Proszę o podanie dokładnych danych, najlepiej zdjęć jak ustawić kompletny rozrząd w silniku 2,2 dCi. Kompletny tzn. nie tylko pasek zębaty ale również koła zębate rozrządu.
1. Gdzie dokładnie znajduje się otwór blokady wału w ZZ ustawieniu tłoka /tylko proszę nie pisać, że gdzieś na wale, bo tyle to sam, wiem.
2. Gdzie znajduje się punkt początku wtrysku pompy wysokiego ciśnienia / na obwodzie są cztery takie punkty/
3. ustawienie wałków rozrządu / tylko proszę nie pisać, że za pomocą blokad bo i tak są dwie możliwości ustawienia prostopadłego wałków rozrządu. Daje to razem sześć różnych kombinacji.
Za udzieloną konkretną odpowiedź będę bardzo wdzięczny.
Z góry dziękuję.
i pozdrawiam.
Witam na forum.
Miło by było gdybyś uzupełnił Profil [m.in. silnik, rocznik, wersja, moc].
Wszyscy dowiedzieliby się czym dokładnie jeździsz.
Wtedy szybciej uzyskasz pomoc/poradę.
Pod dużą literą "L" w czerwonym napisie RENAULT kliknij w "Profil" i zmień swój profil.
Wątek przeniosłem z działu Megane do Laguny, bo z profilu wynika, że to rozrząd w Lagunie.
1 Mocowanie filtra oleju
2 Nie ma takiego
3 Jest tylko jedna
No widzę kolego, że coś jest na rzeczy ale nie zupełnie.
1. Mocowanie filtra oleju, które. Czy górna śruba jak pokazał michal72 na rysunku z silnika 1,9 ???? Pytam bo bazując na INFO-TECH FOTY trzeba wyjąć zaślepkę /tak napisali/
2. Początek wtrysku jest zawsze, bo zawsze jest początek i koniec. Oczywiście użyłem tu skrótu myślowego, bo jest tu przecież pompa wysokiego ciśnienia.
To w takim razie, gdzie ma się znajdować koło zębate pompy /występ na czujnik/ w ZZ położeniu tłoka 1 cylindra????
3. Jeśli masz oryginalne blokady to tak. Ale jeśli sobie dorabiasz to musisz wiedzieć, która płaszczyzna wałków ma być od strony wydechu, a która od strony kolektora ssącego. Wiesz o czym mówię, bo widzę, że kumasz o co chodzi.
Dzięki za odpowiedź. Najlepiej jak podasz nr tel. to oddzwonię.
Ja bym proponował oddać auto w ręce fachowca.
Przy rozrządzie możesz pomylić się tylko raz.
Masz rację jestem fachowcem, to mój ok. 30 silnik, który robię. Drugi Renault, pierwszy diesla Renault, no i pierwszy 2,2 dCi. Technikum samochodowe też skończyłem, więc spoko możesz mi zaufać. Wszystkiego nie wiem, ale jak czegoś nie wiem to pytam. Dlatego tu jestem.
Twoje stwierdzenie, że przy rozrządzie możesz pomylić się tylko raz jest niestety błędne.
1. Zawsze można ustawić zawory o 1 czasami 2 ząbki za późno lub za wcześnie i silnik albo nie odpali albo jak ktoś to pięknie określił będzie się "trząsł jak jak wielkie cycki teściowej", szczególnie diesel, super widok i klekot.....
2. Zawsze po wstawieniu rozrządu kręcisz co najmniej dwa obroty wału ręcznie i sprawdzasz czy tłoki nie uderzają w zawory.
3. W silniku 2,2 dCi masz to w d...., przynajmniej częściowo, bo tu zawory ustawione są chyba prostopadle. W każdym razie jest takie położenie wałków rozrządu, gzie zawory nie uderzają w tłoki.....
Tak jest ...
Pozdrawiam.
P.S.Dzięki za rysunek. Jak byś miał jeszcze taki od 2,2 dCi i od 3,0 dCi bo planuję kupić Vel Satisa z takim silnikiem. Oczywiście padniętym
Fajnie dzięki ale, rozrząd silnika 2,2 dCi składa się z kół zębatych na stałe ze sobą zazębionych i krótkiego paska zębatego napędzającego, od jednego z kół zębatych wałki rozrządu. Na Twoim rysunku nijak nie ma kół zębatych.
Napisałem wałki- Tylko jedno położenie bo nie przykręcisz blokady
Pompa nie jest na pasku rozrządu
Oglądam sobie te blokady na Allegro, jak widzę są to dwa płaskowniki z wycięciem w kształcie litery U o szerokości 21 mm z przyspawanym prostopadle sześcianikiem, w którym jest otwór na śrubę. Mogę sobie coś takiego sam wyciąć, nawiercić i pospawać. Problem polega na tym jak mają być ustawione wałki, bo z jednej strony wałki mają wycięcie szerokości 4 mm a z drugiej 10 mm. Więc taką blokadę można założyć w dwóch różnych położeniach wałka.
1. szersze wycięcie od strony blokady/w stronę kolektora ssącego
2. odwrotnie szersze wycięcie po przeciwnej stronie blokady/w stronę kolektora wydechowego
I jeszcze ustawienie koła zębatego pompy wysokiego ciśnienia. Na kole zębatym pompy jest ok. 1 cm występ od czujnika. W zależności od jego położenia, czujnik przekazuje informację. Czy ustawienie koła zębatego pompy w stosunku do wału ma znaczenie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Laguna ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.