Re: ( Renault Master ) Trzesie całym samochodem!! Powód??
ciupaga28 napisał:
Sie ma.
Z tego co opisałeś to mogą być dwa powody. Tańszy i droższy...
dzięki za info.
tzn, żeby uszkodził sie kielich muszą być już duże drgania?
to inaczej - za ostatnim opisywanym powyżej razem drgań nie było - no może powyżej 110km/h minimalne, a uszkodziła się półoś i kielich.
po prostu półoś latała w ręce (luz).
czyli ta podpora może do wymiany?
bo jak skrzynia biegów to kicha
najlepsze, że skrzynia była ostatnio wyciągana i w środku było na magnesie pełno kulek z dawnych wymienianych półosi....
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 792 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/204KM 308Nm/440Nm Opel Insignia 2.0 CDTI 2016
Piwa: 51/2
Wysłany: Wto 08 Kwi 2014, 19:27
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Trzesie całym samochodem!! Powód??
Sie ma.
Żeby się uszkodził kielich , to muszą być duże drgania lub długotrwałe. Ogólnie kielich jest dość odporny i wiele potrafi znieść.
Koniecznie sprawdź podporę długiej półosi. Jak złapiesz za półoś i poruszasz nią , to jeżeli będzie luz na podporze , to wyczujesz bez problemu. Jeżeli łożysko będzie się obracało zewnętrzną częścią wewnątrz podpory , to nie pozostaje Ci nic innego jak kupić drugą podporę.
Jeżeli po ostatniej wymianie krótkiej półosi zostały kulki z łożysk przegubu wewnętrznego , to jak najbardziej mogły uszkodzić wnętrze skrzyni.
Te kulki są bardzo wredne i potrafią narobić wiele szkód.
Ale , zacznij od podpory półosi. Nie jest wykluczone , że ewentualna wymiana podpory załatwi sprawę. Mógł się znowu uszkodzić któryś przegub wewnętrzny lub ten nieszczęsny kielich...
Pozdrawiam
Wojtek _________________ Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Re: ( Renault Master ) Trzesie całym samochodem!! Powód??
ciupaga28 napisał:
Sie ma.
Żeby się uszkodził kielich , to muszą być duże drgania lub długotrwałe. Ogólnie kielich jest dość odporny i wiele potrafi znieść.
Koniecznie sprawdź podporę długiej półosi. Jak złapiesz za półoś i poruszasz nią , to jeżeli będzie luz na podporze , to wyczujesz bez problemu. Jeżeli łożysko będzie się obracało zewnętrzną częścią wewnątrz podpory , to nie pozostaje Ci nic innego jak kupić drugą podporę.
druga półoś była wymieniana i podpora jest nowa
skrzynia biegów była wyciągana i na magnesie były resztki igieł z półosi - zostało to wyczyszczone.
Za drugim razem kielich się uszkodził bez widocznych drgań na aucie. Po prostu sprawdzono, że jest luz na półosi - po jej wyjęciu okazało się, ze kielich już wytarty w środku, a półoś śmietnik - za chwilę by się też wysypała.
Teraz założony jest nowy kielich i półoś z ASO. Zobaczymy.
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 792 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/204KM 308Nm/440Nm Opel Insignia 2.0 CDTI 2016
Piwa: 51/2
Wysłany: Pią 11 Kwi 2014, 22:19
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Trzesie całym samochodem!! Powód??
Sie ma.
Kielich kupiłeś nowy - oryginalny ? Dużo zapłaciłeś ?
Pozdrawiam
Wojtek _________________ Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Re: ( Renault Master ) Trzesie całym samochodem!! Powód??
ciupaga28 napisał:
Sie ma.
Kielich kupiłeś nowy - oryginalny ? Dużo zapłaciłeś ?
Pozdrawiam
Wojtek
najpierw kupiłem używany (200 PLN) - od znajomego co handluje częściami do Masterów, był OK i zdechł
drugi kupiony w ASO Renault za około 600 PLN nówka. Padł - wytarł się, a Master nie przejechał więcej jak 10.000km, może z 8000km przejechał na tym.
Trzeci kupiony znowu w ASO nowy, oraz półoś z ASO po regeneracji z gwarancją rok i na razie MAster pojechał w trasę 2000km (niemcy i z powrotem), zobaczymy jak wróci.
Jak wytrzyma 50.000km będę zadowolony. W innym przypadku sprzedaję to padło. Oprócz Mastera, który jest fajny gdyby nie ta półoś-kielich używam stareńkich Sprinterów 312D (roczniki 1996-1998) - to są czołgi, bezproblemowe i niezniszczalne. Tyle, że gniją, ale dwa już mam zrobione na tiptop - trzeci w tym roku idzie do roboty. Ale Master musi go zastąpić, a nie może bo się pie***li.
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 792 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/204KM 308Nm/440Nm Opel Insignia 2.0 CDTI 2016
Piwa: 51/2
Wysłany: Wto 15 Kwi 2014, 17:50
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Trzesie całym samochodem!! Powód??
Sie ma.
Ja wczoraj wymieniłem przegub ( krzyżak ) krótkiej półosi i nadal mam wibracje. Choć trochę mniejsze Kielich jest w stanie idealnym , podpora półosi i łożysko też bardzo sztywne.
Całe zawieszenie również sztywne. Wczoraj przy okazji wymieniłem komplet sworzni , łączniki stabilizatora i łożysko w przednim kole. Wszystko oryginalne TRW takie jak na pierwszy montaż.
Została mi jeszcze wymiana całej długiej półosi. A , jeżeli to nie pomoże , to pewnie trzeba będzie skrzynię sprawdzić... Tylko szkoda tej półosi , bo jest suchutka i nic nie stuka. Ale cóż...
Najgorsze jest to , że jak już raz się trafią wibracje , to ciężko się ich pozbyć później.
Pozdrawiam
Wojtek _________________ Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Re: ( Renault Master ) Trzesie całym samochodem!! Powód??
ale ja nie mam już wibracji?
miałem zaraz po zakupie (wymiana półosi obu i poduszek silnika/skrzyni oraz kielicha) - wtedy załóżmy przebieg zero. Wibracje ustało
Po 15.000km (może 20.000km) zaczęło delikatnie wibrzyć... wymiana półosi i kielicha - znowu było OK. Wtedy wyciągana była też skrzynia biegów i wyjęte z niej były szpilki z półosi (okazało się, że jest tam masa starych szpilek.... no comment).
potem (kolejne 10.000km) nic nie było (nie wibrował), ale półoś luźno latała - po demontażu okazało się, że kielich wytarty, a półoś zaraz się rozsypie. Szpilki nie zdążyły się wysypać na szczęście.
teraz założone i na razie 2000km zrobił i jest OK. Więc jeśli po 10.000km znowu coś się zacznie dziać to wymieniam jeszcze raz wsio (na gwarancji!) i sprzedaję to padło i nigdy więcej mastera.
Ps. Czy tez tak miałeś , że jak obciążysz tył auta ( wrzucisz na sam tył np. 400 kg , to wibracje były większe ? U mnie tak jest , że po obciążeniu tyłu wibrację są bardziej odczuwalne.
Pozdrawiam
Wojtek _________________ Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 792 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/204KM 308Nm/440Nm Opel Insignia 2.0 CDTI 2016
Piwa: 51/2
Wysłany: Pon 21 Kwi 2014, 22:50
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Trzesie całym samochodem!! Powód??
Sie ma.
Mi też się tak wydaje , że oryginalne to jest tylko pudełko w tle...
Najtańszą oryginalną znalazłem w sklepie za 1120 zł.
Przed świętami zleciłem warsztatowi , który zajmuje się tylko i wyłącznie półosiami i przegubami , aby mi złożyli taką półoś na używanych oryginalnych częściach. Na taka półoś dają rok gwarancji i co ważne , to oni ją montują , więc w razie czego to nie będę musiał płacić za kolejną wymianę w ramach reklamacji.
Koszt takiej półosi to 400 zł + 100 zł wymiana. Ale przynajmniej mam pewność , bo ten warsztat jest bardzo dobry.
Jak to wszystko poskładam to napiszę czy drgania ustąpiły.
Jak nie ustąpią , to jadę na przegląd skrzyni biegów , bo to ostatnia rzecz , która ma wpływ na wibracje.
Pozdrawiam
Wojtek _________________ Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Re: ( Renault Master ) Trzesie całym samochodem!! Powód??
Nie wiem czy pisałem ale rozwiązałem problem drgań.
Jedyne wyjście: wymiana skrzyni biegów na nowszy typ (symbol PF), z mojego PK.
Skrzynia z PF nie ma kielicha tylko półosie wchodzą przegubami jak w NORMALNYCH autach.
Od tamtej pory spokój. Auto zrobiło ponad 100.000km i problemu nie ma.
Nie walczyć z kielichami i półosiami w skrzyniach PK. Wywalić, założyć skrzynię PF.
Satysfakcja gwarantowana. Wszystko pasuje.
Trzeba skrzynię, dwie półosie, podporę półosi. Cały zestaw mnie wyniósł w granicach 2500-3000 PLN (używane z allegro) już nie pamiętam, ale zadowolony jestem jak cholera.
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 792 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/204KM 308Nm/440Nm Opel Insignia 2.0 CDTI 2016
Piwa: 51/2
Wysłany: Pią 28 Sie 2015, 22:37
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Trzesie całym samochodem!! Powód??
Sie ma
Miałem dwa Mastery i w każdym z nich miałem te problemy z drganiami. Ile półosi wymieniłem już nie jestem w stanie spamiętać. Kielichy poszły chyba 4 szt. Podpory , łożyska podpory , łożyska kół i to wszystko jak krew z nosa , bo po jakimś czasie problem powracał.
Twoje rozwiązanie o zmianie skrzyni jest bardzo dobre. Bo jakbym tak zsumował te wszystkie wydatki , to pewnie kupiłbym za to nową skrzynię PF w serwisie Renault....
I wiem jaka to jest drażniąca usterka , bo z ciągłą wymianą tych części to jak syzyfowa praca....
Teraz na szczęście już nie mam tego problemu , bo mam nowszy model.
Pozdrawiam
Wojtek _________________ Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Re: ( Renault Master ) Trzesie całym samochodem!! Powód??
Dokładnie. Renault jako firma powinna beknąć za to, że wyprodukowała takie gówno jak skrzynia PK z kielichem.
Sypało się u mnie co 10.000km. Wymieniałem 3x. Koszty większe niż potem zakupiłem PF i półosie itd....
I to jeszcze małe piwo. Raz w trasie od drgań o mało nie odpadlo prawe koło. Normalnie ucięło(!) szpilki i koło zostało na jednej śrubce... Szok. I kto jest winny? Dobrze, że kierowca zjechał na parking bo słyszał i czuł ze coś jest nie tak. Masakra i porażka.
A skoro w nowszym modelu zmienili to rozwiązanie to wiedzieli, ze coś jest nie tak.
Każdemu polecam. To jedyna opcja by pozbyć się problemu na zawsze.
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 792 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/204KM 308Nm/440Nm Opel Insignia 2.0 CDTI 2016
Piwa: 51/2
Wysłany: Pon 31 Sie 2015, 16:40
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Trzesie całym samochodem!! Powód??
Sie ma.
Ale z tego co się orientuję , to z kielicha zrezygnowali w 2007 r.
Bo zawsze jak kupowałem półosie , to padało pytanie czy to jest auto do 2007 , czy po 2007.
Ja miałem z 1998 r. i z 2005 r.
Jeżeli się mylę to mnie poprawcie....
Pozdrawiam
Wojtek _________________ Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Dołączył: 28 Gru 2014 Posty: 33 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zielona Góra Posiadane auto: Renault Master 2.5 dci 2002
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 21 Paź 2015, 17:41
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Trzesie całym samochodem!! Powód??
highend napisał:
Dokładnie. Renault jako firma powinna beknąć za to, że wyprodukowała takie gówno jak skrzynia PK z kielichem.
Sypało się u mnie co 10.000km. Wymieniałem 3x. Koszty większe niż potem zakupiłem PF i półosie itd....
I to jeszcze małe piwo. Raz w trasie od drgań o mało nie odpadlo prawe koło. Normalnie ucięło(!) szpilki i koło zostało na jednej śrubce... Szok. I kto jest winny? Dobrze, że kierowca zjechał na parking bo słyszał i czuł ze coś jest nie tak. Masakra i porażka.
A skoro w nowszym modelu zmienili to rozwiązanie to wiedzieli, ze coś jest nie tak.
Każdemu polecam. To jedyna opcja by pozbyć się problemu na zawsze.
Witam.
Mam prośbę, miałem ten sam problem co u Ciebie.
Drgania podczas przyspieszania później wymiana półosi nic nie dała, później wymiana kielicha i jak ręką odjął, ale od 10 000 km znowu zaczyna telepać.
Skrzynia u mnie siedzi PK5 008.
Jaki model poprawionej skrzyni podpasuje i jakie półosie, oraz co dodatkowo trzeba wymienić??
Z góry dzięki za pomoc.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Master ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.