Renault

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyfelgiksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Renault Scenic ) wymiana paska rozrzadu



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum RENAULT Forum Strona Główna -> ( Renault Scenic ) Instrukcje, manuale, fotoreportaże
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek009

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Inowrocław
Posiadane auto: Renault Scenic 1.6 90Km 1998
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 07 Maj 2011, 18:28
Temat postu:

wymiana paska rozrzadu


Witam mam prośbe chce wymienic pasek rozrzadu renault scenic 1998 1.6 90koni mogł by ktos pomoc mianowicie interesuje mnie schemat jak ustawic koła pasowe i i jaki gwint ma sruba na dolnym kole pasowym lewy czy prawy. Confused
Powrót do góry
brzozowski886

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 2242
Skąd jesteś (miejscowość / region): Zelów
Posiadane auto: RENAULT THALIA 1.5 DCI 65 KM 2002 r., MITSUBISHI GALANT 2.0 TD 90 KM 1999 r. klima
Piwa: 170/118
Wysłany: Sob 07 Maj 2011, 20:03
Temat postu:

Re: ( Renault Scenic ) wymiana paska rozrzadu


Co do śruby pewien nie jestem ale chyba jest prawy gwint.
Ale do schematu jestem pewien Very Happy




Uploaded with ImageShack.us
_________________
_____________________
.: Pozdrawiam Mateusz :.
Powrót do góry
gadu-gadu
Sławek009

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Inowrocław
Posiadane auto: Renault Scenic 1.6 90Km 1998
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 07 Maj 2011, 20:16
Temat postu:

Re: ( Renault Scenic ) wymiana paska rozrzadu


Dzieki wielkie;) tyle ze u mnie na kole zebatym sa te kreski co sie ustawia a na silniku nie ma jest tylko znaczek mały renault pozniej obok jest 1-1 i tam dalej sa jakies numery a kreski nie widac;(
i mam pytanie jak zablokowac te dolne koło by odkrecic bo probowalem i bez skutku wiec szukam pomocy
Powrót do góry
brzozowski886

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 2242
Skąd jesteś (miejscowość / region): Zelów
Posiadane auto: RENAULT THALIA 1.5 DCI 65 KM 2002 r., MITSUBISHI GALANT 2.0 TD 90 KM 1999 r. klima
Piwa: 170/118
Wysłany: Sob 07 Maj 2011, 20:30
Temat postu:

Re: ( Renault Scenic ) wymiana paska rozrzadu


Pożycz od jakiegoś kumpla takie cudo jak dobry "klucz pneumatyczny" wtedy powinno puścić.
Ustaw górę na znaku i szukaj na dole znaku, musi być a jeżeli nie ma to zrób sobie swój znak, tylko żebyś później wiedział co i jak poskładać Exclamation Exclamation
_________________
_____________________
.: Pozdrawiam Mateusz :.
Powrót do góry
gadu-gadu Wystawiono 1 piw(a)
Sławek009

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Inowrocław
Posiadane auto: Renault Scenic 1.6 90Km 1998
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 09 Maj 2011, 14:32
Temat postu:

Re: ( Renault Scenic ) wymiana paska rozrzadu


ok dzieki wielkie
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pon 09 Maj 2011, 14:32
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
orfi

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 18
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: Scenic 1.6 `99
Piwa: 14/0
Wysłany: Sob 21 Sty 2012, 12:50
Temat postu:

Re: wymiana paska rozrzadu


Sławek009 napisał:
Witam mam prośbe chce wymienic pasek rozrzadu renault scenic 1998 1.6 90koni mogł by ktos pomoc mianowicie interesuje mnie schemat jak ustawic koła pasowe i i jaki gwint ma sruba na dolnym kole pasowym lewy czy prawy. Confused



Witam
Ponieważ jest wiele zapytań o wymianę rozrządu w silniku 1.6 8V K7M (najpopularniejszy silnik) postanowiłem, że opisze krok po kroku jak to należy wykonać. Uważam, że każdy kto ma odrobine pojęcia i smykałki zrobi to w krótkim czasie we własnym zakresie.

Wymiana rozrządu w silniku Renault K7M 1,6 8V Renault Megane Scenic 1996-1999

Do wymiany potrzebne są:
Nowy pasek zębaty, rolka napinacza, uszczelniacz wału korbowego (koniecznie uszczelniacz, opisze później dlaczego), 3 godziny wolnego czasu i dobrej pogody

1. Auto unieruchamiamy, zdejmujemy prawe przednie koło, zdejmujemy osłonę przeciwbłotną - część przednią
2. W komorze silnika luzujemy przeciwnakrętkę naciągu paska wielorowkowego od wspomagania oraz od klimatyzacji (klucz 13mm), następnie wykręcamy śrubę naciągu paska na około 2 cm



3. Zapamietujemy jak ułożony jest pasek (pasek przechodzi pod rolką napinacza, często ludzie robią błąd i opasają rolkę napinacza od góry, przez co przeciera się pokrywa rozrządu z powodu błędnego przeprowadzenia paska, miałem już kilka egzemplarzy Sceniców w których właściciele mieli wadliwie założony pasek)



4. Luzujemy dwie śruby (13mm) mocujące rolkę napinacza na szynie (dobre dojście od spodu auta) i zdejmujemy pasek



5. Następnie odkręcamy 4 śruby (13mm) na kole pasowym wału korbowego, zdejmujemy pierwsze koło pasowe aluminiowe, na drugim nastepnym kole pasowym znajduje się pasek od alternatora, nie ma potrzeby luzować alternatora, koło pasowe aluminiowe zdejmiemy wraz z paskiem wielorowkowym alternatora







6. Teraz odkręcamy pokrywę rozrządu, jeśli jest fabrycznie montowana to potrzebujemy torx 6 do odkręcenia śrub mocujących, niestety to rozwiązanie jest nieszczęśliwe, ponieważ te śrubki często się nie chcą odkręić jak mamy za słaby torx, ja zmieniam zawsze te śruby na normalne szóstki z łbem 10mm z kołnierzem i problem przy nastepnej wymianie mija, niejednokrotnie miałem przypadek, że śrubki te były tak zmasakrowane przez poprzednich mechaników, że nie dało się ich odkręcić, ratuje nas wtedy Allegro i zakup za 30 zł nowej pokrywy rozrzadu, a tą musimy niestety wyłamać i śrubki odkecić cęgami, pokrywa rozrządu jest mocowana na 3 śrubki i jedną nakrętkę 10mm



7. Po zdjęciu pokrywy rozrządu oceniamy czy jest wyciek z uszczelniacza wałka rozrządu (uszczelniacz średnio starcza na 200 tys.km, zaś uszczelniacz na wale korbowym bezwzględnie wymieniamy zawsze przy wymianie rozrządu, ponieważ nawet jeśli nie cieknie, to po kilku tysiącach po wymianie rozrządu gwarantuje, że zacznie ciec, a koszt uszczelniacza CORTECO 3358960-138590 35x47x7 to wydatek maks. 30,00zł więc nie oszczedzajmy)
8. Teraz musimy przygotować duzy klucz nastawny (tzw. francuski), aby uchwycić kwadratowy dystans znajdujący się na wale korbowym, chwytamy element kwadratowy w klucz nastawny, zapieramy o wahacz i kluczem nasadowym 18mm (dużym bo będzie potrzebna spora siła) odkręcamy śrubę wału korbowego, tu należy użyć naprawdę dobrego klucza i sporej siły



9. Po odkręceniu śruby zdejmujemy dystans stalowy i oczom naszym ukaże się koło zębate wału korbowego
10. Teraz musimy ustawić rozrząd, na kole zębatym wałka rozrządu jest znacznik (nacięcie), ten znacznik ustawiamy na godzinę 12:00, wtedy znacznik na kole zębatym wału korbowego znajdzie się na godzinie 6:00, markerem zaznaczamy pozycję wałka rozrządu (na głowicy robimy kreske markerem) oraz pozycję wału korbowego (na okapniku korpusu robimy markerem kreskę)







11. Teraz kluczem zasadowym 16mm luzujemy rolkę napinacza paska rozrządu (po zluzowaniu paska delikatnie kółko zębate wału korbowego odchyli się od zaznaczonego punktu, ale nie korygujmy tego)



12. Zdejmujemy stary pasek, wysuwamy kółko zębate wału korbowego (powinno zejść z luzem, uważać aby nie wypadł klin)
13. Wydłubujemy stary uszczelniacz (simering) małym śrubowkrętem od wewnetrznej strony



14. Benzyną ekstrakcyjną czyścimy wszystkie elementy rozrządu jeśli zostały zaoliwione, również gniazdo uszczelniacza
15. Nowy uszczelniacz (simering) smarujemy olejem i wciskamy równolegle do ścianek w gniazdo, uszczelniacz wejdzie nam palcami, nie trzeba żadnych narzedzi z kuźni, usadawiamy go równo z płaszczyzną, nie za głęboko
16. Następnie jeśli musimy wymienić uszczelniacz wałka rozrządu to blokujemy koło zębate wałka rorządu i kluczem 16mm odkręcamy śrubę mocującą koło zębate, zdejmujemy koło, wydłubujemy uszczelniacz jak w pkt.13 i montujemy nowy uszczelnia jak w pkt.15, zakładamy koło zębate i dokręcamy śrubę wałka rozrządu, ustawiamy ponownie na poprawnej pozycji wg znacznika



17. Teraz odkręcamy rolke napinacza i zakładamy nową rolkę napinacza, zwracając uwagę aby punkt styku z głowica nie był tłusty, nakręcamy nakrętkę 16mm ale nie dokręcamy
18. Zakładamy nowy pasek zębaty zgodnie ze strzałkami na pasku - strzałki pokazują kierunek pracy, wygiętym imbusem 7mm wstawionym w otwór napinacza naciągamy pasek (obracając rolkę przeciwnie do ruchu wskazówek zegara) jednocześnie dociągając nakrętkę napinacza 16mm



19. Po wstępnym naciągu sprawdzamy znaczniki czy są poprawnie ustawione (teraz kółko zębate wału korbowego powinno wrócić na zaznaczony punkt)
20. Teraz odwieczny problem naciągu bez przyrządu.... są różne teorie, ja jednak mając doświadczenie z paskami które zakładałem i wróciły po 60 tys. km do kolejnej wymiany wiem, że nie jest dobrze naciągać paski na tzw. 180 stopni obrotu tylko nieco ciaśniej, ponieważ często po 60 tys. km pasek mogłem ściagnąć z kół żebatych, nie odkręcając rolki, samymi palcami. Tak więc ja stosuje naciąg 90stopni, to znaczy na najdłużym odcinku paska rozrządu obracam wokół własnej osi pasek o 90 stopni i nie powinno się więcej dać go obrócić



21. Po poprawnym naciągu paska dokręcamy dość solidnie nakrętkę rolki napinacza, sprawdzając czy na końcu czy pasek jest tak samo naciągnięty (jeśli nie odtłuścimy punktu styku rolki z głowicą czasami przy dokręcaniu rolka nam się zluzuje)
22. Zakładamy dystans kwadratowy na koło zębate wału korbowego i przykręcamy śrubę 18mm (dość solidnie, z taką siłą jak odkręcaliśmy)
23. Włączamy bieg 0 (luz) i odpalamy auto, sprawdzamy czy wchodzi na obroty (nie działa oczywiście wtedy alternator bo nie mamy jeszcze założonych pasków), obserwujemy, czy pasek nie przesuwa się na kołach zębatych podczas pracy w lewo-prawo, jeśli tak się dzieje, to znaczy, że rolka napinacza nie jest osiowa i czasami musimy poprawić ułożenie rolki napinacza



24. Jeśli wszystko jest OK unieruchamiamy auto, zakładamy pokrywę rozrządu, czyścimy koła aluminiowe pasowe i zakładamy najpierw większe wraz z paskiem od alternatora (troszkę używamy siły aby delikatnie przeciągnąć pasek wielorowkowy alternatora, nastepnie zakładamy drugie koło pasowe aluminiowe i przykręcamy 4 śruby mocujące 13mm
25. Zakładamy pasek wielorowkowy (poprawnie zakładamy) od wspomagania oraz klimatyzacji, śrubą 13mm naciągamy rolke napinacza tak aby pasek w dolnej najdłuższej części (odcinku)obrócił się wokół własnej osi o 180 stopni, dosiągamy dwie śruby 13mm prowadnicy rolki napinacza i kontrujemy przeciwnakrętką śrubę naciągu rolki



26. Zakładamy osłonę przeciwbłotną i zakładamy koło
27. Odpalamy auto i jedziemy z bananem na ustach, że zaoszczedziliśmy minimum 200 zł )

Nie opisałem wymiany pompy wodnej, to należy robic co około 150 tys km , jest przy tym trochę zegarmistrzowskiej roboty, mało miejsca, trzeba spuszczać płyn chłodniczy i mieć Loktite do wklejenia nowej pompy wody więc to sobie podarowałem, może innym razem to opisze dla bardziej zaawansowanych.

Tak czy inaczej, praca trwa około 3 godzin jeśli dobrze się przyłożymy i będziemy wszystko czyścić, można to zrobić na szybko w 2 godziny ale ja wolę się przyłożyć zawsze do tego.
Pamiętajmy jednak, ZAWSZE WYMIENIAMY USZCZELNIACZ WAŁU ponieważ wał korbowy ma pewien luz i po wymianie paska rozrządu inaczej pracuje simering i w 90% wypadków jeśli go nie wymienimy to powrócimy do w/w schematu aby jednak go wymienić, olej niszczy gumy.... a pasek rozrządu jest z gumy, wieć nie oszczedzajmy 30 zł na ten uszczelniacz, jakby wszyscy mechanicy go wymieniali przy okazji wymiany rozrządu to nie byłoby takiej opinii o Megankach,że w nich siąpi olej z simeringu wału korbowego.
Dane fabryczne mówią, że simering na wale wytrzymuje 100-150 tys, simering na wałku rozrzadu 200-250 tys
Więc nie ma siły, musi lecieć jeśli go nie wymienimy...

Pozdrawiam wszystkich... i mam nadzieję, że lektura przyda się nie jednej osobie
ORFI
Powrót do góry
gadu-gadu Wystawiono 3 piw(a)
pc111

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 5604
Skąd jesteś (miejscowość / region): ...
Posiadane auto: ...
Piwa: 256/295
Wysłany: Nie 22 Sty 2012, 00:50
Temat postu:

Re: ( Renault Scenic ) wymiana paska rozrzadu


I po piwie stawiam w każdym elektrycznym i mechanicznym temacie Exclamation
Powrót do góry
scenic2013

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 26 Maj 2013
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): GLOUCESTER
Posiadane auto: RENAULT GRAND SCENIC
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 27 Maj 2013, 13:00
Temat postu:

RENAULT SCENIC GRAND 1.5 dci Expression( pasek rozrzadu)


Powiedzcie mi jak wyglada sytuacja z paskiem rozrzadu w Grand Scenic 1.5 Dci Expression 5Dr Diesesl Estate.

Wlasnie takiego zakupilem . Ma w tej chwili przejechane ok. 70 000 km . Kiedy powinno sie wymienic. Jescze go nie odebralem z salonu. Czy powinieniem nalegac aby go wymienili.
Prosze oszybka porade.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum RENAULT Forum Strona Główna -> ( Renault Scenic ) Instrukcje, manuale, fotoreportaże Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Renault Scenic »

Opinie o samochodach Renault Scenic - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Scenic ) Instrukcje, manuale, fotoreportaże


Renault

Clio

16 800

2006r.

152 000 km

śląskie

Renault

Laguna

11 800

2001r.

149 000 km

śląskie

Renault

Laguna

13 800

2006r.

182 000 km

kujawsko-pomorskie

Renault

Clio

16 400

2007r.

88 000 km

kujawsko-pomorskie

Renault

Scenic

13 400

2004r.

150 000 km

kujawsko-pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group

bezpłatne ogłoszenia motoryzacyjne


Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2014 Created by idealneT and OM System