SYMBOL PRZEPŁYWOMIERZA WG NISSANA: 226806N201(226806N210) LUB BOSCH: 0280218096. Nowy nr z dialogysa to: 7701069666. Cena w Renault około 900pln i zamienników typu noname nie polecam. A jakie masz objawy? Mi na clipie wyszlo uszkodzenie przeplywki bez mierzenia miernikiem. Totalny brak mocy, skrzynia w trybie sewisowym...mnostwo lampek na kokpicie "symbol rentgena i fuel injection faulty" nie jechał szybciej niz 70km/h, nie wchodzil na obroty powyzej 3tys. Niby mozna go zmierzyc miernikiem ale clip bedzie pewniejszy.
UKŁAD WTRYSKU BENZYNY
Diagnostyka - Interpretacja usterek 17B
17B-191
V4Y 701
Nr Programu: 61
Nr Vdiag: 04
DF349
OBECNA
LUB
ZAPISANA W
PAMIĘCI
OBWÓD CZUJNIKA PRZEPŁYWU POWIETRZA
CO.0 : Obwód otwarty lub zwarcie z masą
CO.1 : Obwód otwarty lub zwarcie do + 12 V
1.DEF: Niezgodność sygnału
ZALECENIA Wyłączyć zapłon i poczekać do zakończenia dialogu, by potwierdzić usterkę.
Sprawdzić podłączenie i stan złącza czujnika przepływu powietrza.
Wymienić złącze w razie potrzeby.
Sprawdzić, czy czujnik jest podłączony pneumatycznie.
Naprawić w razie potrzeby.
Sprawdzić szczelność układu ssania.
Naprawić w razie potrzeby.
Sprawdzić oporność przepływomierza.
Dokładne wartości są podane w rozdziale "Informacje pomocnicze".
W razie potrzeby wymienić przepływomierz.
Sprawdzić izolowanie, przewodzenie i brak oporności zakłóceniowej połączeń między:
Moduł elektroniczny ścieżka A43 Przepływomierz ścieżka A2
Moduł elektroniczny ścieżka A56 Przepływomierz ścieżka A1
Moduł elektroniczny ścieżka A75 Przepływomierz ścieżka A3
Przepływomierz ścieżka
CZUJNIK TEMPERATURY POWIETRZA CZUJNIK TEMPERATURY WODY
Temperatura w °C 20
Czujnik temperatury powietrza
Oporność w Ω 2420
Sprawdzić oporność przepływomierza.
Dokładne wartości są podane w rozdziale "Informacje pomocnicze".
W razie potrzeby wymienić przepływomierz.
Oporność przepływomierza = 2420 Ω
V4HYP1.0
UKŁAD WTRYSKU BENZYNY
Diagnostyka - Pomoc
17B V4Y 701
Nr Programu: 61
Nr Vdiag: 04 Oporność potencjometru pedału gazu z dwoma ścieżkami
głównymi
Ścieżka główna 1 (ścieżki 2 i 4) 1,2 ± 0,5 kΩ
Ścieżka główna 2 (ścieżki 1 i 5) 1,7 ± 0,7 kΩ
Oporność czujnika spalania stukowego = 557 kΩ
Oporność przepływomierza = 2420 Ω
Oporność wtryskiwacza w temp. 20°C 1 Ω ± 5 %5
Oporność ogrzewania górnych sond lambda 4 Ω ± 20 %
Oporność ogrzewania dolnych sond lambda 4 Ω ± 20 %
Oporność czujnika magnetycznego Górnego Martwego
Punktu i wałków rozrządu
w temp. 20°C 1223 Ω ± 1 %
Oporność elektrozaworu zmiennych faz ssania w temp. 20°C 32 Ω ± 5 %
Oporność elektrozaworu pochłaniacza w temp. 20°C 24 Ω ± 5 %
Oporność elektrozaworu przestawiacza faz rozrządu 8 Ω ± 5 %
Oporność cewki przekaźnika Duży model
Mały model
63 Ω ± 5 %
83 Ω ± 5 %
Temperatura w °C 20 30 40 60 80
Czujnik temperatury powietrza
Oporność w Ω 2420 ± 10 % 1050 ± 10 % 600 ± 10 % 400 ± 10 %
Czujnik temperatury
7 Przepływomierz
PR019: Przepływ zasysanego
powietrza
X < 5 g/s W razie problemów
zapoznać się z
metodą DF349.
Sprawdzić oporność czujnika temperatury powietrza
Wymienić czujnik temperatury powietrza, jeżeli oporność nie jest rzędu:
2420 Ω ± 242 Ω przy 20 °C.
1050 Ω ± 105 Ω przy 40 °C.
600 Ω ± 60 Ω przy 60 °C.
400 Ω ± 40 Ω przy 80 °C
DF056
OBECNA
LUB
ZAPISANA
W PAMIĘCI
OBWÓD CZUJNIKA PRZEPŁYWU POWIETRZA
CO.0 : Obwód przerwany lub zwarcie z masą
CO.1 : Obwód otwarty lub zwarcie z + 12 V
1.DEF: Niezgodność sygnału
ZALECENIA
Sprawdzić, przy pomocy parametru PR071 "Napięcie zasilania modułu
elektronicznego", czy napięcie akumulatora nie jest poniżej 11 V.
Wyłączyć zapłon, poczekać na zakończenie łączności między modułem
elektronicznym i przyrządem diagnostycznym, następnie włączyć ponownie zapłon
aby potwierdzić występowanie usterki.
Sprawdzić podłączenie i stan złącza czujnika przepływu powietrza. Wymienić złącze w razie potrzeby.
Sprawdzić, czy czujnik jest podłączony pneumatycznie. Naprawić w razie potrzeby.
Sprawdzić szczelność układu układu dolotowego.
Naprawić w razie potrzeby.
Sprawdzić oporność przepływomierza.
Wymienić przepływomierz powietrza, jeżeli oporność nie jest rzędu 2420 Ω ± 242 Ω.
Sprawdzić izolowanie, przewodzenie i brak oporności zakłóceniowej następujących połączeń:
Komputer wtrysku, złącze A, ścieżka 43 Ścieżka 2 przepływomierza
Komputer wtrysku, złącze A, ścieżka 56 Ścieżka 1 przepływomierza
Komputer wtrysku, złącze A, ścieżka 75 Ścieżka 3 przepływomierza
Przekaźnik główny ścieżka
DF002
OBECNA
LUB
ZAPISANA
W PAMIĘCI
OBWÓD CZUJNIKA TEMPERATURY POWIETRZA
CC.0 : Zwarcie z masą
CO.1 : Obwód otwarty lub zwarcie z + 12 V
ZALECENIA
Warunki przeprowadzenia diagnostyki usterki zapisanej w pamięci:
Jeśli usterka zostaje zgłoszona jako obecna w następstwie działania silnika przez
2 min.
Cechy szczególne:
Użyć końcówki Elé. 1681 przy wszelkich naprawach złączy modułu sterowania
silnikiem.
CC.0 ZALECENIA Nie ma nic do zasygnalizowania.
Wykonać kontrolę połączeń przepływomierza powietrza.
Przeprowadzić kontrolę połączeń modułu sterowania silnikiem.
Naprawić w razie potrzeby.
Zmierzyć oporność czujnika temperatury powietrza między ścieżkami 1 i 2 przepływomierza powietrza:
Wymienić przepływomierz powietrza, jeżeli oporność nie jest rzędu: 3714 Ω ± 161 przy + 10 °C
2448 Ω ± 90 przy + 20 °C
1671 Ω ± 59 przy + 30 °C
Po odłączeniu przepływomierza, sprawdzić izolowanie względem masy połączenia między:
Moduł elektroniczny sterowania silnikiem,
złącze B ścieżka D3
ścieżka 1 złącza przepływomierza powietrza
Sprawdzić obecność napięcia + 5 V na ścieżce 3 złącza przepływomierza powietrza.
Dołączył: 16 Mar 2011 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Giżycko Posiadane auto: renault vel satis 3,5V6 2002
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 17 Mar 2011, 08:00
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) Przepływomierz 3,5V6
Samochód rano lub jak postoi około cztery godziny odpala po 5-6 sekundach.Jak odpali wszystko jest OK.Po zgaszeniu odpala bez problemu,nawet jak jest zimny.
Dołączył: 05 Cze 2011 Posty: 73 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin, Włodawa, Chełm, Nałęczów Posiadane auto: MERCEDES W220 S 500 L 4MATIC 2004
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 05 Cze 2011, 22:54
Temat postu:
Przepływka
Miałem to samo.. Kontrolki, błędy i skrzynia w awaryjnym. Zamienników nie ma co kupować. (taki miałem - wytrzymał ROK, a bywa że to pierwszego wciśnięcia gazu).
Jak dużo poszperasz to zobaczysz - że można zamontować oryginalny przepływomierz BOSCHa z Nissana Primery 1,6 za grosze. _________________ Muzzy_k
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Vel Satis ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.