Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 79 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin Posiadane auto: Opel Movano 2.5 DTI, 2003 , Renault Clio 1.5 CI, 2001
Piwa: 2/0
Wysłany: Pon 21 Lut 2011, 22:54
Temat postu:
Porównanie silników Trafic 2.5 DCI = Vivaro 2.5 DTI?
Skoro to dział porad, to chciałbym poprosić o wyjaśnienie kwestii, której po przewertowaniu połowy internetu w zasadzie nie rozwiązałem. Otóż w moim Vivaro jest silnik 2.5 DTI o symbolu G9U 730 /6-MT (inne oznaczenie z papierów G9U B7), 135 KM. Chciałbym się dowiedzieć, czy jest to silnik na pompie rotacyjnej czy CR. Czy jest to konstrukcja Renault czy jakaś obca?
A może ktoś zna jakieś ciekawostki dotyczące tego silnika?
Jeśli był taki (podobny) temat na forum, to proszę o wyrozumiałość, ale jestem tu nowy i trudno mi przekopać się przez ogrom tematów na forum - potrzeba na to czasu i sprytu, a tu , w obliczu nurtującego mnie problemu przychodzi zniecierpliwienie....
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Wysłany: Sro 23 Lut 2011, 22:09
Temat postu:
Re: ( Renault Trafic ) Porównanie silników Trafic 2.5 DCI = Vivaro 2.5 DTI?
DTI to silniki renaulta na pompie rotacyjnej i bezpośrednim wtrysku, szyna CR pojawiła się dopiero w silnikach DCI-renault i CDTI-opel
Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 79 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin Posiadane auto: Opel Movano 2.5 DTI, 2003 , Renault Clio 1.5 CI, 2001
Piwa: 2/0
Wysłany: Sro 23 Lut 2011, 23:46
Temat postu:
Re: ( Renault Trafic ) Porównanie silników Trafic 2.5 DCI = Vivaro 2.5 DTI?
Dzięki. Powiedz mi jeszcze jak się ma taka pompa do typowych pomp z dawniejszych TD? Czy to takie same konstrukcje czy jednak jest to co innego? Generalnie nie mam CR i ciekawi mnie, czy to źle, czy dobrze?
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Wysłany: Czw 24 Lut 2011, 11:29
Temat postu:
Re: ( Renault Trafic ) Porównanie silników Trafic 2.5 DCI = Vivaro 2.5 DTI?
Wydaje mi się, że DTI w polskich realiach jest bezpieczniejszy, mniej wrażliwy na jakość paliwa. Pompa w DTI jest całkowicie elektronicznie sterowana, w TD to czysta mechanika
Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 79 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin Posiadane auto: Opel Movano 2.5 DTI, 2003 , Renault Clio 1.5 CI, 2001
Piwa: 2/0
Wysłany: Czw 24 Lut 2011, 19:55
Temat postu:
Re: ( Renault Trafic ) Porównanie silników Trafic 2.5 DCI = Vivaro 2.5 DTI?
Dzięki raz jeszcze. Szkoda, ze to już sterowanie elektroniczne. Myślałem, że udało mi się jeszcze załapać na stary typ pompy, której nie grożą żadne elektroniczne problemy...
Dołączył: 06 Lip 2016 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: Renault Scenic II 1.5 dCi 106 KM (2007), Opel Vivaro Westfalia 2.5 CDTI 146 KM (2010), Renault Modus 1.2 16V 75 KM (2008)
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 06 Cze 2019, 16:14
Temat postu:
Re: ( Renault Trafic ) Porównanie silników Trafic 2.5 DCI = Vivaro 2.5 DTI?
Odgrzeję temat. Mam pytanie, na które - pomimo przeszukania wielu miejsc w internecie - nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. A chodzi mi o to, czy dwumasa z silnika 2.5 DTI 136 KM podejdzie do G9U 630 2.5 CDTI 146 KM. Taka zmiana na pewno objęłaby wymianę koła zamachowego (to przecież zasadnicza część dwumasy), tarczę i docisk. Mocowanie do wału w jednym i drugim silniku jest na 7 śrub (pytanie czy mają ten sam rozstaw i czy kołnierz pasuje), ale jest pytanie czy koło dwumasowe konstrukcyjnie jest zamienne ze zwykłym kołem zamachowym współpracującym z tradycyjnym sprzęgłem. Mam tutaj na myśli czujnik położenia wału, wieniec zębaty współpracujący z rozrusznikiem, średnicę zewnętrzną koła dwumasowego, wysokość całego zestawu sprzęgła, a co za tym idzie jego prawidłową współpracę z wysprzęglikiem hydraulicznym mocowanym do skrzyni biegów, etc. Może to dziwne co chcę zrobić, bo wszyscy idą w drugą stronę zastępując dwumasę zwykłym kołem zamachowym, ale grzechotanie/rzężenie skrzyni przy wolnej jeździe w moim Vivaro mnie dobija. Łożyska w skrzyni wymieniłem - bez efektu... Ponieważ dwumasa lepiej tłumi drgania skrętne i twardą pracę diesla wydaje mi się, że ten zabieg powinien pomóc - przynajmniej w jakimś stopniu... Niestety sprzedawcy sprzęgieł za każdym razem opierają się tylko na danych producenta, który podaje, że dwumasa wchodzi tylko do 2.5 DTI 136 KM, a do 2.5 CDTI 146 KM zwykłe sprzęgło, więc odpowiedź jest za każdym razem, że nie pasuje... Niestety nie mam możliwości fizycznego porównania tych dwóch zestawów sprzęgieł. Może koledzy mają jakieś doświadczenie w tym względzie?
Re: ( Renault Trafic ) Porównanie silników Trafic 2.5 DCI = Vivaro 2.5 DTI?
podejdzie, bez najmniejszych problemsow tylko oczywiscie caly zestaw sprzegla i bezsens kupowac uzywki bo do kosciola sie tymi vanami nie jezdzi _________________ prosze nie pisac na PW, piszmy na forum dla potomnych
Dołączył: 06 Lip 2016 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: Renault Scenic II 1.5 dCi 106 KM (2007), Opel Vivaro Westfalia 2.5 CDTI 146 KM (2010), Renault Modus 1.2 16V 75 KM (2008)
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 06 Cze 2019, 22:43
Temat postu:
Re: ( Renault Trafic ) Porównanie silników Trafic 2.5 DCI = Vivaro 2.5 DTI?
Dzięki kolego Wojtku za info. Czy może dokonywałeś takiego zabiegu? Jeśli tak, to ciekaw jestem efektów. Jak już pisałem szukam sposobu na pozbycie się rzężenia skrzyni i nieprzyjemnych wibracji przy silnym przyspieszeniu w okolicach 1800-2000 obr/min. Jest to przedział wysokiego momentu i wibracje są mówiąc krótko wredne. Jeździłem innym Vivaro (wprawdzie 1.9 CDTI) i tego efektu nie odczuwałem wcale - silnik pracował bardziej miękko. Wiem że to być może za sprawą mniejszego momentu 1.9, ale też może dzięki dwumasie, która w tych autach występuje. U siebie wykluczyłem już inne przyczyny typu poduszki, wybite półosie, etc. Jedyna rzecz, która nie daje mi spokoju to spory luz w skrzyni, który nie wiem skąd pochodzi, a objawia się charakterystycznymi stukami przy dodawaniu i puszczaniu gazu, szczególnie przy wolnej jeździe. Wtedy też skrzynia rzęzi. Wymieniając łożyska w skrzyni w warsztacie nikt mi nie zwrócił uwagi na jakieś problemy w skrzyni, więc dalej nie wiem, co jest źródłem tych stuków i luzu. Może to na satelitach w mechaniźmie różnicowym... Nie ma z kim pogadać, a eksperymenty w tym zakresie są bardzo drogie. Wiem, że inni też mają ten problem. Nawet na Youtubie są filmiki przedstawiające problem. Gdyby go rozwiązać byłoby to sporą pomocą dla wielu. Dodam jeszcze, że zaobserwowałem, iż hałas w postaci terkotania podobnego do tego hałasu przy przyspieszaniu - tylko w takiej wersji bardziej "light" - pojawia się przy delikatnej próbie wrzucenia któregokolwiek biegu (poza wstecznym - wtedy jest bowiem cicho) na postoju bez wciśniętego sprzęgła. Znam dobrze budowę skrzyni, ale zupełnie nie wiem co takie odgłosy w tych warunkach może wydawać. Sprzęgło to nie jest bo nie tak dawno go wymieniłem na nowe i w sumie dzisiaj żałuję, że wtedy nie rozważyłem wstawienia dwumasy. Chociaż wtedy nie miałem tej wiedzy, co dzisiaj. Sądziłem, że to jednak łożyska i zużyte sprzęgło. Ale jednak nie... Będę myślał o dwumasie, ale odstrasza mnie ponowne wyciąganie skrzyni z racji kiepskiego dostępu. A warsztatu nie mam, poza podwórkiem...
Re: ( Renault Trafic ) Porównanie silników Trafic 2.5 DCI = Vivaro 2.5 DTI?
wydaje mi sie ze troche jestes w bledzie, 1.9 z 2masa nie widzialem ale slyszalem ze sa tyle ze na przykladzie 2.5 dwumasa niewiele zmienia, 2-u litrowe sa najmldsze z 2 generacji trafica i problem z tym rezonansem nadal wystepuje, kiedys mialem 2 uszkodzone skrzynie i mialem je rozciac tak by widziec prace w naturalnych warunkach ale braklo czasu ale jestem pewien na 90% ze to rzezenie powoduje skrzynia, dokladniej jakis element mech roznicowego _________________ prosze nie pisac na PW, piszmy na forum dla potomnych
Re: ( Renault Trafic ) Porównanie silników Trafic 2.5 DCI = Vivaro 2.5 DTI?
To grzechotanie jest [cenzura] nie raz ktoś pyta czy mi się skrzynia rozlatuje jak kupiłem auto w 2014 to od razu pytałem na forum . Nie ma możliwości żeby tego się pozbyć nawet dwumasa nic nie daje . Kolega z Krakowa już wszystko próbował łącznie z gęściejszym olejem .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Trafic ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.