Dołączył: 11 Mar 2017 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wielkopolskie Posiadane auto: Renault Trafic III 1.6 2014
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 11 Mar 2017, 20:19
Temat postu:
Powietrze w układzie chłodniczym, twarde węże po ....
Witam
Renault Trafic III 1.6 Biturbo 120KM 2014 nowy model
Problem mam z powietrzem w układzie chłodniczym, na nagrzanym silniku robią się twarde węże.
Dodam że test CO2 w układzie negatywny w kilku warsztatach powtarzany, rura tłumika czysta że jeść z niej można, brak białego dymu nawet przy ostrym gazowaniu i przy odpalaniu.
Bagnet i korek od oleju czysty. Olej kolor czarny.
W kabinie gorąco jak ustawię na max. Nawet po przejechaniu tych 10km.
Silnik chodzi jak chodził pięknie, bez problemów, moc ma. Odpala na cyk.
Przejechane niby 36tys km i na tyle wygląda.
Znalazłem 4 odpowietrzniki i wszystkimi odpowietrzyłem układ kilkukrotnie.
Po przejechaniu 5-8km w zbiorniku brak płynu, węże twarde a po odkręceniu korka płyn wraca czasem nawet pod korek. Po przejechaniu bez odpowietrzania 10-12 km lub ostrym zasuwaniu wyrzuca płyn korkiem.
Brakuje mi już sił i słów na to co się dzieje.
Trasa 25km trzeba go odpowietrzać 3-4 razy no chyba ze ruszam rano zimnym to 2 razy.
Dodam że wszystkie 3 pompy wody wymienione, korek wymieniony.
Dołączył: 11 Mar 2017 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wielkopolskie Posiadane auto: Renault Trafic III 1.6 2014
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 12 Mar 2017, 11:17
Temat postu:
Re: ( Renault Trafic ) Powietrze w układzie chłodniczym, twarde węże po ....
Gwarancji nie ma raczej bo bite było dwa razy. Raz Francja raz Polska.
Jeździłem tym od sierpnia i było ok teraz się wysypało na autostradzie płyn wywalił wężem u dołu chłodnicy i tak się dzieje cały czas już ze szybko węże robią się twarde.
Re: ( Renault Trafic ) Powietrze w układzie chłodniczym, twarde węże po ....
Mam nadzieję że odpowietrzasz na zgaszonym silniku po kolei odkręcając odpowietrzniki od najniższego z odkreconym korkiem płynu _________________ Gdy idziesz po taniości zawsze kończy się drogo
Yamaha FJ 1200
Dołączył: 11 Mar 2017 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wielkopolskie Posiadane auto: Renault Trafic III 1.6 2014
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 13 Mar 2017, 21:22
Temat postu:
Re: ( Renault Trafic ) Powietrze w układzie chłodniczym, twarde węże po ....
Tak na zimnym próbowałem od dołu do góry i nawet na ciepłym i nic cały czas powietrze.
Nawet raz rurkę założyłem metrową na odpowietrznik i odpowietrzałem wprost do zbiorniczka i co jakiś (krótki) czas bąbel powietrza leciał na pracującym silniku. A płynu w zbiorniku nie ubywało czyli to powietrze się chyba w silniku produkuje i idzie do obiegu wody.
Najlepsze w tym wszystkim jest to że chłodnica przeważnie jak się zapowietrzył to zimna całkowicie. Pewnie obiegu w tym momencie nie ma.
Zawiozłem do mechanika od głowic i teraz on będzie szukał bo już nie mam na to sił.
Każdy z dotychczasowych mechaników na początku jak podchodził mówił ze głowica a po 20-30 min obserwacji mówił ze nie wie co to ale chyba nie głowica.
Re: ( Renault Trafic ) Powietrze w układzie chłodniczym, twarde węże po ....
Uszkodzona głowica lub uszczelka pod głowicą . Taki sam przypadek miał kolega w VW passat 2.0 tdi z początku produkcji tam głowice pękały . Jak jeździł na miejscu to płynu nie ubywało ale jak jechał do pracy za granice to dolewał nawet 2 litry . Płyn ubywał tylko przy prędkościach autostradowych . Auto nie kopciło brak innych objawów.
Re: ( Renault Trafic ) Powietrze w układzie chłodniczym, twarde węże po ....
Jeszcze jedno , jak bym sprawdził drożność wszystkich przewodów czy przypadkiem nie ma jakiegoś obcego przedmiotu . Słyszałem raz że mechanik zostawił kawałek szmaty i później gościu szukał usterki przez rok. Robiło się podciśnienie na wężach i wywalało płyn na każdej złączce.
Dołączył: 11 Mar 2017 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wielkopolskie Posiadane auto: Renault Trafic III 1.6 2014
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 15 Mar 2017, 02:47
Temat postu:
Re: ( Renault Trafic ) Powietrze w układzie chłodniczym, twarde węże po ....
Odpowietrzam na zgaszonym i włączonym jak idzie na wszystkie sposoby żaden nie pomaga. Odpowietrzałem nawet najniższym zaworkiem na pracującym silniku poprzez rurkę wprost do otwartego zbiornika wyrównawczego jeżdżąc i cały czas z rurki wydostawało się powietrze ale przynajmniej szło jechać : )
O szmacie też już myślałem i szukałem fakt nie wszędzie bo do komory silnika kamerą nie zaglądałem. Węże czyściutkie. Tak by to pasowało na zatkane kanały w silniku po prostu jak go odpowietrzę do płyn chłodniczy wleci tam i zacznie się gotować. Jak się gotuje to robią się bąble powietrza i wędrują ku górze. A kanały nie są drożne do końca bo mała szmata je zapchała.
Fakt było auto jakieś 2-3 tygodnie przed tą usterką u lakiernika i po nim na autostradzie przy 160 i po 5 min jazdy zgubiłem płyn, bo takie ciśnienie było że wąż poleciał. A wcześniej jeździłem po autostradzie nawet i 30min z tą prędkością a było cieplej i było wszystko ok.
Oddałem do faceta co od lat UPG robi i podobno stwierdził że uszczelka. Jest już drugi dzień u niego i auta nawet chyba nie dotknął, bo alarm pokazuje cały czas że auto jest zamknięte maska zamknięta a alarm uzbrojony. Chyba nie wiem jak ale laparoskopowo se to sprawdził, bo twierdzi że już sprawdzał i to uszczelka jutro za nie się już bierze.
Zobaczymy oby to było to, a nie że mi uszczelkę wymieni a silnik będzie gorzej chodził a problem nie zniknie.
Naprawdę mam dość. Na pewno Wam odpisze czy pomogło czy szukam przyczyny dalej. Około tygodnia ma trwać naprawa oby do piątku się wyrobił. Pozdrawiam
Re: ( Renault Trafic ) Powietrze w układzie chłodniczym, twarde węże po ....
Miałem identyczny przypadek w Traficu.Objawy identyczne jak uszczelka ale okazało się że padła chłodniczka spalin przy zaworze EGR.To częsty przypadek w Traficach 1.6. Sam silnik to tragedia i przebiegiem i bezawaryjnością nigdy nie dorówna 2.0 dci.
Re: ( Renault Trafic ) Powietrze w układzie chłodniczym, twarde węże po ....
Ja właśnie szukam renault scenic z tym silnikiem , w każdej gazecie chwalą ze to kopia 2.0 dci ale z tego co inni piszą wcale nie jest to udany silnik . W Szwajcarii jest sporo z przebiegiem ponad 150 tys i mają uszkodzony silnik . Już podobno 1.5 dci po 2012 lepiej się sprawuje .
Re: ( Renault Trafic ) Powietrze w układzie chłodniczym, twarde węże po ....
Ja mam naoczne doświadczenia z tym silnikiem w busach które latają do Holandii i robią rocznie ok 250tys km.Tak jak w poprzedniku 2.0 dci pierwszą poważną ingerencją była wymiana łańcucha rozrządu po 500tys km tak w tym co chwila coś i serwis.Mam kolegów którym którym silnik padł po 60tys km a drugiemu teraz przy 160tys km.Silniki do wymiany i czas oczekiwania w serwisie prawie miesiąc bo schodzą jak ciepłe bułki i nie mają ich na stanie.Ja dojeżdżam ostatnie modele 2014r 2.0 dci które mają po 800tys km i chodzą jak zegarki a znam kilka które maja grubo ponad 1.000.000 km i latają dalej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Trafic ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.