Dołączył: 26 Wrz 2016 Posty: 29 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kielce Posiadane auto: Renault Master 2,3Dci 2014
Piwa: 0/2
Wysłany: Sob 30 Lis 2019, 09:29
Temat postu:
Renault Master, CO2 w układzie chłodzenia.
Witam,
Mam problem z Renault Master 2.3dci 2014r. Jakiś czas temu pojawił mi się błąd "sprawdź uklad wydechowy" który zignorowalem ponieważ auto było w trasie, po jakimś czasie(kilku dniach) wyświetlił się błąd "sprawdz wtrysk"następnie wylaczyl się tempomat. Po oddaniu auta do serwisu "fachowcy" stwierdzili że był zapowietrzony uklad chłodzenia ponieważ błędy wyrzucił EGR, i już powinno być ok, po 2 dniach błędy wróciły, po ponownej wizycie Pan powiedział że jest to wina uszczelki pod głowicą bo w układzie chłodzenia jest CO2, co moim zdaniem było powiedziane na odwal się. Panowie czy jest możliwość sprawdzenia szczelnosci chlodniczki egr bo to przecież daje te same objawy? Może ktoś już miał podobny problem i wina leży np w elektryce, bo moim skromnym zdaniem uszczelka pod głowicą nie daje takich efektów, auto chodzi normalnie, dobrze przyspiesza, brak jest jakiegokolwiek dymienia czy problemów z rozruchem.
Re: ( Renault Master ) Renault Master, CO2 w układzie chłodzenia.
Problemem jest to czy oszczędzasz na kasie czy masz marny serwis bo to wiele wyjaśni. Chłodniczkę można wypiąć z układu ale nie robią tego bo nie potrafią czy ty chcesz tanio ? Im nowsze auto tym większe koszty przy naprawach. _________________ Gdy idziesz po taniości zawsze kończy się drogo
Yamaha FJ 1200
Dołączył: 26 Wrz 2016 Posty: 29 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kielce Posiadane auto: Renault Master 2,3Dci 2014
Piwa: 0/2
Wysłany: Sob 30 Lis 2019, 12:20
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Renault Master, CO2 w układzie chłodzenia.
Na kasie nie oszczędzam bo to auto ma być sprawne w 100%, wiem ile kosztuje holowanie i serwis np w Niemczech lub w Holandii. Serwis moim zdaniem zlał to całkiem, roboty mieli tyle że przy odbieraniu auta serwisant wykonywał inny telefon do klienta. Autoryzowany serwis w Kielcach
Re: ( Renault Master ) Renault Master, CO2 w układzie chłodzenia.
Jeden dobry prywatny serwis i w nim jeden mechanik zawsze ten sam. To działa _________________ Gdy idziesz po taniości zawsze kończy się drogo
Yamaha FJ 1200
Dołączył: 26 Wrz 2016 Posty: 29 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kielce Posiadane auto: Renault Master 2,3Dci 2014
Piwa: 0/2
Wysłany: Nie 01 Gru 2019, 18:55
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Renault Master, CO2 w układzie chłodzenia.
Masło maślane, oczywiście że to by było najlepsze rozwiązanie, ale nie mam w okolicy nikogo sprawdzonego na 100% , myślałem że na serwisie się nie zawiode.
Re: ( Renault Master ) Renault Master, CO2 w układzie chłodzenia.
ASO nie są niestety od naprawy, a od wymiany na nowe. Oni nie chcą/nie potrafią/nie mogą naprawiać niczego. Mój brat pracował wiele lat w Polskich serwisach w Audi, następnie VW, Citroen, znów VW i w żadnym z serwisów mechanicy nie mieli zgody na "większą" naprawę. Zawsze w grę wchodziła wymiana podzespołów. Obecnie jest szefem serwisu Audi w Norwegii i tam też jest dokładnie taka sama polityka. Z tym, że u nich to raczej wiadoma sprawa, że właściciele aut nie będą bawić się w robienie po taniości.
Re: ( Renault Master ) Renault Master, CO2 w układzie chłodzenia.
Jest coś takiego jak Forum Pikur tam są fora regionalne i wskażą ci dobry warsztat w okolicy _________________ Gdy idziesz po taniości zawsze kończy się drogo
Yamaha FJ 1200
Dołączył: 26 Wrz 2016 Posty: 29 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kielce Posiadane auto: Renault Master 2,3Dci 2014
Piwa: 0/2
Wysłany: Wto 17 Gru 2019, 12:31
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Renault Master, CO2 w układzie chłodzenia.
Dla potomnych, problem leżał w chłodnicy EGR-u. Sprawdziłem po około 10 km twardość węży i były mega napuchnięte, oczywiście plus ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym, zostawiłem auto na noc i z rana odpaliłem auto na zimnym silniku popracował do momentu aż złapie 90 stopni i otworzy duży obieg, bardzo ważne jest to żeby pracował na wolnych obrotach. Węże nie zrobiły się twarde, ostatecznym testem było złączenie dwóch węży od chłodnicy EGR-u i przejechaniu się, po 10km węże dalej miekkie i brak juz takiego dużego ciśnienia w zbiorniczku wyrównawczym. Problem leżał w nieszczelności owej chłodniczki i w momencie włączania się turbosprężarki spaliny dostawały takiego ciśnienia że przedostawały się do układu chłodzenia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Master ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.