Witam
tak jak myślałem - nie nacieszyłem się zbyt długo jeżdżąc Vel Satisem i już można powiedzieć że szlak mnie trafia. Jadąc na Święta 23 na autostradzie za Wrocławiem nagle wyłączyło się wszystko nic nie było widać (w nocy) światła zgasły wspomaganie siadło hamulec zrobił się twardy a ze 130 km/h to się robi problem zatrzymałem sie na parkingu (do tamtąd starczyło mi pędu) i już nie mogłem odpalić. No więc assistance i laweta zabrała auto do warsztatu gdzie się okazało że akumulator był padnięty (miał 3 miechy) i po dłuższym grzebaniu że coś z tłokiem ...(uszkodzony, przepalony czy coś takiego). Po podładowaniu aku auto odpaliło i chodziło jak traktor wszystko się trzęsło i wogóle tragedia. Moje pytanie czy kosztowna jest wymiana tego tłoka??Wogóle co tam trzeba zrobić??Czy może nowy silnik bo w tym już robiłem uszczelki pod głowicą (cena kosmos), servo, pompka vacum, masa czujników, komputer silnika ...ehh pozdrawiam
Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): Konstanci-Jeziorna Posiadane auto: Renault Master
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 29 Gru 2009, 12:58
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) Uszkodzony tłok itd.
Tu zostaje tylko kalkulacja.
Wymiana tłoka wiąże się z rozebraniem całego silnika.Dodatkowo tłoki mają swoją wagę.Nie wiem czy uda się dobrać tylko jeden,czy trzeba wymienić wszystkie (do sprawdzenia w Renault)
Kolejna sprawą jest to czy nie ucierpiał cylinder.Jeżeli tak to znacznie podniesie koszty.
Ja bym zaczął od sprawdzenia kompresji.Może to jednak nie tłok ?
Stwierdzenie tłok padło w warsztacie do którego przyjechało auto mnie przy tym nie było ale dzisiaj auto będzie już u mnie i jutro zaczynam działać mam nadzieje że nic się poważnego nie stało ... zobaczymy jutro; jestem dobrej myśli chociaż autko przez 3 lata zero problemu a teraz przez osatni rok zrobiłem "aż" 6 tys. km większość czasu w wartsztacie. A jeżeli to nie tłok to co to może być?? W sumie nie ma co gdybać jutro zobaczymy
Jakos jechales 130km/h i wszystko bylo ok.Jak zgasl ci silnik po padnieciu akumulatora to moglo dojsc do hamowania zgaszonym silnikem.W pierwszym rzedzie sprawdzil bym rozrzad. _________________ Pozdrawiam.
Silnik to ten rewelacyjny 3.0 dci automat.Po zatrzymaniu samochodu wogóle nie można było go odpalić bo aku padł zero odzewu. Autko dzisiaj o 5 przyjechało i zaraz będziemy działać więc dam znać co jest nie tak.
Witam
uszkodzone zostały 2 tłoki i teraz czekam na nowy silnik z którego przełoże te tłoki i napewno wyniknie jeszcze z tego masa innych części do przełożenia więc za jakieś 2 lata napisze jak już wszystko naprawie, auto ma przejechane symboliczne 200 tys. i tyle problemów, pozdrawiam
No własnie i teraz mam pytanie. Bo wcześniej miałem bład dotyczący wtrysku, auto traciło moc, wchodziło w tryb awaryjny i troszkę tak jeździłem ale nie za szybko bo komputer mi ograniczał. Jeżeli tak przejechałem 500 km to mogło mieć to wpływ na te tłoki?
Wlasciwie ten tryb awaryjny pozwala na dojechanie do warsztatu albo pod dom.Wszystkie komunikaty swiecące na pomaranczowo + serwis pozwalają na dalszą jazde z pewnymi ograniczeniami np. nie pozwoli wkrecic sie na wyzsze obroty.Komunikaty na czerwono + stop-- koniec jazdy i zostaje tylko warsztat.Posprawdzaj wtryskiwacze i pompe wysokiego cisnienia jak wymienisz same tloki za pare kilometrów bedziesz miał to samo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Vel Satis ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.