Dołączył: 06 Kwi 2021 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Sopot Posiadane auto: Renault Master 2.3 125hp
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 06 Kwi 2021, 15:23
Temat postu:
Master 2014 2.3 125km - dymi z korka oleju
Dzień dobry!
Renault Master 2014
2.3litra, 125km
przebieg 200 tyś km (prawie na pewno oryginalny)
Dobra historia serwisowa - ciągle w ASO, wymiany oleju itepe - wszystko było robione wzorowo.
przebieg 200 tyś km (prawie na pewno oryginalny)
Dobra historia serwisowa - ciągle w ASO, wymiany oleju itepe - wszystko było robione wzorowo.
Przebieg na pewno - czy prawie oryginalny
W aso nie jest robione wzorowo !
olej co 40k i w dodatku nie ma gwarancji co wleją .z filtrami podobnie .
(znam przypadek gdy nic nie zrobili , książka wypełniona kasa wzięta)
mój 6-cio latek (blaszka)ma 380k , wymieniam olej co 15-20k z płukanką .
i nie w aso a na posesji , wiem co leję (5-30),
nie dymi mi z korka ani nie dmucha.
U ciebie wyraźnie masz przedmuchy , mogą być zapieczone - pęknięty pierścienie,
był przegrzany albo zła jakościowej lub zbyt zadka wymiana oleju ,
albo przebieg na liczniku jest taki jakiego klient sobie by życzył.
Zaczął bym od sprawdzenia sprężania , na sucho i olejową .
Jeżeli masz jeszcze dpf to nie zwlekaj z interwencja ,
bo ten syf idzie ci odmą w dolot
Dołączył: 06 Kwi 2021 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Sopot Posiadane auto: Renault Master 2.3 125hp
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 07 Kwi 2021, 07:01
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Master 2014 2.3 125km - dymi z korka oleju
OK, zrobię pomiar sprężania.
Czy możesz rozwinąć temat DPF i odmy? Poszukam potem schematów, ale czy dobrze rozumiem, że te spaliny/dym/cokolwiek idą z powrotem do dolotu i znów do cylindra?
Czy jest gdzieś tam gdzieś po drodze jakiś zawór jednokierunkowy, który może się zatkał?
I w jaki sposób DPF cierpi przy tym? I co mam sprawdzić (a raczej zlecić serwisowi) w tym DPF?
Re: ( Renault Master ) Master 2014 2.3 125km - dymi z korka oleju
dera napisał:
że te spaliny/dym/cokolwiek idą z powrotem do dolotu i znów do cylindra?
Dzięki!
Jak w każdym aucie , dół silnika połączony jest odmą z dolotem , poprzez jakiś tam separator .
Nie tylko , masz jeszcze ERG które puszcza część spalin do dolotu .
Krótko mówiąc dzisiejsze silniki po części żywią się własnymi odchodami ,
i nie wskazane jest dokarmiać go nadprogramowo oparami oleju .
Oczyszczalnia w postaci dpf z czasem nie wyrobi i się zamuli .
Wymiana oleju to 30-40 min z odkręceniem płyty pod silnikowej , rozgrzaniem i pracą z płukanką (10-15min)
wymiana i poskładaniem z powrotem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Master ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.