U mnie temat jest powoli na finiszu.Zostało wprowadzić drobne poprawki (podczas montażu było ich trochę,bo tylko w teori wszystko jest proste).
Trzeba jeszcze zrobić elektrykę i gniazdo zasilania w klapce paliwa.
Zastosowałem grzałkę 600 W i to jest chyba max w takiej śrenicy obudowy(większa będzie gotowała płyn w obudowie grzałki ze względu na małą przepustowość węży),pompę wody na 220v,trochę kształtek,rur miedzianych,złączek,węży i opasek.
W planach jest zamiana pompy wody 220V na pompe 12v(ze względu na masę) i dołożenie prostownika impulsowego.
Zasilanie i powrót płynu wpięte są orginalne węże chłodniczki spalin przy EGR.
Powrócić do stanu pierwotnego nie jest problemem.
Zawsze jak coś dokładam to staram się nie przerabiać orginału.
Zresztą to auto nie jest do sprzedania i raczej nigdy nie będzie. _________________ Pozdrawiam.
Zapomniałem dodać że działa bez uwag.
Po ok 10 min wąż na zasilaniu i na powrocie jest jednakowo gorący.
Co do nagrania sinika nie robiłem jeszcze testów ale z tego co wyczytałem na innych forach przy temperaturze -10 trwa ok 1-1,5h.
Tu muszę przekalkulować co się będzie bardziej opłacać.
Grzać silnik od zera czy dołożyć zegar czasowy który raz na godzine włączy grzałkę i pompę na np 10 minut i nie dopuści do wystudzenia silnika.
Temperatura jest ograniczona przez termostat do 80*C. _________________ Pozdrawiam.
Dzięki Michał za informacje prześpię się z tym przemyśle może w końcu żona da mi spokój , bo ciągle narzeka że inne samochody ją oślepiają _________________
Posiadane auto: Scenic 1,5 dCi 2005 101 KM
Piwa: 836/1024
Wysłany: Nie 09 Sty 2011, 00:07
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Grzałka płynu chłodzącego
też stawiam piwo - szczególnie za szybkość realizacji od powzięcia pomysłu!! teraz auto... pardon autko będzie miało kilka elemencików (kilogramików) więcej, ale prawdopoodbnie ciepełko zapewnione na maxa.
pozostaje tylko pilnować temperatury układu, doglądania czy coś się nie spaliło od 230V no i... życzę dużych mrozów, by układ miał co robić
Mareczku nie ma możliwości zagotowania ukladu bo pilnuje tego termostat w grzałce.Max temperatura 80*C.
W razie awari otworzy się termostat silnika i puści płyn na duży obieg.
Zagrzane dyżego układu zajmie trochę czasu więc będzie czas na podjęcie działań ( odpięcie od zasilania).
Odnośnie pytań o gniadko planuje je umieścić obok wlewu paliwa.
Michał gratuluję realizacji projektu!
Co do grzałki - przepływ wody sterujesz prędkością pracy pompy wody - palniki ogrzewań piecowych mają nawet powyżej 5kW i nie gotują płynu.
Czy możesz tak w prost napisać szacunkowy koszt podzespołów (tam w linkach niezbyt znajduję ich).
Ciężko mi powiedzięć ile by to kosztowalo bo wszystkie graty wygrzebałem w garażu.
Graty z DEFA zależnie od konfiguracji od 800 pln najprostszy zestaw do 3000 pln z prostownikiem,dmuchawą ,pilotem i sterownikiem.
U mnie szacowany koszt elementów ok 300pln.
Tak wygląda pełny zestaw:
_________________ Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez archive_18 dnia Nie 09 Sty 2011, 01:02, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Scenic ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.