyszał a ma autko od nowości. I znów ładowanie 13,5 wolta. Tylko czemu zapaliła się kontrolka z informacją o niewystarczającym ładowaniu skoro ten typ ma tak ładować. ?? Co z tym dalej robić.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Scenic ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.