Dzień dobry Szanownym Forumowiczom. Wiem, temat wałkowany wielokrotnie i w wielu miejscach, ale problem w tym że większość z porad zastosowałem a skutek mizerny. Może ktoś skorzysta, może ktoś doradzi?
Było tak: zimne auto odpalało dopiero za 3-cim, 4-tym razem i jeśli od razu dodawałem gazu, dusiło się i gasło - musiałem odczekać dłuższą chwilę by móc ruszyć bez tych problemów. Po odpaleniu obroty wskakiwały na jakieś 2 tysiące lub więcej, spadały na ok. 700 po kilku minutach. Silnik pracował nierówno, szarpał, trzęsło budą. W miarę jak silnik robił się coraz bardziej gorący, objawy słabły ale nie znikały zupełnie - pracował równiej ale nadal nieczysto. I raczej było bez znaczenia, czy pracował na benzynie czy na gazie.
Co wymieniłem na nowe:
- silniczek krokowy
- czujnik położenia wału
- czujnik temperatury powietrza wlotowego
- wszystkie świece
- jedną cewkę (na Beru oczywiście)
- filtr paliwa
- uszczelki przepustnicy
Co zrobiłem poza tym:
- uszczelniłem kolektor
- wyczyściłem przepustnicę
- sprawdziłem pozostałe cewki, wyczyściłem gniazda
- wyczyściłem i uszczelniłem czujnik ciśnienia powietrza
- oczywiście zrobiłem synchronizację - adaptację po zabawie z przepustnicą i silniczkiem krokowym
Wszystko robiłem samodzielnie, dokładnie i zgodnie z manualami i poradami - tak jak trzeba.
Co jest teraz: auto odpala za pierwszym razem, ale trzeba kręcić kilka sekund. Jeżeli od razu po odpaleniu dodam gazu już nie gaśnie, ale trochę się dusi - nadal trzeba czekać trochę przed ruszeniem (w praktyce czekam do przełączenia się na gaz zanim ruszę). Po odpaleniu obroty skaczą na około 1100, po kilku chwilach schodzą na swoje mniej więcej 700 - czyli tu jest tak, jak podobno ma być. Silnik nadal i na benzynie i na gazie pracuje nierówno, trzęsie i szarpie, przerywa (co po rozgrzaniu słabnie ale nie znika do końca).
Nierówna praca silnika występuje tylko na wolnych obrotach - przy wciśniętym gazie problem nie występuje (może trochę szarpie przy zmianie z I biegu na II w czasie jazdy).
Myślałem jeszcze o luzie na zaworach ale w tym silniku jest podobno regulacja hydrauliczna.
Gdzieś jeszcze obiły mi się o uszy porady o sprawdzaniu kompresji i o wypadaniu zaworów, ale w tych tematach jestem zielony.
Tak na marginesie zastanawia mnie też jak to jest, że wg wszystkich tak ma być że silnik po odpaleniu pracuje na wyższych obrotach zanim spadnie na swoje normalne. Przecież gdy kupowałem auto (kilkanaście miesięcy temu) - obroty od razu po uruchomieniu były na poziomie 700/750 i takie się utrzymywały...
Reasumując: po zrobieniu wszystkiego co radzą posiadacze Sceniców w internecie jest poprawa, jest nieźle - ale nadal nie tak jak być powinno.
Będę wdzięczny za Wasze komentarze. Pozdrawiam!
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Wysłany: Pon 15 Wrz 2014, 08:19
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Scenic I problem z odpalaniem, pracą silnika
Instalacja gazowa nieprawidłowo zestrojona i rozjeżdża się mapa benzynowa, to najczęstsze powody kłopotów na zimnym w tych silnikach.
Dołączył: 28 Wrz 2014 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: Renault Scenic 1900
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 28 Wrz 2014, 15:30
Temat postu:
Problem z odpalaniem
miałem podobne objawy, okazało się że cofa się paliwo z pompy paliwowej.Sprawdzić można przed uruchomieniem podpompować ręcznie gruszką. Problem można usunąć wstawiając zaworek zwrotny
Mod.milejow:
Przed napisaniem następnego posta proponuję trochę poczytać i poszerzyć swoją wiedzę.
W benzynach nie ma gruszki bo jest niepotrzebna.
Re: ( Renault Scenic ) Scenic I problem z odpalaniem, pracą silnika
Witam wszystkich.
Mam problem z moim Scenicem II wiec:
-1.9 DCI 2007 r. 131 KM
- Rano nie idzie go odpalic (samostartu jak sie mu zapoda to wezmie)
- Ciepły czy zimny trzeba długo krecic
- Wtryski pompa po regeneracji dalej to samo
- zaworek na pompie zmieniony
- błąd wyskakuje : usterka wtrysku
co to moze byc?
Re: ( Renault Scenic ) Scenic I problem z odpalaniem, pracą silnika
Auto trafiło do mechanika z awaria rozrządu - może wyjaśni się przy okazji coś więcej - mówią że nie maja CLIPa, coś innego ale podobno sensownego, zobaczymy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Scenic ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.