Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Karpacz Posiadane auto: Renualt Master II
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 23 Sty 2020, 10:29
Temat postu:
Która szkrzynia jest najszybsza? silnik 2,5D 80KM Master II
Witam,
Mam taki temat. Może ktoś pomoże. Kupiłem Mastera II wersję Maxi (2,2 metra w środku wysokości i 3,6 metra długość paki) i teraz robię z niego coś ala Kamper-Bieda Edyszyn W środku miejsce na dwa motocykle enduro i spanie. Więc nie będą wożone ciężary.
Silnik mam prosty, bez turbo 2,5D - 80KM, ale jest to spięte ze skrzynią biegów o oznaczeniu PF1 AA-017 co w praktyce oznacza, że jedzie bardzo wolno. wyprzedzanie ciężarówki to wyzwanie
Czy może ktoś wie jaka skrzynia pasowałaby do obecnego silnika i będzie miała najszybsze przełożenia?
Mogę kupić skrzynię (trafiłem okazyjnie na oferty sprzedaży takich skrzyń) :
PF1 AA-011
lub PF1 AA 023,
ale nie wiem czy któraś z nich będzie "szybsza" i czy na 100% podejdzie do silnika 2,5D (strona rozrusznika to wiem, że ma znaczenie i sterowanie skrzyni oraz rodzaj wysprzęglika)
Internety mówią, że trzy ostatnie cyfry mówią o przełożeniu.
Czy ktoś ma informacje co te ostatnie cyfry oznaczają? Jakie przełożenie się kryje w ich symbolach????
Pozdrawiam serdecznie i dziękuję z góry za odpowiedz.
Rysiek
Re: Która szkrzynia jest najszybsza? silnik 2,5D 80KM Master II
blackcerber napisał:
Witam,
ciężary.
Silnik mam prosty, bez turbo 2,5D - 80KM, ale jest to spięte ze skrzynią biegów o oznaczeniu PF1 AA-017 co w praktyce oznacza, że jedzie bardzo wolno. wyprzedzanie ciężarówki to wyzwanie
Gdy był nowy miał 155 Nm i 80 KM
ty tym chcesz min wyprzedzać ciężarówki jak osobówką
Tylko z górki lub z wiatrem , żadna wymiana skrzyń nie pomoże .
Gdy zmienisz skrzynie na szybszą to jeszcze bardziej będzie mułowaty
Chcesz się ścigać z ciężarówkami - to w najwyższej budzie trzeba ci min. 120 KM i 300 Nm (Dci)
Powinieneś się cieszyć że nadążasz za ciężarówkami i nie blokujesz ich .
Ps.
Chcesz pokombinować , to może zacznij od większych kół-opon (np. 75) , nawet 7-8% idzie uzyskać , zależy co teraz tam masz .
(Ja się tu produkuję a blackcerber pewnie znowu dopiero za 9 lat wyskoczy z jakimś pytaniem )
Re: Która szkrzynia jest najszybsza? silnik 2,5D 80KM Master II
blackcerber napisał:
"
Już mam założone 225/75-15"
Jeżeli uważasz ze mocy ci wystarczy to zmień felgi na 16 (pewnie też piasty )
Maiłem w masterze II 225 /75 /16 , mieszczą się bez problemu (ta sama buda 2002 , ale dci 115)
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 792 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/204KM 308Nm/440Nm Opel Insignia 2.0 CDTI 2016
Piwa: 51/2
Wysłany: Wto 28 Sty 2020, 02:51
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Która szkrzynia jest najszybsza? silnik 2,5D 80KM Master II
Sie ma
Zaraz , zaraz...
Większe koła nie spowodują większej prędkości czy lepszego przyspieszenia , a wręcz przeciwnie.
Większe koła - większe opory toczenia. Więcej potrzeba energii , aby większe koła wprawić w ruch. Więc będzie jeszcze gorzej.
225/75/15 to standardowy rozmiar dla L3 H3 , L3 H2 Mastera 1997-2001.
Montaż kół 16 cali nic nie da , bo nic się nie zmieni. Zmieni tylko to , że zamiast szczęk i bębnów , będą tarcze i klocki hamulcowe.
Takim Masterem 80 KM zrobiłem prawie 500 tys km. I uwierz mi , że nic z tym nie zrobisz.
Prędkośc max na pusto to około 130 km/h. Jak miałem 1.5 T towaru to max 110 km/h. Ale to już było męczenie auta i trwało dość długo rozpędzanie. Ciężarówki na światłach mnie mijały...
Te auta już tak mają. Zbyt mały moment obrotowy , aby prawie 2000 kg pociągnąć. A co dopiero załadowany.
Co innego silnik 2.8 DTI. Tu już była turbina i to się dość ładnie rozpędzało. Lepiej wstawić silnik 2.8 DTI i mieć ponad 120 KM.
Pozdrawiam
Wojtek _________________ Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Karpacz Posiadane auto: Renualt Master II
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 28 Sty 2020, 09:10
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Która szkrzynia jest najszybsza? silnik 2,5D 80KM Master II
Dziękuję Wojtku za odpowiedz. Dobre wieści, że da się tym zrobić sporo kilometrów. Najwyżej wezmę o jeden dzień dłuższy urlop, aby dojechać gdzieś na miejsce.... hehee...
Pozdrawiam serdecznie.... Chciałem obczaić temat, zanim spróbuję wydać jakieś pieniądze na skrzynię biegów itd.
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 792 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/204KM 308Nm/440Nm Opel Insignia 2.0 CDTI 2016
Piwa: 51/2
Wysłany: Wto 28 Sty 2020, 11:46
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Która szkrzynia jest najszybsza? silnik 2,5D 80KM Master II
Sie ma.
Nie wiem jak długo masz tego Mastera , ale jeżeli silnik jest zdrowy , to przeżyje Ciebie
Wiem , że w tych Masterach nie ma fajerwerków , ale ja bardzo milo go wspominam , bo zjeździłem nim całą Europę w zasadzie bezawaryjnie. Musisz tylko uważać na skrzynię biegów , bo zdarza się że padają synchronizatory drugiego i czwrtego biegu. To wynika z tego , że skrzynia jest trochę za slaba do tego auta , które trzeba trochę piłować , aby jechało.
Silnik ma chęć , ale skrzynia za nim nie nadąża. Musisz w miarę delikatnie zieniać biegi.
Ogólnie bardzo fajne auto. Żona Cię zostawi , a Master będzie Ci wiernie służył
Pozdrawiam
Wojtek _________________ Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Re: ( Renault Master ) Która szkrzynia jest najszybsza? silnik 2,5D 80KM Master II
ciupaga28 napisał:
Zaraz , zaraz...
Większe koła nie spowodują większej prędkości czy lepszego przyspieszenia , a wręcz przeciwnie.
Zaraz , zaraz...
Zwiększą prędkość , przy tych samych obrotach silnika
o ile ten będzie miał na tyle mocy by je utrzymać ,
co przy 155 Nm i 80 Km mało prawdopodobne jak wspominałem wyżej .
Co do przyspieszenia również wspominałem ze będzie mułowaty .
ciupaga28 napisał:
Większe koła - większe opory toczenia.
Przy tej samej szerokości opony ,
opory toczenia pozostają te same przy zachowaniu tej samej prędkości liniowej
Reasumując
Zwiększając koła : zyskujemy na prędkości kosztem przyspieszenia
Zmniejszając koła : zyskujemy na przyspieszeniu kosztem prędkości
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 792 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/204KM 308Nm/440Nm Opel Insignia 2.0 CDTI 2016
Piwa: 51/2
Wysłany: Wto 28 Sty 2020, 12:28
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Która szkrzynia jest najszybsza? silnik 2,5D 80KM Master II
Sie ma.
Tu chodzi nie o opory toczenia jak bedzie szrsza opona i miała większy styk z nawierzchnią , ale o samą średnicę koła.
Ten silnik i ta skrzynia biegów nie da rady.
Mozna załozyć koła od ciężarówki i to nic nie da. Auto będzie się duzo wolniej rozpędzało , a prędkość nie wzrośnie.
Przy większym niż fabrycznie rozmiarze , poprawi się komfort jazdy. Ale nic więcej.
A wiem cos o tym , bo na zimę mam fabryczne 225/65/16 , a na lato 235/65/16. Nie ma żadnej różnicy w prędkości maksymalnej auta. Jazda jest tylko przyjemniejsza.
Jak kupiłem swoje auto miało załozone opony na lato 235/75/16 i to był dopiero komfort jazdy. Ale prędkość maksymalna pozostała bez zmian. Jednynie co , to tylko czułem że troszkę więcej siły mu potrzeba , aby sie rozpędził. To normalne oczywiście. Ale u mnie nie ma tego problemu bo mam 204 KM i 440 Nm , więc to zawsze da radę.
Pozdrawiam
Wojtek _________________ Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Re: ( Renault Master ) Która szkrzynia jest najszybsza? silnik 2,5D 80KM Master II
ciupaga28 napisał:
ale o samą średnicę koła.
Ten silnik i ta skrzynia biegów nie da rady.
A co napisałem wcześniej-na początku wątku
amples napisał:
Gdy był nowy miał 155 Nm i 80 KM
ty tym chcesz min wyprzedzać ciężarówki jak osobówką
Tylko z górki lub z wiatrem , żadna wymiana skrzyń nie pomoże .
Gdy zmienisz skrzynie na szybszą to jeszcze bardziej będzie mułowaty
Chcesz się ścigać z ciężarówkami - to w najwyższej budzie trzeba ci min. 120 KM i 300 Nm (Dci)
Powinieneś się cieszyć że nadążasz za ciężarówkami i nie blokujesz ich .
ciupaga28 napisał:
, bo na zimę mam fabryczne 225/65/16 , a na lato 235/65/16. Nie ma żadnej różnicy w prędkości maksymalnej auta. Jazda jest tylko przyjemniejsza.............
Jak kupiłem swoje auto miało załozone opony na lato 235/75/16 i to był dopiero komfort jazdy. Ale prędkość maksymalna pozostała bez zmian.
A kto tu pisał o prędkości maksymalnej (o tym decyduje przede wszystkim moc silnika) ilu ......... z max prędkością lata
chodzi o prędkość przy danych obrotach silnika przy np. wolnej-miejskiej skrzyni .
Przykład:
w starym 115 dci po zmianie z 225/65/16 na 225/75/16 ,
obroty silnika przy setce spadły z około 2500 na 2300obr/min (zapomnieli dołożyć 6 bieg )
w obecnym kilku letnim 2.3 również dałem wyższe (75) przy setce silnik kreci około 1900 a nie jak wcześniej prawie 2100 obr/min
no i licznik w końcu pokazuje prędkość rzeczywistą nie zawyżoną .
a co do prędkości max to u mnie wynosi 130 (kaganiec) i wcale nie zamierzam go zdejmować , co by fantazja ułańska nie poniosła .
Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Karpacz Posiadane auto: Renualt Master II
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 06 Lut 2020, 18:16
Temat postu:
Dziękuje za odpowiedzi
Dzięki... opony już mam założone wysokie. Jest lepiej.
Faktycznie w skrzyni czasami II bieg nie wchodzi. Szczegolnie jak zwalniam przed skrzyzowaniem i zrzucam z III na drugi. Być może synchronizatory.
Na szczęście planuję pojechać nim rocznie jedną może dwie trasy na Rumunie z motocyklami na pace. Spanie sobie zrobię w środku i mini kamper "bieda EDYSZYN" jak znalazł.
Pocieszające są opinie, że to generalnie dobry samochód i udany silnik.
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Master ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.