Mam dość duży problem z moim autkiem i nie umiem sobie z nim poradzić. Ale może napiszę wszystko od początku.
Problem dotyczy Mercedes'a Klasy "S" W140 z 1994r. Silnik R6 na pełnym, elektrycznym wtrysku 231KM.
Jakis czas temu zakupiłem ten samochód bez instalacji LPG. Silnik nigdy wcześniej nie widział gazu. Auto miało taki problem że strasznie dławił się przy ruszaniu, skakał na obrotach oraz miał bardzo dużą mieszankę co powodowało iż auto kopciło oraz dużo paliło. Ze względu na to iż pracuje dość daleko i muszę dojrzaneć postanowiłem zamontować LPG. Że gazownik to mój znajomy, to podjął się instalacji w tym aucie z tymi wadami jakie napisałem wyżej. No niestety ten gaz nie działał poprawnie... a mianowicie gasł podczas jazdy, jeszcze bardziej skakał na obrotach, kichał z pod maski silnika i miał 2x takie spalanie jak ana bp95.
Auto trafiło więc na diagnostykę komputerową do serwisu Mercedesa. Przy mnie gość podpinał auto pod kompa i pierwsze co, pokazał problem z przepływomierzem - po prostu był martwy. I nic poza tym komputer nie pokazał. Wiec oczywiście wymieniłem przepływomierz no i było o niebo lepiej. Znikły falujące obroty oraz mieszanka auta się zmniejszyła dzięki temu mogliśmy spokojnie zrobić kalibrację tego gazu no i działał poprawnie.
Niestety nie do końca... Auto gdy jest zimne i silnik rozgrzeje się do ok. 40*C gaz samoczynnie się załączy i tutaj zaczynają się jaja... Silnik zaczyna falować i czasami ale żadko (gdy jest straszny mróz) zgaśnie. Ten problem z gazem znika gdy silnik rozgrzeje się do 80*C. No ale zostaje problem tego kichania. Nie jest to typowe strzelanie z zapłonu ale z jakiegoś jakby zaworka i robi po prosty "tyk tyk tyk". Podejrzewam że jest to spowodowane tym dławieniem się przy ruszaniu.
Nie wiem już co mam robić ... boję się że coś mi wywali przez ten gaz. Dodam może że silnik odpalony na benzynie nawet w mrozie nie ma problemu z ganieniem oraz falowaniem obrotów. Jedynie co się powtarza to te dławienie.
Gaz jaki został zamontowany to STAG 300 na 6ciu wtryskiwaczach VALTEC.
Proszę o pomoc.
Przemek.
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) problem z gazem w Mercedes W140
Sprawdzić kompresję, i podciśnienie. Może to zawory, bo jak na gazie robi to samo to nie będzie wina paliwa, chyba że jeszcze zapłon. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) problem z gazem w Mercedes W140
Zmień świece zapłonowe, przewody wysokiego napięcia. Powinno pomóc, na pewno nie zaszkodzi. Druga sprawa, jakiej firmy masz tą instalację? _________________
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) problem z gazem w Mercedes W140
Zajedź do innego gazownika. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 811 Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowieckie Posiadane auto: niegdyś Mercedes W140 S320 LPG; Mercedes W220 S500 306KM 2000; Chysler Grand Voyager LE 3,3 LPG 2000; Honda CBR 1100 XX 164KM
Piwa: 38/0
Wysłany: Wto 02 Kwi 2013, 21:58
Temat postu:
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) problem z gazem w Mercedes W140
Na niesprawnym silniku nie można montować LPG i to jeszcze koledze. Najpierw doprowadź do perfekcji pracę silnika na benzynie. To co opisujesz to stawiałbym na zapłon ale bez macania to wróżenie. Potem od nowa przeprowadź kalibrację sterownika gazu na porządnie wygrzanym silniku. _________________ www.qnisz.pl SilnikiFalowniki Motoreduktory Przekładnie Wibratory Przemysłowe
'ZPA'
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Instalacje LPG - IV generacja
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.