Witam! Potrzebuje kilka rad co do wymiany szczęk hamulcowyh. Autko ma 67000 i brak ręcznego w jednym kole ( ręczny w ogóle nie odbija do końca ). To może być linka, ale muszę sie dostać do szczęk do środka bębna. Inny objaw to taki, że słychać pisk podczas ruszania i cofania. Gdy wyjeżdzam z garażu tyłem to tak jakby auto ktoś przykleił do posadzki i wraz spoina pęka ( słychać jakby coś puściło ) i auto jedzie. Dużo osób mówi, że prawie na bank trzeba będzie wymienić szczęki, więc...
Moje pytania: jaki rozmiar ma ta nakrętka na łożysku pod dekielkiem i jak ją dokręcić już po robocie aby nie uszkodzić łożyska? Czy można to zrobić bez użycia klucza dynamometrycznego? Może jest jakiś knif... Jeśli nie to na jaką siłę ten klucz ustawić? Mogę spróbować go pożyczyć... no ale wiecie jak to jest... No i jeszcze na co mam się przygotować dając sie do tej roboty, tzn. narzedzia i niespodzianki hehe.
Teraz ja jeżdzę autem to sie zainteresowałem...
Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 191 Skąd jesteś (miejscowość / region): Świętokrzyskie Posiadane auto: renault thalia 1.4 2001 r;fiat DOBLO 1.6 16V 2005 r.
Piwa: 4/8
Wysłany: Pią 05 Lut 2010, 14:24
Temat postu:
Re: ( Renault Thalia ) Wymiana szczęk hamulcowych
jestem świeżo po wymianie - koszt w warsztacie w mojej okolicy - szczęki 70 zł, robocizna 50 zł; nie wiem czy za takie pieniądze opłaca ci się "bawić" (czy może męczyć) bez narzędzi - ale jeżeli chcesz.... zwróć uwagę na dźwignie hamulca ręcznego przy szczękach (lubią się zapiekać) - posmarować, zwróć uwagę na regulator zużycia szczęk (może to się inaczej nazywa) przy nowych szczękach musisz go cofnąć, spiłuj ranty na bębnach, i przy przebiegu ponad 60 tys. km nie wahaj się z wymianą _________________ Pozdrawiam, andmot
Takie zjawisko - blokowanie koła przy cofaniu - mialem w poprzednim aucie. Przyczyna: odklejona okladzina jednej szczęki.
Przy thalii wymienialem sam - pełna satysfakcja, bo sprawa nieskomplikowana a jak poświeci się wiećej czasu niż na to przeznaczają stacje ASO - to można dokładnie wyczyścić bębny, odtłuścić, przesmarować co należy czyli wejście linek hamulcowych, okolicy tłoczków, pod gumki siknąć odrobinę DW-40 i na elementy urządzenia samoregulujących, dołożyć smaru na łożyska, przeszlifować krawędź bębna - nawet kamieniem na wiertarce (z braku szlifierki).
Oczywiście musi być pogoda - albo ogrzewany garaż.
W ASO nie będą się w te drobiazgi angażować.
Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 191 Skąd jesteś (miejscowość / region): Świętokrzyskie Posiadane auto: renault thalia 1.4 2001 r;fiat DOBLO 1.6 16V 2005 r.
Piwa: 4/8
Wysłany: Nie 07 Lut 2010, 13:09
Temat postu:
Re: ( Renault Thalia ) Wymiana szczęk hamulcowych
Gwardian napisał:
Takie zjawisko - blokowanie koła przy cofaniu - mialem w poprzednim aucie. Przyczyna: odklejona okladzina jednej szczęki.
Przy thalii wymienialem sam - pełna satysfakcja, bo sprawa nieskomplikowana a jak poświeci się wiećej czasu niż na to przeznaczają stacje ASO - to można dokładnie wyczyścić bębny, odtłuścić, przesmarować co należy czyli wejście linek hamulcowych, okolicy tłoczków, pod gumki siknąć odrobinę DW-40 i na elementy urządzenia samoregulujących, dołożyć smaru na łożyska, przeszlifować krawędź bębna - nawet kamieniem na wiertarce (z braku szlifierki).
Oczywiście musi być pogoda - albo ogrzewany garaż.
W ASO nie będą się w te drobiazgi angażować.
niestety Gwardian ma rację, w warsztacie mają określony czas na naprawę i nie bawią się w czyszczenie, chociaż ranty spiłowali a tak "nawiasem pytając" - co da wd40 pod gumki cylinderków, on ma właściwości rozpuszczające - nie uszkodzi cylinderka? _________________ Pozdrawiam, andmot
a tak "nawiasem pytając" - co da wd40 pod gumki cylinderków, on ma właściwości rozpuszczające - nie uszkodzi cylinderka?
Osłonki gumowe na tłoczkach (cylinderkach) są olejoodporne - natomiast WD-40 ma właściwości smarujące (ruchomy - odcinek wysuwania się tłoczka) zabezpiecza przed korozją głównie poprzez usuwanie wilgoci i właściwości konserwujące.
Taki zabieg dobrze jest robić raz w roku - przemyć pod gumkami benzyną ekstrakcyjną i siknąć odrobinę DW-40
Zalecał mi mechanik "złota rączka" z wieloletnim doświadczeniem. 14 lat jeździłem bezawaryjnie nexią - tylko wymieniałem szczęki hamulcowe no i oczywiście klocki. Podobne zabiegi czyniłem na tłoczkach przednich.
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 30 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódz Posiadane auto: Fiat punto 1 1,2+LPG
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 15 Mar 2010, 14:49
Temat postu:
Re: ( Renault Thalia ) Wymiana szczęk hamulcowych
Witam koledzy maja racje tez jestem po wymianie szczęk nie ma problemu z wymianą ,klucz 30 nowe rozpieraki do szczęk i szczeki, częstą przyczyną jest rozpierak bo rdzewieje i już nie reguluje odległości szczęk od bębna linka raczej nie prędzej może się wypiąć w środkowym tunelu, a bym zapomniał stare rozpieraki jeżeli sami robicie to zostawcie je do pokazania w sklepie bo są podobno różne typy rozpieraków Pozdrawiam _________________ Borovit
A mnie .... zalewa, 4 miesiące temu założyłem nowe cylinderki, szczęki i sprężynki (te oryginalne za 120 zł!!!), miesiąc temu była linka podciągnięta a dziś już prawie w ogóle nie trzyma. Trafia mnie z tym samochodem.... _________________ Uniden 520 - najlepszy przyjaciel kierowcy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Thalia ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.