Dołączył: 28 Sie 2014 Posty: 16 Skąd jesteś (miejscowość / region): Swarzędz Posiadane auto: Renualt Thalia II 1.6 2011
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 25 Paź 2014, 09:31
Temat postu:
Gaśnie na zimnym silniku
Witam szanowna grono
Jestem świeżym posiadaczem Thalii rocznik 2011 przejechane ledwie 27 tys.
Od 2 dni kiedy zrobilo się zimnej silnik gaśnie mi po odpaleniu. Silnik oddała na raz wchodzi na ok 1300 obrotów. Próbuję wyjechać i samochód gaśnie. Po około minucie obroty spadają do 700 obrotów na rozegranym silniki tego problemu już nie mam.
Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 20 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk Posiadane auto: Thalia II
Piwa: 2/1
Wysłany: Wto 18 Lis 2014, 23:05
Temat postu:
Re: ( Renault Thalia ) Gaśnie na zimnym silniku
Identyczny problem. Mam Thalia All Inclusive benzyna, 1.6 16V 105 f. 1P rocznik 2011. 83000 km Trzecia zima i znowu to samo. Problem zaczął się po przejechaniu pierwszych 5000 km. Prawdopodobnie problem tkwi w oprogramowaniu albo fałszywym odczycie czujnika temperatury. Kolejne wizyty gwarancyjne w Renault to stale to samo: czyszczenie przepustnicy i wgranie aktualizacji programu. Pomaga na tydzień. Nauczyłem się już aby na zimnym silniku ruszać dopiero po rozgrzaniu około 2 min. Oczywiście problem zupełnie znika po rozgrzaniu. Może ktoś znalazł skuteczniejsze rozwiązanie?
Przyłączam się do pytania. Od niedawna jeżdżę Thalią z silnikiem 1.2 16V z niewielkim przebiegiem, bardzo zadbane autko, ale zauważyłem denerwujące objawy jak opisywane powyżej...
Na forum jest jeszcze kilka innych wątków o tej samej tematyce - prośba więc do mod by je spróbować połączyć - byłoby łatwiej...
Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 20 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk Posiadane auto: Thalia II
Piwa: 2/1
Wysłany: Czw 11 Gru 2014, 20:26
Temat postu:
Re: ( Renault Thalia ) Gaśnie na zimnym silniku
Zdecydowanie program komputerowy. Nie przepustnica i nie silniczek krokowy. Przy wysokich temperaturach zewnętrznych na wolnych obrotach zimny silnik ma 1400 obrotów. Gdy temperatura zdewnętrzna jest poniżej zera jakimś cudem silnik zimny ma tylko 700 obrotów, więc po naciśnięciu i puszczeniu pedału gazu szybkość obrotowa spada poniżej minimalnej, silnik się momentalnie dusi i gaśnie. Trzeba łagodnie operować pedałem gazu. Po osiągnięciu normalnej temperatury silnika - problem znika.
A tak z ciekawości: podobny jeżeli nie identyczny silmnik jest we FLUENCE 1.6 16V 110.
Ciekawe, czy ten problem występuje w innych modelach?
1.2 16V D4F niepokojące zachowanie na zimnym silniku
Dzięki za odpowiedź. Jak zdiagnozować, że to oprogramowanie - konieczna będzie wizyta w ASO? Czytam podobne wątki na różnych forach, i powiem szczerze, że jestem w kropce i mam mętlik w głowie - co wpis, to inna opinia. U mnie generalnie zauważyłem (autko mam dopiero od miesiąca), że czym zimniej tym gorzej. Tak jak to już opisywano, odpala idealnie, po czym po paru sekundach lekkie niespokojne lekkie wstrząsy/niskie obroty, później obroty rosną do 1,500, i spadają do ok 1,000, następnie niżej. Po 1-2' można jechać. Każde kolejne odpalenie dnia jest już normalne. Natomiast po rozgrzaniu na wolnych obrotach występuje czasem delikatne falowanie obrotów (+100-200rpm)...
Z tego co wyczytałem winę za to może ponosić:
-czujnik chłodziwa silnika
-termostat
-nieszczelność na dolocie powietrza/czyszczenie kolektora dolotowego
-rozregulowane zawory (moje były robione nie tak dawno, ale kto wie?)
-nieszczelność wtryskiwaczy wynikające z zużycia silnika
-zużycie zaworów
-układ zapłonowy/świece
-sterowanie silnika
Co więcej, wielu forumowiczów pisało, że nie pomagały wizyty w ASO i kosztowne wymiany i diagnozowanie. Co za licho???
Dodam ponadto, że rozgrzewanie auta i czas zanim ruszy wskazówka temperatury trwa wiek. np dziś przy ok 0C i spokojnej miejskiej jeździe, wskazówka drgnęła po 11', a po 15' poszła tylko 2 kreseczki do góry (jest ich tam razem 10). Natomiast ogrzewanie i przełączenie na LPG zadziałało po ok 5min. Z tego co wyczytałem za może to być wina termostatu lub czujnika temperatury chłodziwa silnika (z tym, że termostat był przed ok. rokiem wymieniony). Wcześniej parę razy w ogóle nie drgnęła wskazówka, więc odłączyłem i ponownie wcisnąłem wtyczkę czujnika i teraz działa, ale być może nie tak jak powinien. Zresztą, czy ten czujnik byłby odpowiedzialny na takie zachowanie na zimnym silniku? Podejrzewam, że komputer powinien automatycznie narzucić ssanie w przypadku braku sygnału z czujnika temperatury...
Następna dziwna rzecz jaką zauważyłem, to kropelki wody i ciut majonezowatej substancji pod korkiem wlewu oleju - pierwszy raz się z czymś takim spotykam. Czy to normalne w tych silnikach? Wcześniej jeździłem głównie Japończykami, i nic takiego się nie przytrafiało. Dodam, że przeciek chłodziwa wykluczam gdyż nic innego na to nie wskazuje - ogólnie auto bardzo zadbane przez poprzedniego właściciela, niski przebieg, silniczek pięknie pracuje, chłodziwa nie ubywa, nie śmierdzi spalenizną, nie ma śladów oleju w zbiorniczku z chłodziwem...
To takie uwagi na bieżąco, choć nie wiem czy to najlepszy wątek do ich publikacji, gdyż problem ten dotyczy całej gamy silników D4F montowanych w Twingo, Clio, Kangoo, Modusie, Sandero...
Re: 1.2 16V D4F niepokojące zachowanie na zimnym silniku
Carlito napisał:
Dodam ponadto, że rozgrzewanie auta i czas zanim ruszy wskazówka temperatury trwa wiek. np dziś przy ok 0C i spokojnej miejskiej jeździe, wskazówka drgnęła po 11', a po 15' poszła tylko 2 kreseczki do góry (jest ich tam razem 10).
Dzisiaj rano zerknąłem jak to wygląda u mnie bo nigdy nie przywiązywałem wagi do tej wskazówki i wzrost temperatury wygląda trochę inaczej.
Pierwsze drgnięcie jest po 2-3 min.(ok pierwszej kreski) a w ciągu 9-10 min. wskazówka jest prawie w połowie i już więcej nie rośnie. Zerknę jeszcze kiedy zaczyna lecieć ciepłe powietrze z nawiewu bo tego nie patrzyłem ale myślę że dość szybko.
To nie jest problem softu tylko czystości i adaptacji ewentualnych bajka o sofcie to opowieści mechaników by wam kasę zabrać. _________________ Gdy idziesz po taniości zawsze kończy się drogo
Yamaha FJ 1200
I co nikt nic nie wymyślił? . Robiłem adaptację przepustnicy, wygrywali nowy Soft, nic to nie dało. Myślę jeszcze ew o pompie paliwa i filtrze, tylko gdzie on jest? . Pod bakiem brak... _________________ mihco
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Thalia ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.