Dołączył: 13 Gru 2010 Posty: 99 Skąd jesteś (miejscowość / region): z Polski Posiadane auto: ChGV LX 2.8 CRD '06
Piwa: 11/4
Wysłany: Wto 14 Gru 2010, 17:27
Temat postu:
Zakup Grand Scenic 1.4 TCe
Witajcie to moj pierwszy post, i od razu sie narazam. Wpadlem na genialna mysl aby zamienic swa Corolle Kombi 1.4 D4D na nowego Granda 1.4 TCe.
szukam dziury w calym, czytalem, ogladalem wszystko mi pasuje tylko sie troche boje o awaryjnosc, wszak chce kupic go na min. 5 lat, a meczyc sie 5 lat to wole sie dusic dalej w rollce.
Czy obawy o nadmiernej awaryjnosci nowych Scenikow sa przesadzone? Dodam, ze raczej karnie jezdze do ASO bez nadmiernych kombinacji z tanszymi mechanikami, bo na przykladzie Toyo nie warto oszczedzac i tylko na przeglady okresowe bo do tej pory zero awarii.
Toyo robi Verso, ale jest tak brzydki i drogi, iz odwracam wzrok gdy go widze na drodze .
z jednej strony Grand to auto marzen, a z drugiej tyle sie nasluchalem uwag nie kupuj francuza bo sie sypia... znajomi maja Sceniki (II i III) i sobie bardzo chwala, jeden ma juz drugiego poza jakimis sporadycznymi padami kart czy innej drobnicy jezdza i uzywaja.
oczywiscie moge sobie wmawiac, ze ci co mowia zle mieli pecha, ktory mnie nie spotka, ale mysle ze nie bede mial tyle szczescia.
jak to jest? bac sie czy nie? ADAC tez przeczy ogolnemu przyjetemu pogladowi.
Scenic tak ale nie z tym silnikiem.
Skrót TCe oznacza sprawność (e) kontrolowaną (C) turbodoładowaniem (T).
Jednostka 1.4 jest już znacznie bardziej wymyślną konstrukcją. Z mocą wynoszącą 130 KM celuje bezpośrednio w silniki 1.4 T-Jet 120 KM i 1.4 TSI 122 KM. Jednostka o pojemności 1397 ccm nie wywodzi się jednak z (całkiem udanego) wolnossącego silnika Renault 1.4 98 KM. Za bazę posłużyły wolnossące silniki Nissana 1.5 i 1.6.
Jednostka o oznaczeniu fabrycznym H4Jt ma więc typowo japońską budowę:
- krótkoskokowa (średnica cylindra 78 mm, skok tłoka 73,1)
- wyposażona w dwa wałki rozrządu, napędzające bezpośrednio (bez użycia dźwigienek) zawory
- napęd rozrządu poprzez łańcuch - tym przypadku zębaty, jego trwałość ma wynosić 300 tys. km
- aluminiowy kadłub.
Wałek rozrządu zaworów dolotowych wyposażony jest w hydrauliczny mechanizm płynnej zmiany faz rozrządu. Łyżką dziegciu są krzywki współpracujące bezpośrednio z szklankami zaworów - straty tarcia są wyższe niż w układach z dźwigienkami jednostronnymi i rolkami. Kłóci się to z koncepcją budowy wysokosprawnego, ekonomicznego silnika.
Podobnie jak silnik 1.2 1.4 TCe jest wyposażony w intercooler, natrysk oleju i zmodyfikowane kanały dolotowe. Zasilanie jest realizowane poprzez tradycyjny system wtrysku wielopunktowego do kolektora dolotowego.
Porównanie z urzędującym królem w tej kategorii mocy: VW 1.4 TSI 122 KM.
Silnik VW podobnie jak Renault ma jedną, małą turbosprężarkę, szesnaście zaworów i dwa wałki rozrządu (w tym dolotowy z regulacją faz rozrządu) napędzane łańcuchem. Zawory napędzane są jednak przez dźwigienki jednostronne z rolkami, podparte na hydraulicznych kompesatorach luzu zaworowego. Jest to rozwiązanie o małych stratach mechanicznych, małych masach ruchomych (a więc sprzyjające wysokoobrotowości) i za razem całkowicie bezobsługowe. Tu niemieckie wzorce wygrywają z japońskimi.
Kolejną sprawą jest intercooler, Renault stosuje chłodnicę powietrze-powietrze o znacznych wymiarach i objętości. VW zastosował intercooler powietrze-ciecz co zredukowało pojemność układu dolotowego z 11 do 4,8 litra i co ma bezpośrednie odbicie w zmniejszeniu tzw. turbodziury i w poprawie reakcji na dodanie gazu.
Silnik TSI wykorzystuje bezpośredni wtrysk paliwa, który pozwala na zastosowanie wysokiego stopnia sprężania (10:1) - powietrze w cylindrze jest chłodzone poprzez odparowywanie benzyny odsuwając tym samym problem spalania detonacyjnego. Renault, zrażone chyba problemami z silnikiem 2.0 IDE, nadal unika stosowania wtrysku bezpośredniego.
Reasumując, silnikowi TCe nadal wiele brakuje do TSI, choć z drugiej strony nie ustępuje on zaawansowaniem technicznym (a prawdopodobnie nawet go przewyższa) 1.4 T-Jet Fiata. _________________ Pozdrawiam.
Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 87 Skąd jesteś (miejscowość / region): wyspy Posiadane auto: było renault grand scenic 1.9dci 2005 jest volvo s 80 2.4d 2007 opel astra 1.7 tdi 2001
Piwa: 1/1
Wysłany: Sro 15 Gru 2010, 00:35
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Zakup Grand Scenic 1.4 TCe
jesli odpowiada ci wykonanie wnętrza i funkcjonalnosc to ja bym był za ale jak grand to tylko 1.9 dci polecam miałem to autko 3 lata oszczędny wygodny i według mnie bezproblemowy a jeśli chodzi o elektronike to przez 3 lata padł mi tylko rezystor nawiewu. pozdrawiam!!!
Dołączył: 13 Gru 2010 Posty: 99 Skąd jesteś (miejscowość / region): z Polski Posiadane auto: ChGV LX 2.8 CRD '06
Piwa: 11/4
Wysłany: Sro 15 Gru 2010, 10:59
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Zakup Grand Scenic 1.4 TCe
dziekuje za odpowiedzi
michal72 dziekuje za odp, musialem dwa razy przeczytac aby przyswoic te wiedze piszesz, iz odstaje od VW ale cos ludzie narzekaja na rozrzady w tych szlifierkach VW 1.4 nawet ostatnio na TVN turbo klient zostal olany przez serwis i kulczyka bo mu padl napinacz, jakis czas temu zerwal sie lancuszek mino zaawansowanej technologii VW musi jeszcze popracowac nad trwaloscia osprzetu robi to od 2005 roku .
grzesiek1976 w tym problem, iz nie chce Diesla, boje sie o FAP'y i inne dwumasy, moj obecny dieselek, nie ma tych dobrodziejstw, dwumas mialem w VW Turbo i musialem wymieniec bo dostal juz sporego luzu wyszlo mega drogo, dlatego celuje teraz w benzyny, roznice w cenie i spalaniu mam tez na uwadze.
Dodatkowo z tym silnikiem sporo przekracza to moj budzet, bo za taka kase mozna juz miec cos innego u konkurencji - nie miniVAN'a lecz moze jakies wieksze kombi np. Avensis w wersji Golas.
Mirek77 dziekuje to bardzo cenna uwaga!
dodatkowo, bedac wczoraj w salonie po podliczeniu "tej jedynej wersji" , cena mnie lekko ostudzila nawet w wersji silnikowej Tce.
dziekuje jeszcze raz musze sie jednak przespac z tematem i policzyc.
Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: scenic III 1,4 TCe
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 24 Sty 2011, 01:30
Temat postu:
Re: Zakup Grand Scenic 1.4 TCe
[quote="berd"]Witajcie to moj pierwszy post, i od razu sie narazam. Wpadlem na genialna mysl aby zamienic swa Corolle Kombi 1.4 D4D na nowego Granda 1.4 TCe [/quote]
wymieniłem Corolle Kombi 1.4 na 1.4 TCe o wrażeniach napisze po dotarciu. Nazie 2 uwagi, pali pali pali jak traktor. Popsuł się na 2 dzień i był holowany do aso. Radzę zastanowić się nad wymianą Korolki!
Dołączył: 19 Maj 2010 Posty: 344 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zamość Posiadane auto: scenic II, 1,9 DCI, FAP, 130 KM , 2005
Piwa: 38/13
Wysłany: Pon 24 Sty 2011, 22:04
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Zakup Grand Scenic 1.4 TCe
Dziś każdy chce kupić autko full wypas i tak jak wszyscy z nas nikt nie chce żeby coś się popsuło. Ja chciałem scenica bo za rozsądne pieniądze jest zajefajne auto i fajne wyposażone. W mojej najbliższej rodzinie było 4 renówki i z żadną nie było większych problemów. A szmelcwagenów nie lubię, że tam nawet za to, że masz drzwi musisz dopłacić _________________
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Scenic ) Oceń swoje auto
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.