podgrzewacz cieczy chłodzącej jest urządzeniem służącym do podwyższenia temperatury w obiegu chłodzenia silnika spalinowego,celem ułatwienia rozruchu sinika w zimowych warunkach eksploatacji. nadaje się do każdego typu silnika
zarówno benzynowego jak i do wysokoprężnego.
urządzenie montuje się na dolnym wężu chłodnicy . producent zaleca aby podgrzewacz podłączyć poprzez
zegar sterujący umożliwiający nastawienia czasu grzania .
dane techniczne
moc 1000 w
napięcie 230v
grzałki przepływowe średnice od 40 mm do 70 mm skok co 5 mm
Co sądzicie na temat takiego urządzenia?
(przepraszam za duże litery,ale tekst jest skopiowany z aukcji na allegro)
Taką grzałkę nie było by problemem wykonać we własnym zakresie. _________________ Pozdrawiam.
U siebie mam instalację montowaną fabrycznie w sobotę chcę się za nią zabrać i pobudzić do życia. Jak uruchomię dam znać czy jest różnica.Wstępnie wygląda na spalone podgrzewacze ,ale trzeba rozebrać. _________________
To jest bardzo dobry pomysł dla samochodu Michał ALE nie dla wszystkich posiadaczy tych aut ponieważ po 1 nie każdy ma dojście do prądu 220. po 2 stosując taki podgrzewacz trzeba by zamontowac również jakąś małą pompkę która by ten podgrzany płyn rozprowadziła po układzie. Patrząc na to z lekkim dystansem pomysł wydaje się dobry (wychodzisz z domu przed wypiciem porannej kawy wkładasz wtyczkę do prądu po małej czarnej wsiadasz i masz ciepełko rewelacja) Idąc tak daleko pozostaje jeszcze problem włączenia nadmuchu szyby trzeba by zostawić kluczyk w stacyjce.Jak masz auto na posesji to jest ok, jak pod blokiem to mały problem. _________________
Ja mam własnie warunki bo auto trzymam pod domem lub pod warsztatem.
Dostęp do prądu mam bez problemu.
O pompce napisałem w poprzednim poście.
Posiadam taką małą pompkę 1/2 cala od centralnego ogrzewania i ją zastosuje.
Zestaw będzie wpięty w miejsce chłodniczki spalin.
U mnie ona i tak wykluczona ze względu na zaślepienie EGR. _________________ Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez archive_18 dnia Czw 03 Lut 2011, 22:08, w całości zmieniany 1 raz
Wpinając w zaznaczone miejsce grzać będziesz cały układ jak dobrze widzę nie efektywniej szybciej i taniej wpiąć się w (krótki) obieg przed termostatem. _________________
1000W to niewiele - ciut powyżej 3 grzałek nurkowych - ale czy to ma sens?? Jak to junior kiedyś napisał:
mrarek napisał:
dokładnie . to nie skandynawia, że auto non stop zamrożone
Są też takie grzałki montowane bezpośrednio w bloku lub do bloku silnikowego (czasem spotykane w Volvo) które rozgrzewają blok silnika co w przypadku Diezla jest bardzo pozytywne (czasem też jest montowana "farelka" zasilana 230V a gniazdko zasilające przy atrapie.
Moja grzałka będzie miała ok 2000W.
Jeżeli zagrzejemy płyn do granicy otwarcia termostatu to i blok złapie temperature.
Montaż jest w moim przypadku banalnie prosty,a przyjemność z wsiadania do ciepłego i rozmrożonego auta bezcenna.
Odbije się to napewno na spalaniu,kondycji silnika,rozruszniku,świecach,itd. _________________ Pozdrawiam.
Idąc jeszcze dalej można by zamontować taką grzałkę w misce olejowej podgrzany olej parując podgrzewał by cały silnik, tylko czy w miskę zmieści się grzałka?dla rozruchu zimnego silnika w mrożne dni rewelacja. _________________
... ,a przyjemność z wsiadania do ciepłego i rozmrożonego auta bezcenna.
Odbije się to napewno na spalaniu,kondycji silnika,rozruszniku,świecach,itd.
Jak ja coś takiego napisałem to zostałem totalnie wyśmiany - cóż, zawsze jest ważne kto coś napisał a nie co jest napisane... Ale z tym zdaniem zgadam się w 100% (stawiam piwo).
Z tego co wiem nie musi się otworzyć termostat by rozgrzał głowicę - gdyż przez nią idzie krótki obieg.
Ostatnio zmieniony przez Misio dnia Czw 06 Sty 2011, 22:44, w całości zmieniany 1 raz
Z tego co wyczytałem na mądrych forach to grzanie samego oleju jest niekorzystne i cały układ był by bardziej skomplikowany do wykonania.
Wyczytałem też że dokładają do instalacji elektroniczny impulsowy prostownik do akumulatora. _________________ Pozdrawiam.
Kiedyś pamiętam staruszka jak w sam marki robur miał coś takiego. Włączał to miej więcej 20 min przed odpaleniem rozruch silnika nawet przy dużych mrozach bez problemu.Tylko parametrów tego wynalazku nie jestem już w stanie zdobyć.Z tego co pamiętam grzałka nie była duża do podgrzania ok 7 lit. oleju nie potrzeba dużej mocy myślę że do 1000W.Z ciekawości zrobię mały eksperyment mam gdzieś taką małą turystyczną grzałkę ciekawe w jakim czasie podgrzeje 5 l zużytego oleju. _________________
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Scenic ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.