Re: ( Renault Master ) Master 2015 rok - dławi sie przed 2 tyś obrotów
eekz napisał:
Już trzeci raz Wam piszę, że u mnie to była kwestia przepływomierza... Nie wywalało błędów, CLIP widział go normalnie, a okazał się uszkodzony.
W mojej ocenie też to będzie przepływomierz. Chyba kupię bo nie mam skąd podmienić na sprawdzenie. Ktoś poleci jakąś stronkę gdzie najkorzystniej można kupić części?
Dołączył: 08 Mar 2019 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): KIEŁCZÓW Posiadane auto: MASTER 2.3 125Km 16
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 08 Kwi 2019, 22:11
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Master 2015 rok - dławi sie przed 2 tyś obrotów
Nie jest to przepływomierz. Podmieniłem na inny i jest dokładnie to samo. W programie torque faktycznie pokazuje temp. pow. zasysanego 0 stopni jednak po podpięciu do kompa pokazuje właściwa temperaturę zasysanego powietrza.
Re: ( Renault Master ) Master 2015 rok - dławi sie przed 2 tyś obrotów
seed1982 napisał:
Nie jest to przepływomierz. Podmieniłem na inny i jest dokładnie to samo. W programie torque faktycznie pokazuje temp. pow. zasysanego 0 stopni jednak po podpięciu do kompa pokazuje właściwa temperaturę zasysanego powietrza.
Teraz to mnie zmarwileś. Myślałem że za chwilę problem się rozwiąże a tu nici. Masz pewność że ten z podmianki był sprawny?
Dołączył: 14 Maj 2018 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość / region): Sosnowiec Posiadane auto: Renault Master 2.3 2015r
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 10 Kwi 2019, 16:00
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Master 2015 rok - dławi sie przed 2 tyś obrotów
u mnie temperatura zasysanego powietrza też raczej w normie czasem na postoju trochę urośnie względem temp otoczenia ale max 2-3 stopnie, myślę żeby sprawdzić tą gruchę od turbiny, da się ją jakoś nasmarować czy wyczyścić? _________________ Pozdrawiam Robert
Re: ( Renault Master ) Master 2015 rok - dławi sie przed 2 tyś obrotów
seed1982 napisał:
Jestem na dobrej drodze aby ogarnąć temat spadku mocy w moim masterze.
U mnie spadek mocy spowodowany jest przez przepustnicę która w dizlach tak naprawde powinna być cały czas otwarta na maxa a zamyka się tylko podczas gaszenia silnika po to aby silnik miekko zgasł i podobno w określonych momentach podczas otwarcia zaworu EGR
Natomiast w moim przypadku przy temp zew ok 10 stopni i więcej przepustnica czasami sama z siebie się przymyka ograniczając dostęp powietrza do silnika co powoduje chwilowy spadek mocy ( silnik ma za mało powietrza ) po dodaniu większej ilosci gazu przepustnica otwiera się prawidłowo na maxa i master [cenzura] jak trzeba.
Teraz tylko ogarnięcie tematu czemu sterownik przymyka przepustnice i temat załatwiony.
Bardzo fajnie widać to w bezpłatnym programie TORQE mamy tam parametr Throttle który idealnie obrazuje działanie przepustnicy.
Po odpięciu przepływomierza problem nie występuje gdyż komp z automatu otwiera przepustnicę na maxa i nie zamyka jej.
Gdyby ktoś miał info jak to naprawić będę bardzo wdzięczny ew auto w najbliższym czasie do elektromechanika i powinni sobie poradzić.
Kolego ruszyłeś dalej temat? Mam do ciebie pytanko. Na ile procent u Ciebie jest otwarta przepustnica? U mnie gdy samochod jedzie w miarę zadowalająco 90% i się nie zmienia. Czekam aż będzie cieplej bo pamiętam że gdy łapał turbodziure to procenty otwarcia przepustnicy były różne. Najlepiej widoczne były podczas ruszania. Jeżdze głównie nocami i temperatury są bliższe zera dlatego narazie mam spokój =)
Dołączył: 08 Mar 2019 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): KIEŁCZÓW Posiadane auto: MASTER 2.3 125Km 16
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 17 Kwi 2019, 21:50
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Master 2015 rok - dławi sie przed 2 tyś obrotów
Dobra temat ogarnięty ale z pomocą kolegi z innego forum.
Po kolei:
Auto najlepiej jedzie gdy przepustnica jest otwarta na max ( komp pokazuje ok 90% )
Auto przydusza się gdy wartość przepustnicy jest w zakresie ( 40-60% )
Gdy silnik pracuje przepustnica nie zamknie się bardziej niz 40%
Gdy odłączymy kostkę od przepustnicy otworzy się na maxa.
Bardzo prosty test jak to sprawdzić to trzeba zainwestować ok 60zł w używana przepustnice. Odłaczyć wtyczke od naszej przepustnicy i podłczyć do tej kupionej po to aby komp nie łapał błędu. Stara zostaje jak była a nowa wisi na kablu tylko po to aby komp nie wchodził w tryb awaryjny. Auto powinno jechać normalnie
No i teraz jaki jest sposób aby to ogarnć na gotowo. Koszta nie są małe bo ok 30 groszy. Trzeba kupić kwadratowa podkładkę o wymiarach 40x40mm z otworem 10mm.
Podkładkę montujemy w miejsce styku karbowanej rurki z chłodniczka spalin egr przez co zmniejszamy dopływ spalin do silnika. W ten sposób oszukujemy sterownik auta i samochód jedzie normalnie. Druga bardziej skomplikowana opcja to przeprogramowanie sterownika w specjalistycznej firmie ale są to koszta ok 500-900zł tak aby przepustnica przymukała sie powiedzmy do 75% a nie więcej.
No i to tyle
Nie kupujcie nowych części bo szkoda wywalać kase w błoto. Jest to usterka typowo PROGRAMOWA.
Dołączył: 14 Maj 2018 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość / region): Sosnowiec Posiadane auto: Renault Master 2.3 2015r
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 24 Kwi 2019, 18:20
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Master 2015 rok - dławi sie przed 2 tyś obrotów
Pojeździłem trochę z kompem i faktycznie jest jak pisze kolega wyżej, rano jak wszystko jest ok to przepustnica jest na 90% i tak jest cały czas do momentu zgaszenia, jeżeli temperatura skoczy ponad te przysłowiowe 10st przepustnica zaczyna wariować i przymyka się różnie 60% 40% i wtedy auto się dusi. Pytanie tylko dlaczego tak się dzieje przy wyższej temperaturze, może po prostu przepustnica pada albo jakiś zimny lut że jak się nagrzeje to nie łączy? Rozbierał ktoś tą przepustnice? Co trzeba zmienić kompem żeby była stabilna? _________________ Pozdrawiam Robert
Dołączył: 07 Sie 2023 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Toruń Posiadane auto: Renault Master3 2,3,2010
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 07 Sie 2023, 20:02
Temat postu:
Renault Master3 Problem z dławieniem się silnika .
Drodzy forumowiczów moje pytanie brzmi czy ktoś z Was rozwiązał problem z dławieniem się silnika gdy robi się ciepło na dworze? _________________ Ciachu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Master ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.