Kupiłem ze 2 miesiące temu 3 letnią thalię 1,5dCi - miesiąc później nagle stracił znacznie na mocy, praktycznie nie przyspieszał. Jako że to było krótko po kupnie w punkcie przy salonie autoryzowanym, wróciłem z pretensjami, co mi tu sprzedali. Poskutkowało, podpięli za darmo do kompa, okazało się, że są spalone świece i zawór EGR coś nie halo. Świece wymienili, zawór przeczyścili (z zastrzeżeniem, że już jest zużyty i znowu może się to stać), miesiąc (~3000km) był spokój. Teraz znowu pojawił się podobny problem, samochód na niskich obrotach praktycznie nie jedzie i kopci po dodaniu mocniej gazu, jak dobrnie tak do 2500-2700 obr/min, to nagle problem znika i przyspiesza już normalnie i bez dymienia. Lampka silnika raz się świeci, raz nie. Zasadniczo jak jadę w trasie 110-120, to problem nie istnieje, no ale na światłach już syf Miałem okazję znowu podpiąć go do kompa, okazało się, że znowu coś nie tak z tym zaworem EGR. Zorientowałem się w cenach - w autoryzowanym serwisie zawór 800 zł, wymiana 200 + jeszcze za ponowne podpięcie do kompa ....
W innym serwisie za nowy zawór 600 zł + wymiana 100 zł. Poszperali mi trochę w znajomym serwisie i są w stanie mi ten EGR wymienić z jakiegoś rozbitego (20.000 km przejechane) za 450 zł już z wszystkim.
I tu się rodzi moje pytanie - czy inwestować w wymianę tego zaworu ? Czy może go w jakiś sposób wyłączyć/wymontować/wywalić ? Czy blokować ten popsuty, czy kombinować dopiero na nowym ?
Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi
A swoją drogą jak poczytałem o tym zaworze EGR i ile jest z nim problemów ... ręce opadają, po co to wogóle montują .... Idea zawracania spalin do silnika może i ma sens, ale jak 1 raz usłyszałem o tym, to odrobinę się dziwiłem 'po kij' ...
W/g mnie jest to równie kontrowersyjne, jak urynoterapia, stosowana w niektórych schorzeniach
Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 1024 Skąd jesteś (miejscowość / region): warmia-mazury Posiadane auto: opel omega b 2,0 8v benzyna, peugot 307,2.0 benzyna, Skuter Piaggio i Romet
Piwa: 42/43
Wysłany: Wto 29 Sty 2008, 21:13
Temat postu:
Re: ( Renault Thalia ) Zawór EGR w 1,5dCi - naprawiać/blokować ?
Witam, ten zawur możerz kupować czasem do bulu, puki ropa nie będze dobra, wijmij go i poczyść z osadu spalin, raz w mieśącu i zaoszczedzisz na serwisah, bo ten typ tak ma, _________________ http://otobiznes.pl/cs2450-serwis-skuterow
'ZPA'
Re: ( Renault Thalia ) Zawór EGR w 1,5dCi - naprawiać/blokować ?
No opcja czyszczenia zaworu jest mi znana, sam tego nie będę robił, ale w znajomym warsztacie za 50 zł mi to zrobią ..... Tankuję cały czas na BP, i po 3000km znowu się zasyfił Dwa razy sie wyczyści, a za trzecim znowu się 500 zł pójdzie bujać ... Na forum poświęconym silnikom diesla spotkałem się z wieloma przypadkami blokowania tego zaworu, ale żaden nie dotyczył renault i jestem po prostu ciekaw, czy ktoś z forumowiczów przeprowadzał podobną operację na silniku dCi renault. Spotkałem się z 1 przypadkiem po prostu odłączenia wtyczki (? nie wiem nawet jak to to wygląda) od zaworu, ale brak bliższych danych. Ten zawór jest w pełni elektryczny, czy działa pod wpływem ciśnienia ?
Zwiększona emisja tlenków azotu szczerze mówiąc mi wisi, tym bardziej że tak mały silnik i tak niewiele ich emituje
Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 1024 Skąd jesteś (miejscowość / region): warmia-mazury Posiadane auto: opel omega b 2,0 8v benzyna, peugot 307,2.0 benzyna, Skuter Piaggio i Romet
Piwa: 42/43
Wysłany: Wto 29 Sty 2008, 23:44
Temat postu:
Re: ( Renault Thalia ) Zawór EGR w 1,5dCi - naprawiać/blokować ?
mozesz go zablokować od strony kolektora pszez niego tylko pszelatują spaliny i zawur odczytuie spaliny jak go zatkasz blaszloł z puszki bendą czyste spaliny dla kompa, trohe ih robiłem u francuzuw. _________________ http://otobiznes.pl/cs2450-serwis-skuterow
'ZPA'
witam mam problem z zaworem e gaz przy silniku 1.7 DTL pytałem w sklepie nowy kosztuje 700zł jeździłem po mechanikach każdy z nich proponuje czyszczenie takiego zaworu ale to wystarcza na 4,5 dni ponieważ on sie zacina. Mam pytanie czy taki zawór można zaślepić czy po zaślepieniu nie uszkodzi sie nic innego ? jeżeli idzie go zaślepić to trzeba go wyjąć całkowicie i w miejsce tego zaworu założyć zwykłą blachę? bo nie wiem dokładnie jak mam to zrobić
Dołączył: 14 Kwi 2008 Posty: 1888 Skąd jesteś (miejscowość / region): RSR Posiadane auto: AUDI TDI 1Z
Piwa: 70/0
Wysłany: Pon 04 Maj 2009, 14:38
Temat postu:
Re: ( Renault Thalia ) Zawór EGR w 1,5dCi - naprawiać/blokować ?
emilek napisał:
mozesz go zablokować od strony kolektora pszez niego tylko pszelatują spaliny i zawur odczytuie spaliny jak go zatkasz blaszloł z puszki bendą czyste spaliny dla kompa, trohe ih robiłem u francuzuw.
Straszne byki w pisowni. Z tego co da się odczytać co kolega napisał to dodać można że najlepiej blaszką stalową bo z puszki za chwilę się przepali. Chodzi o rurkę doprowadzająca spaliny do EGR.
Re: ( Renault Thalia ) Zawór EGR w 1,5dCi - naprawiać/blokować ?
Idealna na ten cel jest blaszka ze starego garnka teflonowego - z bocznej powierzchni, nie z dna. Takie alu jest o odpowiedniej strukturze a przy tym na tyle miękkie że idealnie da się spasować i łatwo obrobić na wymiar pod powierzchnię zaworu. Oczywiście zawór wstawia się (montuje) na blaszkę-zaślepkę.
Praktykowane w innych samochodach (też z silnikami benzynowymi) daje zadowalające efekty przy nieznacznym (dosłownie gramowym) wzroście spalania - ale za to poprawia osiągi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Thalia ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.