Drugi raz w ciągu jednego roku trafia mi się problem uszkodzonej gumowej rury intercoolera w Masterze (rocznik 2018, 2,3 dCi ). Jedna i druga została prawdopodobnie nadgryziona przez jakiegoś szczura/kunę lub inne podobne zwierzę (w serwisie twierdzą, że to częste przypadki, bo guma z której wykonany jest fragment rury wyjątkowo "smakuje" gryzoniom - ciekawe, bo miałem mnóstwo samochodów i dopiero w renault taki problem się pojawił). Oczywiście mimo, że samochód jest jeszcze na gwarancji to uszkodzenie mechaniczne, za które muszę płacić i to nie mało (podobno sam gumowy kawałek nie występuje jako część zamienna i trzeba wymieniać całą rurę składającą się z kilku gumowych odcinków i nierdzewki). Za cześć + wymianę autoryzowany serwis liczy ok. 1800 brutto. Masakra.
Czy ktoś miał podobne problemy? Czy da się jakoś zabezpieczyć ten kawałek rury, aby nic go gryzło? A może wymienić na jakąś inną rurę (z innego materiału, nie tak "smacznego" do gryzoni)?
Mieszkam na wsi pod miastem i fakt, w paru autach jakieś gryzonie mi zjadały to przewody podciśnienia (w scenicu), to jakąś materiałową otulinę, czy wygłuszenie, ale w w życiu mi się coś takiego nie przytrafiło żeby coś zjadało wielkie rury gumowe od coolera. A busów mam codziennie minimum 3 na placu. szybciej obstawiam, że coś przeciera ten przewód i nie chcą się przyznać do bubla.
Drugi raz w ciągu jednego roku trafia mi się problem uszkodzonej gumowej rury intercoolera w Masterze (rocznik 2018, 2,3 dCi ). Jedna i druga została prawdopodobnie nadgryziona przez jakiegoś szczura/kunę lub inne podobne zwierzę (w serwisie twierdzą, że to częste przypadki, bo guma z której wykonany jest fragment rury wyjątkowo "smakuje" gryzoniom - ciekawe, bo miałem mnóstwo samochodów i dopiero w renault taki problem się pojawił). Oczywiście mimo, że samochód jest jeszcze na gwarancji to uszkodzenie mechaniczne, za które muszę płacić i to nie mało (podobno sam gumowy kawałek nie występuje jako część zamienna i trzeba wymieniać całą rurę składającą się z kilku gumowych odcinków i nierdzewki). Za cześć + wymianę autoryzowany serwis liczy ok. 1800 brutto. Masakra.
Czy ktoś miał podobne problemy? Czy da się jakoś zabezpieczyć ten kawałek rury, aby nic go gryzło? A może wymienić na jakąś inną rurę (z innego materiału, nie tak "smacznego" do gryzoni)?
---
Franiu
Normalne, w 15stu autach to wymieniałem, mieliśmy kune gdzieś na wsi i robiła spustoszenie.... kupujesz sama rure zamiennik z normalnej gumy i masz spokój musisz sprawdzic bo masz 2 rodzaje ( sa krótkie )
na serwisie owa rura nie wystepuje jako pojedynczy element i faktycznie chca wyminiac cały odcinek od IC do Turbo....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Master ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.