Renault

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęściksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Renault Master ) wymiana sworznia dolnego


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum RENAULT Forum Strona Główna -> ( Renault Master ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Likwidator

Czytelnik



Dołączył: 17 Gru 2010
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Renault,Master,Ambulans,2,8,1999
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 17 Gru 2010, 01:10
Temat postu:

wymiana sworznia dolnego


Koledzy mam problem z wymontowaniem wahacza ze sworzniem dolnym. Odkręciłem sworzeń, amortzator i mocowanie do podwozia, ale nie mogę wybić śruby łączącej elementy zawieszenia. Może ktoś z Was mocował się z takim problemem - może jest inny sposób na wymianę sworznia dolnego bez konieczności demontażu wahacza.
Powrót do góry
hopkin

Stały Bywalec



Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 220
Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa
Posiadane auto: Renault Master 3.0 DCi 140 , Peugeot 307SW 2.0 HDI 110 FAP
Piwa: 15/0
Wysłany: Pią 17 Gru 2010, 18:09
Temat postu:

Re: wymiana sworznia dolnego


Jest sposob ale trzeba miec sprzet do takiej roboty. Do wtloczenia sworznia potrzebna jest prasa. Ja wymienialem w warsztacie ze wzgledu wlasnie na koniecznosc demontazu. Zaplacilem zdaje sie 70zl za sztuke i wcisneli ja jakas praska montowana na wahaczu. Wydaje mi się, ze gra nie warta świeczki - demontowac cale zawieszenie za 70zł, zeby samemu wtloczyc na zwyklej stacjonarnej prasie.
Powrót do góry
gadu-gadu
Likwidator

Czytelnik



Dołączył: 17 Gru 2010
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Renault,Master,Ambulans,2,8,1999
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 18 Gru 2010, 04:51
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) wymiana sworznia dolnego


Masz całkowitą rację. Po wczorajsym dniu doszedłem do wniosku, że pojadę z tym do warsztatu. Za żadne skarby nie mogę wybić śruby łączącej dolnlą część wahacza z resztą zawieszenia, a znając życie zaraz coś uszkodę i będę miał problem. Jeżeli ma to kosztować w granicach 100 zł to szkoda czasu i nerwów.
Dzięki za informację.
Powrót do góry
lejo1992

Czytelnik



Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sierakowice
Posiadane auto: Opel Astra F 1992r 1.7D
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 07 Lut 2011, 22:30
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) wymiana sworznia dolnego


koledzy a powie ktos jak wyjąc tą długą śrube co przechodzi przez cały wahacz??? lub jak wymontowac go?
Powrót do góry
gadu-gadu spik (wp kontakt)
nitroxin

Debiutant



Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 47
Skąd jesteś (miejscowość / region): dolnyśląsk
Posiadane auto: masterati 2,5 DCi, Jumper 2,2 HDi
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 13 Lut 2011, 00:20
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) wymiana sworznia dolnego


W serwisie renoczasem nie mają tych pras zakładanych na wachacz i na własnej skórze przekonałem się ile kosztuje wachacz bo go flexą pocieli. Też śróba nie chciała się wybi
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Nie 13 Lut 2011, 00:20
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
hopkin

Stały Bywalec



Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 220
Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa
Posiadane auto: Renault Master 3.0 DCi 140 , Peugeot 307SW 2.0 HDI 110 FAP
Piwa: 15/0
Wysłany: Nie 13 Lut 2011, 10:50
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) wymiana sworznia dolnego


W autoryzowanym serwisie Renault cieli wahacz ? Shocked Fajnie Smile Tylko, ze Wy sobie pozwalacie takie rzeczy robic z samochodami to jestem w szoku. Chcieli ciac to niech tna. Ale nowy zakladaja na swoj koszt. Ty placisz zgodnie z cennikiem za wymiane swoznia, bez wzgledu czy cos sie zapieklo, czy nie chcialo wyjsc itp. Takie negocjowane ceny "w zaleznosci" czy latwo pojdzie to sa w warsztatach "u Mietka", a nie w Serwisie.
Powrót do góry
gadu-gadu
sqr

Czytelnik



Dołączył: 29 Cze 2012
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): lubelskie
Posiadane auto: Renault Master II przedlift 2.8dTI 2000r. krótki blaszak
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 29 Cze 2012, 19:52
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) wymiana sworznia dolnego


Mam pytanko: w jaki sposób powinien być zamontowany sworzeń zwrotnicy - w którą stronę powinno być skierowane wycięcie w jego kołnierzu?
Sworzeń został wymieniony i nacięcie jest skierowane do przodu busa. Pojawiło się jakieś skrzypienia około pół obrotu przed dokręceniem kierownicy maks. w lewo i nie wiem czy mam to z tym wiązać.

Samochód jest firmowy, więc mam ograniczone pole działania. Nie mam nikogo, żebym mógł posłuchać co skrzypi gdy ktoś inny będzie kręcił kółkiem. A, że szef robi wszystko najniższym kosztem u człowieka bez pojęcia, to mam podejrzenie, że coś jest zwalone.
W drugim kole nie udało mi się ani namacać, ani w ogóle dopatrzeć się wycięcia. - Czy może być sworzeń bez wycięcia, czy za słabo patrzyłem? No i teraz trochę boję się jeździć...
z góry dzięki za odpowiedź
Powrót do góry
ciupaga28

Auto Maniak



Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 630
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/170KM 308Nm/371Nm Peugeot 307 SW 2004 2.0 HDI 136 KM
Piwa: 46/1
Wysłany: Pią 29 Cze 2012, 20:55
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) wymiana sworznia dolnego


Sie ma.

Wszystko ładnie , pięknie , ale Ty się pytasz w wątku o Masterze , a Twoje pytanie faktycznie powinno dotyczyć Mascota...

W profilu masz również Master...

W Masterze nie ma czegoś takiego jak " sworzeń zwrotnicy ".

Pozdrawiam
Wojtek.
_________________
Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Powrót do góry
sqr

Czytelnik



Dołączył: 29 Cze 2012
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): lubelskie
Posiadane auto: Renault Master II przedlift 2.8dTI 2000r. krótki blaszak
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 29 Cze 2012, 21:12
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) wymiana sworznia dolnego


To żeś mnie zaskoczył!
Kurcze, przeglądam fotki i za bardzo nie jestem w stanie odróżnić Mastera od Mascotta. Dam sobie coś upitolić, że w dowodzie rejestracyjnym, jak i na wszelkich emblematach, jest Master. I że własnym okiem, widziałem wymieniony sworzeń.
Ok, może nie mówię fachowo, bo nie znam budowy zawieszenia w tych wozach, ale widziałem, że na 100% jest jakiś dolny wahacz poprzeczny i że na jego końcu jest główka ze sworzniem. Ale po tym co napisałeś, to sam już nie wiem o co tu chodzi.
Co jest w Masterze, jeżeli nie ma sworznia zwrotnicy? Na czym się obraca piasta przedniego koła? - Źle coś nazwałem, czy jednak jeżdżę Mascottem, myśląc że to Master?
Powrót do góry
ciupaga28

Auto Maniak



Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 630
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/170KM 308Nm/371Nm Peugeot 307 SW 2004 2.0 HDI 136 KM
Piwa: 46/1
Wysłany: Pią 29 Cze 2012, 21:27
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) wymiana sworznia dolnego


Sie ma.

W dowodzie rejestracyjnym będzie wyraźnie napisane : Master lub Mascot.
To są 2 różne modele Renault. Choć wyglądają podobnie.

Jeżeli chodzi o Mastera , to w zwrotnicy są 2 sworznie. Dolny i górny.
Piasta jest wprawiana w ruch przez maglownicę za pośrednictwem drążków kierowniczych i końcówek drążków.
Końcówka wchodzi w piastę. Jest przykręcana nakrętką.
Sworzeń dolny wahacza jest skierowany ku górze i skręcany jest po bokach , poprzez śrubę. Śruba jest dokręcana poziomo.

Górny sworzeń jest skierowany w dół i przykręcany od spodu nakrętką.
Obydwa sworznie są zamontowane pionowo względem piasty.

Oczywiście do piasty dochodzi jeszcze półoś napędowa , zakończona przegubem zewnętrznym.

To całe zawieszenie przednie w Masterze.

O Mascocie - nie mam zielonego pojęcia. Wiem tylko tyle ile wyczytałem w necie.

Pozdrawiam
Wojtek.
_________________
Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Powrót do góry
sqr

Czytelnik



Dołączył: 29 Cze 2012
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): lubelskie
Posiadane auto: Renault Master II przedlift 2.8dTI 2000r. krótki blaszak
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 29 Cze 2012, 21:35
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) wymiana sworznia dolnego


Ok. Czyli rozumiem, że cały błąd w tym, że nie napisałem słowa "dolny"? Ok, nie wiedziałem, że jest jakiś górny. Krótko się temu przyglądałem. Nie mam możliwości wejść w pracy pod wóz.

W takim razie uzupełnienie pytania: w jakiej pozycji powinien być zamontowany dolny sworzeń w Masterze?
Powrót do góry
ciupaga28

Auto Maniak



Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 630
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/170KM 308Nm/371Nm Peugeot 307 SW 2004 2.0 HDI 136 KM
Piwa: 46/1
Wysłany: Pią 29 Cze 2012, 21:44
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) wymiana sworznia dolnego


Sie ma.

Tak jak napisałem , dolny sworzeń jest wkładany w wahacz czpieniem ku górze ( szersza część sworznia wchodzi w wahacz , po czym jest przykręcany śrubą do zwrotnicy. W zwrotnicy są odpowiednie mocowania na węższą część sworznia.
Nie ma możliwości założyć tego inaczej.



Wkleiłem zdjęcie poglądowe całego zawieszenia przedniego Mastera.

Pozdrawiam
Wojtek.
_________________
Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Powrót do góry
sqr

Czytelnik



Dołączył: 29 Cze 2012
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): lubelskie
Posiadane auto: Renault Master II przedlift 2.8dTI 2000r. krótki blaszak
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 29 Cze 2012, 22:23
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) wymiana sworznia dolnego


Ok, dzięki za odpowiedź. Ale jednak nie o to mi chodzi. Zobacz, to jest sworzeń z jakiegoś tam Merca:

Na żółto zaznaczyłem nacięcie, które informuje o pozycji montażu. Wedle instrukcji serwisowej, wycięcie powinno być skierowane "do silnika". Czyli wycięcie lewego sworznia "patrzy" na prawy sworzeń i odwrotnie. Czemu tak ma być? Temu:


Zdjęcie nieostre, ale nie jest moje. Po usunięciu gumowej osłonki, widać, że sworzeń może się gibać mocniej lewo-prawo i tylko trochę przód-tył. Niepoprawny montaż, czyli obrócenie go w gnieździe o 90*, spowoduje bardzo przyspieszone zużycie, zwiększające ryzyko, że wyskoczy, mimo że jest nowy, co może przyczynić się do katastrofy.

To przykład z innego wozu. Stąd pytanie, w jaki sposób powinno się montować sworzeń w Masterze? W którą stronę powinno być nacięcie?
Powrót do góry
ciupaga28

Auto Maniak



Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 630
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/170KM 308Nm/371Nm Peugeot 307 SW 2004 2.0 HDI 136 KM
Piwa: 46/1
Wysłany: Pią 29 Cze 2012, 22:40
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) wymiana sworznia dolnego


I teraz jest wszystko jasne.

To jest sworzeń dolny wahacza




To nacięcie o którym piszesz , nie ma żadnego znaczenia w jakim jest położeniu.
To nie ma wpływu na bezpieczeństwo jazdy.
Najważniejsze jest to , aby sworzeń nie obracał się w wahaczu.

To nacięcie prawdopodobnie służy do łatwiejszego montażu sworznia w wahaczu. Może jakimś specjalistycznym narzędziem.
Dla sprawności sworznia jest najważniejsze aby nie miał luzu góra - dół.
Jak jest taki luz to wtedy zaczyna stukać na nierównościach.
Na boki zawsze będzie miał luz. Wiadomo , że nowy będzie miał mniejszy.

Pozdrawiam
Wojtek.
_________________
Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Powrót do góry
sqr

Czytelnik



Dołączył: 29 Cze 2012
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): lubelskie
Posiadane auto: Renault Master II przedlift 2.8dTI 2000r. krótki blaszak
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 29 Cze 2012, 23:04
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) wymiana sworznia dolnego


Wybacz, ale w to po prostu nie uwierzę, chyba że napiszesz, że z kątomierzem sprawdzałeś po ile stopni wychyla się gałka wzdłuż nacięcia, a po ile w poprzek albo zdejmowałeś gumkę. Miałem w rękach sworzeń z mojego zdjęcia nr 1 i wyginając rękami, za bardzo nie było czuć różnicy. Gdyby zmierzyć, to pewnie by wyszła, bo budowa była jak drugim zdjęciu, które znalazłem. Ludzie, którzy olali sprawę, pisali, że za długo na źle założonym sworzniu, nie pojeździli.

Jeżeli sworzeń faktycznie miałby w każdej płaszczyźnie identyczną swobodę ruchu, to byłby mniej wytrzymały, niż ze swobodą ruchu dopasowaną do rzeczywistych wychyłów jakie wykonuje podczas pracy.

Nie jestem w stanie wyobrazić sobie żadnego narzędzia, które by wykorzystywało to wycięcie.

ciupaga28 napisał:
Najważniejsze jest to , aby sworzeń nie obracał się w wahaczu.
To akurat pikuś, bo przecież ma ząbki.

Cytat:
Dla sprawności sworznia jest najważniejsze aby nie miał luzu góra - dół.
Jak jest taki luz to wtedy zaczyna stukać na nierównościach.
Stukanie, to też pikuś. Gorzej jak się całkiem zaniedba -> wyskoczy gałka i koło się rozkraczy podczas jazdy.


Proszę aby jeszcze ktoś, obiektywnie potwierdził lub zaprzeczył informację odnośnie dowolności pozycji montażu sworznia.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum RENAULT Forum Strona Główna -> ( Renault Master ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Renault Master »

Opinie o samochodach Renault Master - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Master ) Porady, problemy techniczne


Renault

Scenic

51 800

2014r.

45 000 km

śląskie

Renault

Megane

52 990

2016r.

35 400 km

łódzkie

Renault

Clio

20 990

2013r.

133 361 km

kujawsko-pomorskie

Renault

Clio

23 800

2013r.

117 000 km

śląskie

Renault

Megane

35 800

2014r.

87 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2017 Created by idealneT and OM System