Renault

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Renault Scenic ) jak ustawić rozrząd w 1,9 dCi z 2007 ?



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum RENAULT Forum Strona Główna -> ( Renault Scenic ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madziara8

Debiutant



Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość / region): gliwice
Posiadane auto: renault grand scenic 2007 rok, 1,9 dCI
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 06 Cze 2011, 16:11
Temat postu:

jak ustawić rozrząd w 1,9 dCi z 2007 ?


Witam! jak ustawić rozrząd w 1,9 dCi z 2007 ? Bo do serwisu już nie oddam ( chcą 1600zł ) a mechanik nie ma ustawień tej pojemności. Z góry dzięki
Powrót do góry
gadu-gadu
archive_18

Auto Maniak



Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 15058


Piwa: 1623/642
Wysłany: Pon 06 Cze 2011, 16:13
Temat postu:

Re: ( Renault Scenic ) jak ustawić rozrząd w 1,9 dCi z 2007 ?





Okresy wymiany pasków zębatych
Podstawą zalecanego okresu wymiany są dane producenta samochodu w chwili zakończenia prac
redakcyjnych podręcznika. Zmiany, które nastąpiły później nie mogły zostać uwzględnione.
W razie wątpliwości zaleca się porozumieć z producentem, wzgl. z importerem samochodu. Jeżeli
producent nie podaje żadnych zaleceń dotyczących wymiany paska zębatego, właściwa decyzja
musi nastąpić po dokładnym sprawdzeniu paska.
Poza widocznym stanem paska zębatego, opisanym dokładnie w dziale „Objaśnienia” (F2) - "Pasek
zębaty”, w zakresie wymiany paska zębatego należy uwzględnić również inne czynniki:
1. Czy nadal zamontowany jest oryginalny pasek zębaty albo czy wymiana została wcześniej
przeprowadzona?
2. Kiedy wymieniono pasek zębaty po raz ostatni i przy jakim przebiegu samochodu?
3. Czy przeprowadzone dotąd przeglądy są odnotowane i czy samochód był regularnie
serwisowany?
4. Czy samochód był eksploatowany w trudnych warunkach, które wymagają skróconego
okresu przeglądu?
5. Czy stan ogólny napinacza paska, rolek napinających i pośrednich jak również kół
pasowych jest bez zarzutu?
6. Czy pozostałe elementy, które mają związek z paskiem zębatym, np. wałki rozrządu, pompa
wodna, pompa układu wspomagania itd. są we właściwym stanie technicznym i czy
elementy te nie powodują szumów?
7. Czy ogólny wygląd paska zębatego jest na tyle dobry, że można wykluczyć jego
uszkodzenie do czasu następnego pobytu w warsztacie?
8. Należy uwzględnić uszkodzenia silnika i powstałe przy tym koszty w razie uszkodzenia
paska zębatego.
9. Koszty wymiany paska zębatego są znacznie mniejsze niż koszty powstałe w wyniku
uszkodzenia silnika po pęknięciu paska.
10.Nie może być wątpliwości dotyczących stanu paska zębatego. W razie wątpliwości należy
zaproponować klientowi wymianę paska.
11.Więcej informacji dotyczących trudnych warunków roboczych oraz przeglądów znajduje się
w dziale "Objaśnienia" (F2) - "Pasek zębaty", rozdział "Zalecana częstotliwość wymiany".
Zalecane okresy wymiany
• Co 120 000 km lub co 5 lat - wymienić (jednocześnie wymienić rolkę napinającą).
• Koniecznie zapoznać się z warunkami eksploatacji i potwierdzeniami przeglądów.
Uszkodzenia silnika
UWAGA: Mimo, że przy pęknięciu paska następuje zazwyczaj uszkodzenie silnika, przed
zdjęciem głowicy cylindrów sprawdzić ciśnienie sprężania.
Czasy pracy - godz.
Wymontowanie i zamontowanie:
Scénic/Grand Scénic II 3,20
Laguna II 664/758 3,00
Laguna II 674 2,80
Narzędzia specjalne
• Trzpień blokujący wału korbowego - Renault nr Mot.1054.
• Podpórka silnika - Renault nr Mot.1453/01.
• Czujnik naciągu paska - Renault nr Mot.1505/1715.
• Przyrząd napinający - Renault nr Mot.1543.
• Nasadka przyrządu napinającego - Renault nr Mot.1705.
• Scénic/Grand Scénic II: Ściągacz ramienia wycieraczki - Renault nr Mot.1552.
Zapamiętać
• Odłączyć akumulator.
• NIE obracać wałem korbowym ani wałkiem rozrządu po zdjęciu paska zębatego.
• Wykręcić świece żarowe, aby silnik łatwiej się obracał.
• Obrócić wałem silnika (jeżeli nie zaznaczono inaczej) w normalnym kierunku obrotów.
• Obracać TYLKO kołem wału korbowego i nie obracać żadnym innym kołem zębatym.
• Zwrócić uwagę na wszystkie momenty dokręcania.
Zdejmowanie
WSKAZÓWKA: W przypadku uszkodzenia paska rozrządu klin na kole rozrządu może
zostać uszkodzony, co spowoduje nieprawidłowe czasy sterowania zaworami.
1. Podnieść i podeprzeć przód samochodu.
2. Scénic/Grand Scénic II - Wymontować następujące elementy:
• Pokrywa komory zbiorczej powietrza.
• Ramiona wycieraczek. Zastosować przyrząd nr Mot.1552.
• Przednia blacha komory zbiorczej powietrza.
• Blacha dostępowa filtra powietrza.
3. Wszystkie modele - Wymontować następujące elementy:
• Górna osłona silnika.
• Dolna osłona silnika.
• Prawe przednie koło.
• Wewnętrzny błotnik z prawej strony.
• Pasek napędowy dodatkowych podzespołów.
WSKAZÓWKA: Używanego paska NIE należy ponownie zakładać.
4. Podeprzeć silnik. Zastosować przyrząd nr Mot. 1453/01.
5. Wymontować następujące elementy:
• Dolna podpórka silnika.
• Scénic/Grand Scénic II: Górna podpórka silnika.
WSKAZÓWKA: Scénic/Grand Scénic II - Przed wymontowaniem zaznaczyć
położenie prawej poduszki silnika.
• Prawa poduszka silnika.
• Korek z bloku cylindrów [1] .
• Osłona koła zamachowego.
• Osłona paska zębatego [2] .
6. Aby uniknąć wprowadzenia trzpieni blokujących w otwór wyważania na czole wału
korbowego, należy przeprowadzić następujące czynności:
• Obracać wałem korbowym w prawo, aż znaki odniesienia na kole rozrządu zaczną
się pokrywać [3] .
• Trzpień blokujący umieścić w wale korbowym [4] . Przyrząd nr Mot.1054.
• Obrócić nieco wałem korbowym w prawo, aż trzpień blokujący zablokuje się w
czole wału korbowego [4] .
• Znaki odniesienia na kole rozrządu muszą się pokrywać [5] .
7. Zablokować koło zamachowe dużym wkrętakiem. Poluzować śrubę koła pasowego wału
korbowego [6] .
8. Wymontować następujące elementy:
• Śruba koła pasowego wału korbowego [6] .
• Koło pasowe wału korbowego [7] .
9. Znak odniesienia na kole wału korbowego musi być ustawiony o jeden ząb w lewo od
środka [8] .
10.Poluzować nakrętkę rolki napinającej [9] . Odsunąć rolkę napinającą od paska. Nakrętkę
lekko dokręcić.
11.Wymontować następujące elementy:
• Pasek zębaty.
• F9Q 664/674/758: Rolka napinająca [10] .
• F9Q 803/804/812: Śruby uchwytu rolki napinającej [11] .
• F9Q 803/804/812: Rolka napinająca i uchwyt [12] .
Zakładanie
WSKAZÓWKA: Używanego paska NIE należy ponownie zakładać.
1. F9Q 664/674/758: Zamontować nową rolkę napinającą [10] . Dokręcić nakrętkę palcami [9]
.
2. F9Q 803/804/812: Zamontować nową rolkę napinającą z uchwytem [12] . Dokręcić
nakrętkę palcami [9] .
3. F9Q 803/804/812: Dokręcić śruby uchwytu rolki napinającej [11] . Moment dokręcania: 10
Nm.
4. Sprawdzić, czy dźwignia rolki napinającej jest prawidłowo ustawiona [10] .
5. Sprawdzić, czy trzpień blokujący jest wsunięty [4] .
6. Sprawdzić, czy klin na wale korbowym jest ustawiony w środku pomiędzy występem na
przedniej obudowie silnika [13] .
7. Znak odniesienia na kole wału korbowego musi być ustawiony o jeden ząb w lewo od
środka [8] .
8. Znaki odniesienia na kole rozrządu muszą się pokrywać [5] .
9. Nałożyć pasek zębaty. Znaki na pasku muszą się pokrywać ze znakami na kołach zębatych
[14] , [15] i [16] . Zwrócić uwagę, aby podczas zakładania pasek był naprężony.
WSKAZÓWKA: F9Q 664/674/758: Pomiędzy znakiem odniesienia na kole rozrządu a
znakiem odniesienia na kole pompy wysokiego ciśnienia musi być 28 rowków [14] i [16]
.
10.Poluzować nakrętkę rolki napinającej [9] .
11.Wkręcać śrubę M6, aż rolka dotknie do paska [17] .
12.Wyjąć trzpień blokujący [4] .
13.Prowizorycznie wkręcić śrubę koła pasowego wału korbowego [6] .
14.Założyć przyrząd napinający [18] . Przyrząd nr Mot.1543.
15.Dociągnąć momentem 11 Nm w prawą stronę [19] . Przyrząd nr Mot.1705.
16.Wyjąć przyrząd napinający [18] .
17.Czujnik naciągu przyłożyć do paska w punkcie [20] . Przyrząd nr Mot.1505/1715.
18.Wkręcić śrubę M6, aż czujnik naciągu pokaże wartość 90±3 Hz [17] .
19.Dokręcić prowizorycznie nakrętkę rolki napinającej [9] . Moment dokręcania: 10 Nm.
20.Wyjąć czujnik naciągu paska [20] .
21.Aby uniknąć wprowadzenia trzpieni blokujących w otwór wyważania na czole wału
korbowego, należy przeprowadzić następujące czynności:
• F9Q 664/674/758: Obrócić wałem korbowym dwa obroty w prawo, aż znaki
odniesienia na kole rozrządu zaczną się pokrywać [3] .
• F9Q 803/804/812: Obrócić wałem korbowym cztery obroty w prawo, aż znaki
odniesienia na kole rozrządu zaczną się pokrywać [3] .
• Trzpień blokujący umieścić w wale korbowym [4] .
• Obrócić nieco wałem korbowym w prawo, aż trzpień blokujący zablokuje się w
czole wału korbowego [4] .
• Znaki odniesienia na kole rozrządu muszą się pokrywać [5] .
22.Wyjąć trzpień blokujący [4] .
23.Założyć przyrząd napinający [18] .
24.Dociągnąć momentem 11 Nm w prawą stronę [19] .
25.Wyjąć przyrząd napinający [18] .
26.Czujnik naciągu przyłożyć do paska w punkcie [20] .
27.Czujnik naciągu paska musi wskazać wartość 80±5 Hz.
28.Jeżeli tak nie jest:
• Poluzować nakrętkę rolki napinającej [9] .
• Nastawić naciąg za pomocą śruby M6, aż czujnik naciągu pokaże wartość 80±5 Hz
[17] .
29.Dokręcić nakrętkę rolki napinającej [9] . Moment dokręcania: 45 Nm.
30.Wyjąć czujnik naciągu paska [20] .
31.Wkręcić korek [1] . Moment dokręcania: 25 Nm.
32.Wyjąć śrubę koła pasowego wału korbowego [6] .
33.Zamontować osłonę paska zębatego [2] .
34.Zamontować koło pasowe wału korbowego [7] .
WSKAZÓWKA: NIE rozdzielać elementów koła pasowego wału korbowego.
35.Wkręcić nową śrubę w koło pasowe wału korbowego [6] . Moment dokręcania: 40 Nm +
110±10°.
36.Zamontować elementy w kolejności odwrotnej jak przy demontowaniu.
_________________
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum RENAULT Forum Strona Główna -> ( Renault Scenic ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Renault Scenic »

Opinie o samochodach Renault Scenic - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Scenic ) Porady, problemy techniczne


RenaultMegane

18 500

2012r.

250 000 km

pomorskie

RenaultScenic

25 000

2011r.

220 000 km

śląskie

RenaultMegane

13 800

2008r.

250 000 km

pomorskie

RenaultTalisman

64 800

2018r.

166 000 km

małopolskie

RenaultKangoo

14 999

2009r.

153 000 km

warmińsko-mazurskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System