Renault

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęściksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Renault Master ) problem z wycieraczkami


Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum RENAULT Forum Strona Główna -> ( Renault Master ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eekz

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 491
Skąd jesteś (miejscowość / region): białystok
Posiadane auto: Movano 2012 2.3 dCi / Infiniti M35x
Piwa: 11/3
Wysłany: Wto 03 Wrz 2019, 10:25
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) problem z wycieraczkami


Po tylunastu miesiącach problem został definitywnie rozwiązany. Uszkodzona (przetarta) była wiązka w dwóch zupełnie innych miejscach. Elektrycy się poddawali, bo nie miała ona kompletnie nic wspólnego z ładowaniem akumulatora - a przecież taki był błąd. Efekt jest taki, że wszystkie akumulatory (włącznie z najnowszym, który ma 9 miesięcy i jest już złomem) były cały czas przeładowywane, bo komputer (przez tą uszkodzoną wiązkę) błędnie widział rozładowanie.
Odnośnie wiązki to można było się zasrać a nie znaleźć normalnie jej uszkodzenie. Wiązkę i ja i elektrycy sprawdzaliśmy milion razy, ale nikomu nie przyszło do głowy, że będzie ona uszkodzona pod fabryczną izolacją i plastikowym peszelem. Dopiero po tym jak się wku**łem na auto i zacząłem pruć wiązkę między akumulatorem a alternatorem trafiłem na pierwsze dwa przetarte przewody. Okazało się, że były to przewody od dodatkowej pompki obiegowej wody jaką ma movano (w żadnym masterze tego nie mam), która jest zamontowana za maglownicą. Przetarcie tych przewodów dało mi (i mojemu bratu) do myślenia, w sensie WTF. JAK? Otóż te przewody idą razem z tymi głównymi plusowymi w plastikowym korytku, które jest od góry zamknięte. Do tego są owinięte najpierw takim plastikowym peszelem, a dopiero potem izolacją. Gdy to ściąłem to między tymi dużymi plusowymi zobaczyłem zaśniedziałe małe, które okazały się przewodami od pompy. To jedno newralgiczne miejsce. Ale problem z ładowaniem dalej był, więc...

Brat zaczął ciąć dalej fabryczne izolacje i peszele i bingo. Pod toną izolacji, pod plastikowym zabezpieczającym peszelem znalazł cały zielony gruby przewód plusowy. Po oczyszczeniu i przecięciu przewodu usterka na desce była, a na wiązkę w aucie szło 15,2V (i oczywiście głupiały wycieraczki). Po złączeniu przewodów usterka od razu gasła i ładowanie było w granicach 14.4V i płynnie spadało. Przy okazji okazało się też, że obok był również uszkodzony przewód od przekaźnika grzałek nurnikowych. Po jego naprawie zniknął też definitywnie błąd sterowania jedną z grzałek.

Do rzeczy - gdzie szukać?
Między USMx, a silnikiem. Winna jest ta wielka sterta kabli, która wychodzi z plastikowej obudowy pod zbiorniczkiem wyrównawczym. Jadąc po niej palcem dochodzimy do miejsca, gdzie wchodzą do niej przewody od przekaźników grzałek nurnikowych i dosłownie chwilę potem jest ona przykręcona za pomocą plastikowego ucha do wspornika. I właśnie na tym odcinku u mnie było zielono. Powód usterki? Fabryka dała dupy! Ten przewód oryginalnie (nie wiem co jaki ch...) jest zagięty w "oczko" co już samo w sobie go osłabia. Druga teoria, to taka, że przetarł się w jakiś sposób o ten plastikowy peszel w jakim jest owinięty. Mówię peszel, a to w rzeczywistości jest taka plastikowa... hmmm... siatka? Z resztą sprawdźcie sami.
Mam nadzieję, że pomogłem. Nie jestem Polakiem-Cebulakiem, żeby nie mówić nikomu co było przyczyną. Co się nawalczyłem i wydałem PLNów to nawet nie chcę liczyć, ale nie życzę nikomu żeby musiał przez to przechodzić tak jak ja. Dzięki też wszystkim za udzielanie się w temacie i lepsze czy gorsze rady. Grunt, że się udało.


Powrót do góry
jaromlody

Czytelnik



Dołączył: 21 Wrz 2019
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kielce
Posiadane auto: Master 2,3DCI 125k
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 21 Wrz 2019, 18:49
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) problem z wycieraczkami


Witam
Mam taki sam problem w swoim Masterze. Przerabiałem już kilka różnych sposobów na pozbycie się go od wymiany akumulatora i alternatora, po przez podmianę modułów niestety z marnym skutkiem. Przeszukałem też wiązkę tak jak na zdjęciu powyżej ale niestety u mnie wiązka jest w idealnym stanie. Nie mam już żadnych pomysłów na rozwiązanie tego problemu.
Powrót do góry
eekz

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 491
Skąd jesteś (miejscowość / region): białystok
Posiadane auto: Movano 2012 2.3 dCi / Infiniti M35x
Piwa: 11/3
Wysłany: Nie 22 Wrz 2019, 11:28
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) problem z wycieraczkami


Drugie wrażliwe miejsce to jest "rynna" w której idą przewody (te dwa grube - główne), które leżą na skrzyni biegów i idą z alternatora/rozrusznika do akumulatora. Tam miałem zgnite (również pod izolacją!) przewody od pompki obiegowej.
Powrót do góry
fcania

Debiutant



Dołączył: 20 Lut 2018
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość / region): Śląsk
Posiadane auto: Master III 2.3
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 18 Paź 2019, 19:16
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) problem z wycieraczkami


eekz napisał:
Drugie wrażliwe miejsce to jest "rynna" w której idą przewody (te dwa grube - główne), które leżą na skrzyni biegów i idą z alternatora/rozrusznika do akumulatora. Tam miałem zgnite (również pod izolacją!) przewody od pompki obiegowej.


Jaka grubość przewodu akumulator- alternator i akumulator- rozrusznik?
Powrót do góry
eekz

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 491
Skąd jesteś (miejscowość / region): białystok
Posiadane auto: Movano 2012 2.3 dCi / Infiniti M35x
Piwa: 11/3
Wysłany: Pią 18 Paź 2019, 21:24
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) problem z wycieraczkami


Te główne - najgrubsze czerwone jakie tylko istnieją w aucie Smile
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pią 18 Paź 2019, 21:24
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
fcania

Debiutant



Dołączył: 20 Lut 2018
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość / region): Śląsk
Posiadane auto: Master III 2.3
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 19 Paź 2019, 08:21
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) problem z wycieraczkami


eekz napisał:
Te główne - najgrubsze czerwone jakie tylko istnieją w aucie Smile

Znasz ich przekrój?
Powrót do góry
eekz

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 491
Skąd jesteś (miejscowość / region): białystok
Posiadane auto: Movano 2012 2.3 dCi / Infiniti M35x
Piwa: 11/3
Wysłany: Sob 19 Paź 2019, 11:01
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) problem z wycieraczkami


No wybacz, ale aż tak to się nie zagłębiam w ten temat. Otwórz maskę i masz je od razu widoczne.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum RENAULT Forum Strona Główna -> ( Renault Master ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Strona 8 z 8
Ogłoszenia sprzedaży - Renault Master »

Opinie o samochodach Renault Master - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Master ) Porady, problemy techniczne


Renault

Espace

21 800

2007r.

183 385 km

świętokrzyskie

Renault

Scenic

27 000

2010r.

118 610 km

kujawsko-pomorskie

Renault

Megane

26 900

2009r.

158 152 km

śląskie

Renault

Talisman

62 900

2017r.

140 000 km

mazowieckie

Renault

Grand Scenic

14 777

2007r.

209 653 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2019 Created by idealneT and OM System