Witam
Czym moze byc spowodowane kopcenie na zimnym silniku? Dym jest szaro-bialy. Po nagrzaniu silnika kopcenie ustepuje.
Silnik byl rowniez naprawiany po awarii rozrzadu ale nadal kopci. Wtryski sa podobno w dobrym stanie.
Przy okazji czy swieca zarowa (jest chyba jedna?) grzeje przez 20-30 sekund (przy mrozie)? Bo juz nie pamietam jak bylo kiedys a wydaje mi sie, ze to dosc dlugo trwa.
Dołączył: 08 Lis 2011 Posty: 26 Skąd jesteś (miejscowość / region): zachodniopomorskie Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 10 Lis 2011, 14:02
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) [Master 2,8d 2000r]Kopcenie na zimnym
Moim zdaniem pompa wtryskowa do sprawdzenia i poprawnego ustawienia.Z tego co pamiętam jest w pompie zawór(mechaniczny) odpowiadający o poprawną dawke paliwa przy zimnym silniku,on może być uszkodzony,nie działa poprawnie.
Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 220 Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa Posiadane auto: Renault Master 3.0 DCi 140 , Peugeot 307SW 2.0 HDI 110 FAP
Piwa: 15/0
Wysłany: Czw 10 Lis 2011, 22:54
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) [Master 2,8d 2000r]Kopcenie na zimnym
Kolego powyzej jakby bylo cos z pompą albo ogolnie z ukladem paliwowym to dym byłby czarny jak smoła.
Szaro-biały dym w zimnym dieslu jest normalna sprawa. Teraz kwestia ile tego dymu jest. Czy pusci dwa-trzy "baki" i jest spokoj czy dymi dalej w czasie jazdy.
Generalnie szaro-biały dym przez dluzszy czas spowodowany jest luzami w zaworach itd przez ktory dostaja sie drobinki oleju, ktore sa spalane - i to daje szary kolor dymu. Wystepuje to na zimnym silniku poniewaz pozniej pod wplywem temperatury wszystko sie uszczelnia i wraca do normy.
Ewentualnie mozesz jeszcze zajac sie ta swieca ale nie wydaje mi sie, zeby to mialo cos wspolnego.
Musialbys dokladnie opisac jakie to dymienie... Czyli czy mocniejsze przy dodawaniu gazu, czy caly czas takie samo, czy na wyzszych, czy na nizszych obrotach itd... Pamietaj, zeby nie dawac w d....pe zimnemu dieslowi bo zawsze bedzie dymił silnik nie pierwszej mlodosci, a pogorszysz tylko sprawe.
Moze zabrzmi smiesznie ale podstaw glowe pod wydech po odpaleniu kiedy dymi i za pomoca nosa postaraj sie ocenic czy spaliny smierdza olejem silnikowym czy paliwem. A moze tez wogole nie smierdza, tylko zostawiaja mokrą plame pod rura wydechowa ? Wtedy to bedzie nieszczelnosc ukladu wydechowego w ktorym przez zimne noce skrapla sie para, a nastepnie jest wyrzucana po odpaleniu auta...
Re: ( Renault Master ) [Master 2,8d 2000r]Kopcenie na zimnym
Kopcenie wystepuje caly czas tuz po odpaleniu auta. Niezaleznie od obrotow. Na jalowym chmura jest taka, ze przyslania auto. Przy zwiekszaniu obrotow chyba kopci bardziej ale to ciezko okreslic bo byc moze takie wrazenie robi wieksza predkosc spalin. Zapach sprawdze. Wode pod rura rowniez. Wszystko zanika jak sie silnik troche nagrzeje.
Nieszczelnosci zaworow to chyba nie to. To dopiero zaczelo sie dziac jakis rok, dwa lata temu. Ale tydzien temu byly robione zawory od nowa po awarii rozrzadu. Wiec watpliwe by specjalnie zrobili takie nieszczelnosci.
Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 220 Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa Posiadane auto: Renault Master 3.0 DCi 140 , Peugeot 307SW 2.0 HDI 110 FAP
Piwa: 15/0
Wysłany: Wto 15 Lis 2011, 18:28
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) [Master 2,8d 2000r]Kopcenie na zimnym
Oleju nie ubywa ? Plynu nie ubywa ? Ewentualnie olej nie dostaje sie do płynu ? Występuje to tylko przy niskich temperaturach czy latem tak samo - albo niekoniecznie latem tylko jak jest powiedzmy +15C ? Jesli plynu nie ubywa, oleju nie bierze i wystepuje takie zjawisko tylko "zimą" to wg mnie jest to normalne kopcenie na skutek różnicy temperatur i wspomnianym wyzej skraplaniem sie wody w ukladzie wydechowym - tłumikach. Jeszcze kwestai jak szybko ustepuje to dymienie ? Czy tak jak piszesz dopiero po pelnym nagrzaniu czy juz po pierwszych 1-2km ?
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Jelenia Góra Posiadane auto: Renault Master 2.5 dci
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 21 Lis 2011, 21:27
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) [Master 2,8d 2000r]Kopcenie na zimnym
olej może też walić pierścieniami (ja tak miałem) ale co ciekawe nie kopcił, dopiero po znacznych ubytkach zauważyłem. Może też być jakaś awaria vacu ale to raczej nie ustępowałoby po rozgrzaniu. Zmierz kompresje na cylindrach, jak gdzieś będzie za niska to albo pierścienie albo zawór - żeby wyeliminować zawory trzeba dać odrobinę oleju zdaje się ale to i tak lepiej z mechanikiem przeprowadzić. Mogą też być źle trasowane zawory, ewentualnie popychacze zużyte...
Re: ( Renault Master ) [Master 2,8d 2000r]Kopcenie na zimnym
O tej porze roku to auto po prostu tak ma że chwile kopci po odpaleniu.Powodem jest świeca płomieniowa która nie działa jeszcze w pełnym zakresie mocy ,zobaczysz że jak temperatura spadnie poniżej zera będzie lepiej.Przerabiałem już to w ducato i iveco daily 2,5 tdi też mają płomieniówkę najbardziej kopci w przedziale od 5 do -3c poniżej jest lepiej.Nie przejmować sie jezdzić maszyna nie do zdarcia.
Re: ( Renault Master ) [Master 2,8d 2000r]Kopcenie na zimnym
Kopci niezaleznie od temperatury. Zima czy latem. Dodatkowo zawsze przez chwile silnik pracuje bardzo nierowno (400-600rpm). Trzeba zwiekszyc do ok. 1000rpm i pozniej pracuje rowno.
Kopcenie ustepuje praktycznie po chwili jazdy.
Jak pisalem wczesniej silnik po kapitalnym remoncie. I przed remontem bylo tak samo.
Jak jest z ta kontrolka swiecy zarowej? Ile sekund powinna sie palic? U mnie z jakies 20-30 sekund. Wydaje mi sie, ze za duzo.
Sprawdzilem jeszcze jedna rzecz. Na swiece i elektrozawor (podobno one sa ze soba powiazane) nie dochodzi napiecie. Swieca jest sprawna bo grzeje po podpieciu bezposrednio pod akumulator. Jak wyglada sterowanie ta swieca? Gdzie szukac problemu w braku zasilania?
Re: ( Renault Master ) [Master 2,8d 2000r]Kopcenie na zimnym
Czy ktos moze mi podac opis bezpiecznikow i przekaznikow pod pokrywa silnika? Na obudowie nie ma zadnych oznaczen, w instrukcji rowniez nic nie ma.
Poszukuje bezpiecznika i przekaznika od sterowania swieca i elektrozaworem.
Teraz juz wiem, ze jest tam plomieniowka a nie zarowa. Na swiece i elektrozawor napiecie nie dochodzi. Po podaniu z akumulatora elektrozawor puka (tzn ze chyba dziala poprawnie). Natomiast swieca umarla bo teraz robi zwarcie.
Wszystkie te elementy sa sterowane przez modul 257. Swieca plomieniowa 893 jest polaczona w szeregu z zaworem 892. Sprawdzilem bezpieczniki. Byl przepalony. Teraz 892 i 893 dzialaja poprawnie.
Pytanie tylko do czego sluzy zawor 404? Nie wiem czy on w ogole dziala i jak ma dzialac bo podanie napiecia nie powoduje zadnego ruchu elementu ruchumego (bolec na sprezynie).
Re: ( Renault Master ) [Master 2,8d 2000r]Kopcenie na zimnym
Witam. U mnie ten sam problem! Problemy się zaczęły gdy temperatura spadła poniżej 0. Nie chce odpalić po nocy.... a gdy już się uda to dymi tak ze auta nie widać Trochę nim szarpie,dymi przez dłuższą chwile. Gdy sie trochę nagrzeje dymienie ustępuje ,silnik chodzi normalnie i w ciągu dnia wszystko jest ok( choć obroty na jałowym trochę niskie) ....i tak aż do następnego poranka.Założona nowa płomieniówka, grzeje również okolo 20-30sek. W leci nie kopcił i odpalał normalnie. Kolego cms jakieś postępy u Ciebie?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Master ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.