Dołączył: 14 Maj 2018 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość / region): Sosnowiec Posiadane auto: Renault Master 2.3 2015r
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 16 Maj 2018, 16:47
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Master 2015 rok - dławi sie przed 2 tyś obrotów
Jest ktoś ze śląska co mi coś takiego zrobi? Czy trzeba szukać No i jak narazie lepiej jeździć z podpiętym czy z błędem? _________________ Pozdrawiam Robert
Re: ( Renault Master ) Master 2015 rok - dławi sie przed 2 tyś obrotów
ciupaga28 napisał:
Na Twoim miejscu podjechałbym do dobrego diagnosty
mam mechaników zaufanych ale czy beda umieli zdiagnozować usterkę tego pewny nie jestem.
dlatego pojawia sie następny problem - "dobry diagnosta"
Mozna jeździć z odpięta wtyczka z przepływki?
Cytat:
Witam, ogarnąłeś kolego temat?
niestety nie. Szukam "dobrego diagnosty"
mozna by jechac do ASO ale sam wiesz jak to tam wyglada
z chłodniczka mialem problem jakies 2 miesiace temu ale w Traficu
najpierw zaswiecily sie kontrolki swiec i silnika, po podpieciu pod kompa wystapił blad EGRu no i jak mechanik rozebral to zauwazyl ze chlodniczka cieknie.
Smieszne tylko jest to iz Trafic jezdzil "normalnie" ale dawał znac kontrolkami ze cos jest nie taki a Master nie ma zadnych bledów w kompie a jezdzi nie za dobrze
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 792 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/204KM 308Nm/440Nm Opel Insignia 2.0 CDTI 2016
Piwa: 51/2
Wysłany: Czw 17 Maj 2018, 23:52
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Master 2015 rok - dławi sie przed 2 tyś obrotów
Sie ma.
Mozesz jeździć z odpiętą przepływką. Ewentulanie tylko spalanie może trochę wzrosnąć. Nic więcej.
Ja mam dobrego specjalistę , ale niestety w Warszawie. W śląskim nie znam nikogo godnego polecenia.
Jest jeszcze dobry specjalista w Rzgowie. Naprawia same busy i ma chłop głowę do tego.
Mi rozwiązał problem z którym męczyło sie kilku specjalistów. Jemu zajęło to 5 minut.
Byłem na kilku diagnostykach , a on stwierdził usterkę przez telefon i naprawił bez problemu za 70 zł.
Pozdrawiam
Wojtek _________________ Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Dołączył: 14 Maj 2018 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość / region): Sosnowiec Posiadane auto: Renault Master 2.3 2015r
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 18 Maj 2018, 07:48
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Master 2015 rok - dławi sie przed 2 tyś obrotów
Kolego edner dokładnie zdaję sobie sprawę z pracy ASO i nie mam dobrej opini i nie chodzi nawet o pieniądze ale o robote. Byłem w jednym warsztacie który kiedyś był autoryzowanym serwisem Renault i gość doradził mi żebym zgłosił reklamacje do Renault Polska co uczyniłem i czekam na odpowiedź, do tego czasu jeżdże z odpiętym zaworem sterowania w chłodniczce spalin (egr), co ciekawe spalanie spadło z 11 na 9 l i jeżeli na tym polega ekologia że auto z egr ma palić więcej to im się to udało. Sprubój podłączyć z powrotem przepływkę a odłącz ten zaworek do (egr) wtedy będziesz pewny i wykluczysz ten element bo objawy mamy identyczne. Wojtku dzięki za informacje ale na tą chwilę trochę za daleko jechać z tą usterką w twoje okolice, poczekam na odpowiedź z Renault Polska i dam znać co wyszło. _________________ Pozdrawiam Robert
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 792 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/204KM 308Nm/440Nm Opel Insignia 2.0 CDTI 2016
Piwa: 51/2
Wysłany: Pią 18 Maj 2018, 09:24
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Master 2015 rok - dławi sie przed 2 tyś obrotów
Sie ma.
Lockbud - proszę podpowiedz który to jest zaworek przy EGR. Daj jakieś zdjęcie jak możesz.
ASO... , wszyscy wiemy jakie jest. Plusem ich jest to , że mają dobry sprzęt diagnostyczny i wszelkiego rodzaju specyfikacje.
Ale niestety nadają się tylko do prostych wymian poszczególnych części , bo jak trzeba zgłębić problem to już rozkładają ręce. Ja nie korzystam z ASO , bo za drogo , za długie terminy itp.
Niestety potrafią wymienić pół auta zanim uda im się znaleźć usterkę , a niestety klient płaci za wszystko.
Pozdrawiam
Wojtek _________________ Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Dołączył: 14 Maj 2018 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość / region): Sosnowiec Posiadane auto: Renault Master 2.3 2015r
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 20 Maj 2018, 08:43
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Master 2015 rok - dławi sie przed 2 tyś obrotów
wtyczka oznaczona kropeczką do tego zaworka powinny dochodzić dwa wężyki podciśnienia słabo na tym zdjęciu widać jak będziecie mieć kłopot z lokalizacją to zrobie fotę po swojemu i podrzuce.
https://naforum.zapodaj.net/53fec65c7cd7.jpg.html
tą wtyczkę wypina się w lewo stojąc przed autem w stronę pasażera i trzeba zawleczkę śrubokrętem podwarzać, wężyk podciśnienia wchodzi już do gruchy sterującej klapą w chłodniczce, a dostęp do niej jest jak zobaczycie kiepski.
A chłodniczka z zaworem wygląda tak
https://naforum.zapodaj.net/4fff20fe1284.jpg.html _________________ Pozdrawiam Robert
Dołączył: 14 Maj 2018 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość / region): Sosnowiec Posiadane auto: Renault Master 2.3 2015r
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 21 Maj 2018, 14:38
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Master 2015 rok - dławi sie przed 2 tyś obrotów
Tylko wytczkę, choć myślałem czy nie zaślepić wężyków podciśnienia a podpiąć wtyczkę może wtedy nie było by błędów, ale chwilowo nie mam czasu _________________ Pozdrawiam Robert
Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 819 Skąd jesteś (miejscowość / region): siedlce Posiadane auto: trafic II 2008. 2.0 dc i115 , espace IV 2008, 2.0dci dpf 173kM
Piwa: 26/6
Wysłany: Pon 21 Maj 2018, 15:56
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Master 2015 rok - dławi sie przed 2 tyś obrotów
czytam czytam
primo sprawdz przewody od sprezarki przez intercooler do przepustnicy , sprawdz opaski zaciskowe prawidlowosc załozen
sprawdz szczelnosc i droznosc intercoolera moze byc zalany olejem
sprawdz szczelnosc czujnika cisnienia na ruze doładowania , pekniecia zlamania , sprawdz kostke tego czujnika i przewody elektryczne czy nie uszkodzone lub zalamane moga byc zielone od korozji miedzi
kolejna sprawa sprawdz szczelnosc gruszki na sprezarce (np strzykawką czy trzyma pozycje )
sprawdz przewody czujnika sterującego ta gruszka ich droznosc i szczelnoc sprawdz czujnik (podmien lub wymień) sprawdz kostke i jego sterowanie
przepływkę na oscyloskop lub wymien na inną samo odłaczanie nic nie daje bo moze dawac sygnał ale o zanizonej amplitudze
sprawdz uklad paliwowy szczelnosc , droznosc
EGR zosta w spokoju , on na wolnych obrotach i przy przyspieszaniu ma polecenie wyłaczony z komputera wtrysku i nie bierze udzialu włacza sie przy srednich obrotach i równomiernej jezdzie
Re: ( Renault Master ) Master 2015 rok - dławi sie przed 2 tyś obrotów
Cześć.
Czy koledzy poradzili sobie z problemem turbo dziury? Mam podobny problem co autor tego posta. Zaczęło się to 2 może 3 miesiące temu a dokładnie po wymianie chłodniczki egr. Bylem kilka razy u mechanika i rozklada ręce. Dodatkowo dzisiaj byłem u "specjalisty" od renault i po podłączeniu clipa stwierdził (na moje nieszczęście) że wszystko jest OK. Koledzy dajcie znać czy wasze autka już są sprawne i co było przyczyną
Re: ( Renault Master ) Master 2015 rok - dławi sie przed 2 tyś obrotów
Dodam jeszcze że przyczyną wymiany chłodniczki była luźna klapka albo jej elementy już nie pamiętam i przy dodawaniu gazu chrobotalo. Samochod jechał normalnie, z samego dołu wkręcał się na obroty a teraz musi chwilę pomyśleć. Największy błąd który zrobiłem to kupno używanej chłodniczki. Niestety chytry traci dwa razy ;P
Re: ( Renault Master ) Master 2015 rok - dławi sie przed 2 tyś obrotów
Zauważyłem takie zjawisko że jeśli ma ktoś problem z autem od razu pcha pytania na forum. Ale gdy już go rozwiąże to ciężko napisać przyczynę. Szkoda bo tracą na tym forumowicze których spotkał podobny bądź taki sam problem. Za to zyska nieudolny majster który wymieni pół samochodu oczywiscie na koszt właściciela.
Re: ( Renault Master ) Master 2015 rok - dławi sie przed 2 tyś obrotów
Kolego ja swojego problemu nie rozwiązałem. Clip nic nie wykrywa, nie ma żadnych błędów. Tak więc nie ma za co się chwycić.
Z tego co tu na fatum ustaliliśmy to piszczenie dotyczy chłodniczki, natomiast dlawienie najprawdopodobniej jest od EGRa.
Ogólnie ciężka sprawa z tą "awaria" bo nie ma błędów, auto jedzie więc co tu robić?
Warto jeszcze sprawdzić wszystkie doloty i wyloty powietrza o których pisał parę postów wyżej jeden z kolegów.
Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 819 Skąd jesteś (miejscowość / region): siedlce Posiadane auto: trafic II 2008. 2.0 dc i115 , espace IV 2008, 2.0dci dpf 173kM
Piwa: 26/6
Wysłany: Sro 25 Lip 2018, 10:47
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Master 2015 rok - dławi sie przed 2 tyś obrotów
ciupaga 28 co ty tu bredzisz o odłaczaniu osprzetu i namawiasz do uszkodzenia silnika lub ukladu wydechowego i jeszcze namawiasz do usunięcia lub zaslepienia egr !
puknij sie wte pustą głowe wioskowy mechaniku ! a póznije radzisz człowiekowi "jedz do dobrego diagnosty "
powinni cie wywalic z forum za te brednie
ludzie przez ciebie uszkodzą sobie katalizator lub dpf w dieslu a ty nie wezmiesz odpowiedzialnosci za to ,
karygodne zachowanie na tym forumm
do kolegów z problemami , skoro komputer nie wykazuje bładów czy bezposredniej awarii to zmiencie paliwo(stacje tankowania
tankujcie na bp te lepsze paliwo i dolejcie dodatek do czyszczenia komór spalania i sadzy prejedzcie z tym 2000km i dopiero diagnozujcie po wyczyszczeniu
nie eksperymentujcie z odłaczaiem ospzetu bo tylko uszkodzicie jak nie elektronike to uklad wydechowy bo zółta lampka oznacza złe spalanie i nadmiar sadzy a z tąd krótka droga do zapchania i uszkodzenia katalizatora i dpf
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Master ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.