Witam szanowne grono.
Mam problem z Masterem 3.0 DCI ZD30. Mianowicie, jak silnik lekko złapie temperaturę, silnik nie może wejść na obroty. Aby dało się jechać trzeba się pilnować by nie przekraczać 1800RPM, jak sie depnie więcej gwałtownie szarpie i zapala się check i stop na chwilę i gaśnie. Auto zapala od kopa. Podmieniane były wtryskiwacze i dalej to samo. Błędów w ECU brak. Jedyne co jeszcze mi przychodzi do głowy wadliwy EGR lub uszkodzona wiązka między ECU a silnikiem . Czy ktoś mógłby doradzić. Co z tym fantem zrobić?
Dołączył: 19 Mar 2015 Posty: 46 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Renault Master 3.0 dci L1H1 / Citroen C-elysee 1.6 vti
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 01 Lut 2019, 02:05
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Renault Master 3.0 DCI 136KM przy 1800RPM Szarpie
Miałem jakieś dwa lata temu zimą taki sam problem. Wymiana filtra paliwa pomogła, problem nie wrócił. _________________ Lepiej jest stracić sekundę podczas życia, niż życie w ciągu sekundy.
Dołączył: 19 Mar 2015 Posty: 46 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Renault Master 3.0 dci L1H1 / Citroen C-elysee 1.6 vti
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 01 Lut 2019, 11:52
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Renault Master 3.0 DCI 136KM przy 1800RPM Szarpie
Filtr kosztuje grosze jeśli uważasz, że lepiej wymieniać pół silnika to rób jak Ci serce podpowiada. Ja bym wymienił filtr paliwa i wlewał środki do usunięcia wody ze zbiornika. _________________ Lepiej jest stracić sekundę podczas życia, niż życie w ciągu sekundy.
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 792 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/204KM 308Nm/440Nm Opel Insignia 2.0 CDTI 2016
Piwa: 51/2
Wysłany: Pią 01 Lut 2019, 23:04
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Renault Master 3.0 DCI 136KM przy 1800RPM Szarpie
Sie ma.
Fabi83 ma 100% racji. Najpierw zaczyna się od najtańszych rzeczy i tych najbardziej oczywistych.
A swoją drogą to rok czasu na jednym filtrze to już profanacja...
Jak Ci szkoda pieniędzy na wymianę filtra to wyjmij go i przejedź się bez niego. Jeżeli usterka minie to może wysupłasz te 30 zł i kupisz nowy.
Pozdrawiam
Wojtek _________________ Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 792 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/204KM 308Nm/440Nm Opel Insignia 2.0 CDTI 2016
Piwa: 51/2
Wysłany: Sob 02 Lut 2019, 17:09
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Renault Master 3.0 DCI 136KM przy 1800RPM Szarpie
Sie ma
A co do tej pory sprawdziłeś we własnym zakresie ?
Pozdrawiam
Wojtek _________________ Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Re: ( Renault Master ) Renault Master 3.0 DCI 136KM przy 1800RPM Szarpie
Witaj dalej stoję w kropce. Wtryski podmienione, EGR podmieniony. Dziś wyjąłem całą instalację z komory silnika wyjąłem z otulin i kabel po kablu przedzwoniony aż do wtyczki w ECU. Wiązka sprawna. Podmienię teraz czujnik Wałka i Wału i zobaczymy
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 792 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/204KM 308Nm/440Nm Opel Insignia 2.0 CDTI 2016
Piwa: 51/2
Wysłany: Pon 04 Lut 2019, 13:55
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Renault Master 3.0 DCI 136KM przy 1800RPM Szarpie
Sie ma.
Był kiedyś bardzo podobny opisywany przypadek i wtedy winowajcą był wytarty wałek rozrządku. Ale nie przesądzam bo każdy przypadek może być inny.
A na 100% jesteś pewny że nie ma nigdzie powietrza w przewodach paliwowych jak silnik się właśnie trochę rozgrzeje ?
Pozdrawiam
Wojtek _________________ Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 792 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/204KM 308Nm/440Nm Opel Insignia 2.0 CDTI 2016
Piwa: 51/2
Wysłany: Wto 05 Lut 2019, 13:02
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Renault Master 3.0 DCI 136KM przy 1800RPM Szarpie
Sie ma.
Zrób jeszcze jedną rzecz. Jak auto się trochę rozgrzeje i silnik będzie zaczynał przerywać , to pompuj bez przerywania paliwo gruszką przez około 1 minutę. Tak aby w miarę możliwości była cały czas twarda.
Wiadomo , że sam tego nie zrobisz , bo Ty musisz pompować , a druga osoba musi wprowadzić silnik na obroty do odcięcia tak jak na filmie który nagrałeś.
Napisz później czy coś się zmieniło w pracy silnika w momencie pompowania.
Pozdrawiam
Wojtek _________________ Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Re: ( Renault Master ) Renault Master 3.0 DCI 136KM przy 1800RPM Szarpie
Mój masterek nie posiada owej pąpeczki Ale zrobiłem ciśnienie w układzie podając zasilanie na krótko do pompy niskiego ciśnienia. Efekt uzyskałem ten samo co z pąmpki. Jutro podmieniam czujnik wałka rozrządu i czujnik paliwa . Jak problem pozostanie. Zmieniam pompę CR
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Master ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.