Dołączył: 02 Paź 2011 Posty: 25 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wadowice Posiadane auto: Peugeot 5008 2011 r 2,0 150 KM, Renault Scenic II ph II 1,9 dci 2007r, 130 KM
Piwa: 13/9
Wysłany: Czw 06 Paź 2011, 22:26
Temat postu:
FAP - filtr cząstek stałych - aut.
Poniżej instrukcja pozbycia się problemu. W moim przypadku - przy przebiegach rzędu 4 tyś km/rok - chyba nie było innego wyjścia.
Pierwszy komunikat żeby zregenerować filtr FAP, po około pół roku użytkowania samochodu (1,9 dci, 130KM przeb. 70 tyś km). Pomogła jazda na 3 biegu około 8 km z prędkością 80- 120km/h. Drugi raz komunikat pojawił się po kilku miesiącach - ostre wietrzenie nie pomogło Zalecenie z serwisu - 5 bieg, 80km/h i przez 20 min nie zmieniać prędkości. W naszych realiach drogowych ciężkie do realizacji, więc wycieczka na autostradę i użycie tempomatu - głupio trochę bo prawie furmanki mnie wyprzedzały Niestety nie pomogło. Więc serwis - zapytanie - wypalanie Fap-a + koniczna po zabiegu (który nie gwarantuje powodzenia) wymiana oleju - koszt około 600zł. Teraz wizja na przyszłość - i tak co pół roku?
Decyzja - musimy się pożegnać. Trochę googlowania i zabieg. Wycieczka 100km na Śląsk i wizyta u sprawdzonego gościa mającego mocny autorytet względem elektroniki samochodowej. Mechanik wypiął komputer - gość wgrał program bez FAP-a - czas 15 min - koszt 500zł. Powrót do domu i robota ślusarska:):
Wizyta w kanale - z czterech podpiętych czujników pomimo wieku i przebiegu samochodu - odkręca się tylko jeden Przyspiesza to jedynie decyzję o miejscu przecięcia rury wydechowej. Jak się później okazuje bardzo trafnej.
Po rozkręceniu od strony silnika i przecięciu, wyjazd na górę. Struktura FAP-a dość podobna do katalizatora - ceramiczna chyba. Pierwsze próby delikatnego - pieszczotliwego potraktowania tematu nie przynoszą efektu. Przechodzę na grubszy sprzęt - majzel (czyt. przecinak) oraz konkretny młotek. Miejsce cięcia pozwala na swobodny dostęp z dwóch stron do FAP-a. Po około 15 min rzeźby mam przelotowy otwór, przekrojem trochę większy od średnicy rury wydechowej. W trakcie można rozpoznać miejsca łączeń danych sekcji - na ich styku należy usunąć zbędne sektory.
Nie wyrzucam całości - pozostała w środku część siedzi dość mocno i będzie służyć wygłuszeniu wydechu.
Po operacji powrót do kanału i montaż powrotny. WAŻNE - podczas spawania odłączony akumulator i odpięty komputer! Użyłem do spawania migomat, po wszystkim zabezpieczyłem farba żaroodporną.
Ps. Odczuwalne zwiększenie mocy (albo wrażenie ), co do zmniejszenia spalania nie odczułem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Scenic ) Instrukcje, manuale, fotoreportaże
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.