Renault

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Renault Master ) Wymiana silnika 2.5 CDTI z 120KM na 150KM w Movano 2008



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum RENAULT Forum Strona Główna -> ( Renault Master ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tuxmanek

Czytelnik



Dołączył: 30 Sty 2020
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała
Posiadane auto: Opel Movano L3H3 bus 9 os. 2.5 CDTI 2008
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 30 Sty 2020, 19:27
Temat postu:

Wymiana silnika 2.5 CDTI z 120KM na 150KM w Movano 2008


Dzień Dobry na wieczór wszystkim Masterom Smile

Chciałbym zapytać, bo kto pyta ten wielbłądzi Wink w jaki sposób dokonać wymiany silnika 2.5 CDTI o mocy 120KM (G9U - A650) na 2.5 CDTI o mocy 150KM (G9U - B632)?
Mój stary silnik niestety wypycha olej przez odmę do turbiny i wszystkimi możliwymi uszczelkami. Jeździć autko jeździ, jak muł bagienny, no i wyciek oleju ma sakramencki (musiałem odpiąć odmę - i wężykiem podprowadzić do kanisterka, gdzie wyłapuję olej, a później spowrotem wlewam go do silnika...).

Wymiana silnika będzie się odbywała w moim Movano 2008r. (stąd oznaczenie silnika CDTI a nie jak w Masterach DCI).
Mechanik mówił, że oprócz samego słupka trzeba wymienić także sprężarkę na mocniejszą i przeprogramować komputer.

Ma ktoś z was doświadczenie w podobnej wymianie?
Co jeszcze podczas tego typu "liftingu" trzeba wymienić? Czy cały pozostały osprzęt może być używany ze słabszego silnika?
Czy ktoś z was byłby w stanie podpowiedzieć, czy zna jakiś warsztat w okolicach Bielska-Białej, który zajmuje się podobnymi przerzutkami?

No i na sam koniec - czy można wierzyć "regenerowanym" silnikom? CI mechanicy którzy oferuję takie silniki np. na allegro dają też gwarancję na nie.

Pozdrawiam,
Krzysiek
Powrót do góry
amples

Stały Bywalec



Dołączył: 09 Lut 2017
Posty: 209
Skąd jesteś (miejscowość / region): w.wa
Posiadane auto: master
Piwa: 11/0
Wysłany: Czw 30 Sty 2020, 20:35
Temat postu:

Re: Wymiana silnika 2.5 CDTI z 120KM na 150KM w Movano 2008


tuxmanek napisał:
.
Mechanik mówił, że oprócz samego słupka trzeba wymienić także sprężarkę na mocniejszą i przeprogramować komputer.
O turbinie słyszałem ale żeby miał sprężarkę Question Mr. Green
Najprościej i najtaniej wymienić sam słupek , osprzęt założyć swój .
chcesz więcej mocy to z-tuningować (elektronicznie).
-silnik 150 Km miał bodajże dwumase-
Powrót do góry
tuxmanek

Czytelnik



Dołączył: 30 Sty 2020
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała
Posiadane auto: Opel Movano L3H3 bus 9 os. 2.5 CDTI 2008
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 31 Sty 2020, 00:10
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) Wymiana silnika 2.5 CDTI z 120KM na 150KM w Movano 2008


Dzięki amples,

Rzecz jasna pisząc sprężarka miałem na myśli turbinę/turbo/turbodoładowanie/turbosprężarkę - słowa używane w zależności od mijanych lat... Wink

Koło dwumasowe w tym 150konnym silniku? Znaczy się gdzieś poza samym słupkiem (nie wiem jak to dokładnie działa) - oznacza to że trzeba jakoś przełożenie napędu zmieniać? Będę wdzięczny jak napiszesz coś więcej?

Bo może się okazać, że nie warta skórka za wyprawkę i będę musiał pozostać przy 120KM...
Powrót do góry
amples

Stały Bywalec



Dołączył: 09 Lut 2017
Posty: 209
Skąd jesteś (miejscowość / region): w.wa
Posiadane auto: master
Piwa: 11/0
Wysłany: Pią 31 Sty 2020, 10:15
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) Wymiana silnika 2.5 CDTI z 120KM na 150KM w Movano 2008


Koło zamachowe
https://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%82o_zamachowe
Co do słupka , powinieneś być pewny jego sprawności ,
byś nie wpadł z deszczu pod rynnę
Powrót do góry
tuxmanek

Czytelnik



Dołączył: 30 Sty 2020
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała
Posiadane auto: Opel Movano L3H3 bus 9 os. 2.5 CDTI 2008
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 31 Sty 2020, 13:17
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) Wymiana silnika 2.5 CDTI z 120KM na 150KM w Movano 2008


OK. Jeśli zrezygnuję z tej wymiany (bo zdaje się, że za dużo zachodu z tym)
ale oddam mój silnik do regeneracji?

Znacie warsztat który robi chiptuning? Do ilu KM można podnieść takiego 120KM 2.5 DCI?
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pią 31 Sty 2020, 13:17
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
amples

Stały Bywalec



Dołączył: 09 Lut 2017
Posty: 209
Skąd jesteś (miejscowość / region): w.wa
Posiadane auto: master
Piwa: 11/0
Wysłany: Pią 31 Sty 2020, 13:50
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) Wymiana silnika 2.5 CDTI z 120KM na 150KM w Movano 2008


Bezpiecznie to o jakiś 20KM i 40 Nm.
A gdzie to musisz poczytać opinie na rożnych forach i sam wybrać a jest w czym.
Powrót do góry
ciupaga28

Auto Maniak



Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 792
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/204KM 308Nm/440Nm Opel Insignia 2.0 CDTI 2016
Piwa: 51/2
Wysłany: Pią 31 Sty 2020, 20:59
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) Wymiana silnika 2.5 CDTI z 120KM na 150KM w Movano 2008


Sie ma.

Jeżeli chodzi o chiptuning , to jezeli seria wyjdzie Ci 120 KM i 300 Nm , to bezpiecznie uzyskasz 150 KM i 360 Nm.
A to już spora róznica. Tym bardziej że w dieslu bardziej liczy sie moment obrotowy i jego przebieg , niż moc.
Koszt u dobrego tunera około 1300 zł.
Jak ktoś Ci będzie proponował poniżej 1 tys zł , to możesz mieć 99% pewności , że wgra Ci gotową mapę z neta , którą zakupił za 300 zł na rosyjskim Forum Renault. I na takie coś , gwarancję masz tylko " do bramy "...

Pozdrawiam
Wojtek
_________________
Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Powrót do góry
tuxmanek

Czytelnik



Dołączył: 30 Sty 2020
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała
Posiadane auto: Opel Movano L3H3 bus 9 os. 2.5 CDTI 2008
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 01 Lut 2020, 01:02
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) Wymiana silnika 2.5 CDTI z 120KM na 150KM w Movano 2008


Dzięki Panowie za odpowiedzi,

Problem mam ze swoim silnikiem przede wszystkim taki, że najpierw muszę go zregenerować... Najchętniej kupiłbym nowy, ale podejrzewam, że mnie nie stać...
Regenerowane są w cenie 5500,- + 1500,- za demontaż/montaż.

Dopiero później będę myślał o przeprogramowaniu kompa mojego Movano.

Ciupaga - przeczytałem wszystko z tego http://renault.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=176320&postdays=0&postorder=asc&start=0 wątku i jestem pod wrażeniem.
Jak będę tak daleko - skorzystam z VTechu w Krakowie i odżałuję te 1300 pln. Jestem informatykiem z wykształcenia i z zawodu Smile i to tak od ponad 27-miu lat, więc niejako z automatu zauważam różnicę między softem za 1300,- a hardware za 390,-. Zdecydowanie wolę programistów, wiedząc że cały HW i tak pochodzi z Chin... HW za 390,- jest za przeproszeniem.... g... warty.
Pozdrawiam,
Krzysiek
Powrót do góry
ciupaga28

Auto Maniak



Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 792
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/204KM 308Nm/440Nm Opel Insignia 2.0 CDTI 2016
Piwa: 51/2
Wysłany: Sob 01 Lut 2020, 01:31
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) Wymiana silnika 2.5 CDTI z 120KM na 150KM w Movano 2008


Sie ma.

Aleś wykopał wykopalisko... Very Happy Very Happy Very Happy
Ale od tamtej pory nic się nie zminiło , poza tym , że teraz mam Movano B i tez zrobiony program w V-techu w Krakowie.
I nadal będę polecał taką przeróbkę mapy. Ja na silę nie namawiam na V-tech w Krakowie , bo wielu jest zacnych tunerów w kraju , którzy równie dobrze to mogą zrobić.
Ja robiłem tam i tam będe robił , bo program pisze mój kolega i mam do nich zaufanie. Zrobiłem u nich dwa swoje prywatne busy i swoje 3 auta osobowe. Nigdy się nie zawiodłem.
Ale obecnego Opla Movano to mi zrobili cacuszko. Mam go prawie 6 lat i kompletnie żadnych awarii. Cały układ wtryskowy , turbina czy sprzęgło i dwumasa mam oryginalne.
Jazda nim to czysta przyjemność. Szczególnie przy wyprzedzaniu czy jak jest załadowany.
Jak doprowadzisz silnik do porządku , to zdzwoń do nich i się wszystkie dowiedz. Najwazniejsze jest jaka seria Ci wyjdzie na hamowni. Od tego się później zaczyna mody. Uwierz mi , że warto Very Happy

Pozdrawiam
Wojtek
_________________
Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum RENAULT Forum Strona Główna -> ( Renault Master ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Renault Master »

Opinie o samochodach Renault Master - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Master ) Porady, problemy techniczne


RenaultEspace

13 500

2005r.

249 000 km

śląskie

RenaultScenic

27 000

2011r.

144 000 km

śląskie

RenaultScenic

23 500

2011r.

220 000 km

śląskie

RenaultScenic

33 600

2014r.

135 095 km

podkarpackie

RenaultScenic

19 500

2008r.

184 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System