Mam problem z Masterem,skrzynia, plandeka 2.5dci 120Km, a mianowiscie, trzesie mi całym samochodem przy prędkności powyżej 90km/h a ustajeprzy 120km/h. Myslałem że to oponę którąś trafiłolub odważnik spadł, ale nie, wpłasnie wróciłem od wulkanizatora, posprawdzał, jedno kołobyłonie wywarzone, ale bicie nie ustało. Kierownicą nie rzuca, przy hamowaniu tez nie, tylko jak rozpedzam samochod i to w przedziale 90 do 120. Czy to cos w zawieszeniu? Stabilizator? Kuncówka drążka? Prosze o podpowiedz... Pozdrawiam
Dołączył: 04 Cze 2010 Posty: 2258 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zelów Posiadane auto: RENAULT THALIA 1.5 DCI 65 KM 2002 r., MITSUBISHI GALANT 2.0 TD 90 KM 1999 r. klima
Piwa: 171/118
Wysłany: Czw 17 Mar 2011, 14:06
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Trzesie całym samochodem!! Powód??
Stabilizator i drążki to na 100% nie, ale może dwumas. _________________ _____________________
.: Pozdrawiam Mateusz :.
Dołączył: 04 Cze 2010 Posty: 2258 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zelów Posiadane auto: RENAULT THALIA 1.5 DCI 65 KM 2002 r., MITSUBISHI GALANT 2.0 TD 90 KM 1999 r. klima
Piwa: 171/118
Wysłany: Czw 17 Mar 2011, 14:32
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Trzesie całym samochodem!! Powód??
A poduszki silnika i skrzyni?? _________________ _____________________
.: Pozdrawiam Mateusz :.
Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 220 Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa Posiadane auto: Renault Master 3.0 DCi 140 , Peugeot 307SW 2.0 HDI 110 FAP
Piwa: 15/0
Wysłany: Nie 20 Mar 2011, 09:21
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Trzesie całym samochodem!! Powód??
Tez mi sie tak wydaje, ze to bedzie cos z półosią. Albo skrzywiona albo rozwalony, ktoryś z przegubów albo ewentualnie jak ktos wczesniej napisal podpora półosi prawej - długiej.
Dołączył: 25 Kwi 2010 Posty: 38 Skąd jesteś (miejscowość / region): Oleksin/podlaskie Posiadane auto: renault master 2,5 2009
Piwa: 2/8
Wysłany: Nie 20 Mar 2011, 13:58
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Trzesie całym samochodem!! Powód??
A może guz na oponie sprawdzaliście u gumiarza, mogliście nie zobaczyć.Bo ja miałem cos takiego tylko w osobówce. _________________ master2.5dci 120 2009r a także jeep grand cherokee 4l. kawasaki gtr 1000
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 792 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/204KM 308Nm/440Nm Opel Insignia 2.0 CDTI 2016
Piwa: 51/2
Wysłany: Wto 26 Cze 2012, 22:11
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Trzesie całym samochodem!! Powód??
Ponieważ przerabiałem ten temat kilka razy , mogę coś n/t powiedzieć.
A , więc , jeżeli występują wibracje TYLKO przy przyspieszaniu w przedziale 60-100km/h , to w 99% przypadków wina leży po stronie napędu.
1. Podpora półosi prawej jest wyrobiona i łożysko się w niej luźno obraca.
2. Łożysko podpory półosi jest uszkodzone i ma zbyt duży luz wewnątrz.
3. Uszkodzony przegub prawej półosi ( ten w obudowie metalowej )
4. Wewnętrzny przegub prawej półosi - uszkodzony
5. Koło planetarne ( kielich w skrzyni biegów od strony lewej półosi ma wyrobione bieżnie i przegub wewnętrzny pracuje w nim nierównomiernie i wpada w wibracje.
Przeguby zewnętrzne nie mają znaczenia przy takiej usterce. Również rzadko kiedy krzywa jest półoś.
Niestety naprawa nie jest tania , ponieważ nie zawsze można sprawdzić przeguby wewnętrzne. Więc tylko wymiana w " ciemno ".
Koszty ?
1. Półoś prawa ( długa ) kompletna nowa ( dobry zamiennik około 500 zł.
Używana około 300 zł.
2. Podpora półosi nowa około 330 zł. Używana do 170 zł.
3. Łożysko podpory półosi nowe 40 zł.
4. Przegub wewnętrzny lewy nowy 120 zł.
5. Przegub wewnętrzny prawy - mało osiągalny , dostępny z całą półosią.
6 . Koło planetarne ( kielich ) nowy 500 zł. , używany 150 zł.
Cena robocizny , to wiadomo , że w każdym warsztacie inaczej i tutaj trudno podać cenę za usługę.
Re: ( Renault Master ) Trzesie całym samochodem!! Powód??
przerabiałem ten temat - a mianowicie:
problem pojawił się po wymianie sworzni wahaczy (we Wrocławiu na ul. Kolarskiej - omijać szerokim łukiem). Sprawdzaliśmy kilka razy zawieszenie i koła - wszystko ok.
po jakimś czasie zawzięliśmy się na to i pojechaliśmy do ASO (szmal nie grał roli - ważniejsze bezpieczeństwo).
Diagnoza (po rozebraniu): rozwalony krzyżak na lewej półosi (przegub wewnętrzny) - wersja z przykręcaną osłoną, wyrobione koło koronowe w skrzyni + podpora półosi prawej. Koszt naprawy z częściami jakieś 2000 pln.
Re: ( Renault Master ) Trzesie całym samochodem!! Powód??
odświeżę temat:
w moim masterze (2006 rok, 2.5dCI) po zakupie była telepawka
wymieniono obie półosie oraz kielich w skrzyni biegów
wszystko na nowe (kielich używany, sprawny) - było idealnie, ale po przejechaniu 10.000km problem wrócił..... okazało się to samo.
Półoś (ta od strony kielicha) poszła do reklamacji, zakupiono nową półoś (zamiennik) i tym razem nowy kielich (z ASO)
Po przejechaniu kolejnych 8.000km... półoś i kielich rozwalone.
Mechanikom ręce opadły.
Zamówiono nowy kielich i półoś z ASO.
Macie jakieś inne pomysły?
Zawieszenie w aucie jest tiptop, poduszki silnika i skrzyni są nowe.... opony nowe, koła wyważone.
Czy tak ma każdy master?
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 792 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/204KM 308Nm/440Nm Opel Insignia 2.0 CDTI 2016
Piwa: 51/2
Wysłany: Pon 07 Kwi 2014, 23:35
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Trzesie całym samochodem!! Powód??
Sie ma.
Z tego co opisałeś to mogą być dwa powody. Tańszy i droższy...
1. Podpora półosi jest wyrobiona i powstają drgania , wynikiem czego jest uszkodzenie przegubów wewnętrznych i kielicha.
2. Uszkodzone mocowanie kielicha w skrzyni biegów. Kielich może się ładnie zapinać na zegerze , ale wewnątrz powstają drgania i przenoszą się na kielich.
Ponieważ konstrukcja i materiał z jakiego zrobiony jest kielich jest dużo bardziej wytrzymały , to w pierwszej kolejności uszkodzeniu ulegają przeguby wewnętrzne. A , jeżeli drgania są już duże i długotrwałe , to z czasem ulega uszkodzeniu również kielich.
Niestety w drugiej opcji czeka Cię naprawa skrzyni. A , to może zaboleć... Około 2 tyś zł jeżeli do wymiany będzie tylko mocowanie kielicha.
Pozdrawiam
Wojtek _________________ Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Re: ( Renault Master ) Trzesie całym samochodem!! Powód??
ciupaga28 napisał:
Sie ma.
Z tego co opisałeś to mogą być dwa powody. Tańszy i droższy...
dzięki za info.
tzn, żeby uszkodził sie kielich muszą być już duże drgania?
to inaczej - za ostatnim opisywanym powyżej razem drgań nie było - no może powyżej 110km/h minimalne, a uszkodziła się półoś i kielich.
po prostu półoś latała w ręce (luz).
czyli ta podpora może do wymiany?
bo jak skrzynia biegów to kicha
najlepsze, że skrzynia była ostatnio wyciągana i w środku było na magnesie pełno kulek z dawnych wymienianych półosi....
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 792 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/204KM 308Nm/440Nm Opel Insignia 2.0 CDTI 2016
Piwa: 51/2
Wysłany: Wto 08 Kwi 2014, 19:27
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Trzesie całym samochodem!! Powód??
Sie ma.
Żeby się uszkodził kielich , to muszą być duże drgania lub długotrwałe. Ogólnie kielich jest dość odporny i wiele potrafi znieść.
Koniecznie sprawdź podporę długiej półosi. Jak złapiesz za półoś i poruszasz nią , to jeżeli będzie luz na podporze , to wyczujesz bez problemu. Jeżeli łożysko będzie się obracało zewnętrzną częścią wewnątrz podpory , to nie pozostaje Ci nic innego jak kupić drugą podporę.
Jeżeli po ostatniej wymianie krótkiej półosi zostały kulki z łożysk przegubu wewnętrznego , to jak najbardziej mogły uszkodzić wnętrze skrzyni.
Te kulki są bardzo wredne i potrafią narobić wiele szkód.
Ale , zacznij od podpory półosi. Nie jest wykluczone , że ewentualna wymiana podpory załatwi sprawę. Mógł się znowu uszkodzić któryś przegub wewnętrzny lub ten nieszczęsny kielich...
Pozdrawiam
Wojtek _________________ Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Re: ( Renault Master ) Trzesie całym samochodem!! Powód??
ciupaga28 napisał:
Sie ma.
Żeby się uszkodził kielich , to muszą być duże drgania lub długotrwałe. Ogólnie kielich jest dość odporny i wiele potrafi znieść.
Koniecznie sprawdź podporę długiej półosi. Jak złapiesz za półoś i poruszasz nią , to jeżeli będzie luz na podporze , to wyczujesz bez problemu. Jeżeli łożysko będzie się obracało zewnętrzną częścią wewnątrz podpory , to nie pozostaje Ci nic innego jak kupić drugą podporę.
druga półoś była wymieniana i podpora jest nowa
skrzynia biegów była wyciągana i na magnesie były resztki igieł z półosi - zostało to wyczyszczone.
Za drugim razem kielich się uszkodził bez widocznych drgań na aucie. Po prostu sprawdzono, że jest luz na półosi - po jej wyjęciu okazało się, ze kielich już wytarty w środku, a półoś śmietnik - za chwilę by się też wysypała.
Teraz założony jest nowy kielich i półoś z ASO. Zobaczymy.
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 792 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/204KM 308Nm/440Nm Opel Insignia 2.0 CDTI 2016
Piwa: 51/2
Wysłany: Pią 11 Kwi 2014, 22:19
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Trzesie całym samochodem!! Powód??
Sie ma.
Kielich kupiłeś nowy - oryginalny ? Dużo zapłaciłeś ?
Pozdrawiam
Wojtek _________________ Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Re: ( Renault Master ) Trzesie całym samochodem!! Powód??
ciupaga28 napisał:
Sie ma.
Kielich kupiłeś nowy - oryginalny ? Dużo zapłaciłeś ?
Pozdrawiam
Wojtek
najpierw kupiłem używany (200 PLN) - od znajomego co handluje częściami do Masterów, był OK i zdechł
drugi kupiony w ASO Renault za około 600 PLN nówka. Padł - wytarł się, a Master nie przejechał więcej jak 10.000km, może z 8000km przejechał na tym.
Trzeci kupiony znowu w ASO nowy, oraz półoś z ASO po regeneracji z gwarancją rok i na razie MAster pojechał w trasę 2000km (niemcy i z powrotem), zobaczymy jak wróci.
Jak wytrzyma 50.000km będę zadowolony. W innym przypadku sprzedaję to padło. Oprócz Mastera, który jest fajny gdyby nie ta półoś-kielich używam stareńkich Sprinterów 312D (roczniki 1996-1998) - to są czołgi, bezproblemowe i niezniszczalne. Tyle, że gniją, ale dwa już mam zrobione na tiptop - trzeci w tym roku idzie do roboty. Ale Master musi go zastąpić, a nie może bo się pie***li.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Master ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.