Renault

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Renault Scenic ) Naprawa klaksonu w Scenicu II



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum RENAULT Forum Strona Główna -> ( Renault Scenic ) Instrukcje, manuale, fotoreportaże
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dartek

Czytelnik



Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): Brzeg/opolskie
Posiadane auto: Scenic II, 1.6, 2004r
Piwa: 3/0
Wysłany: Sro 05 Cze 2013, 09:58
Temat postu:

Naprawa klaksonu w Scenicu II


Walczyłem z tym klaksonem dłuższy czas, ale udało się, najwięcej czasu zajęły przygotowania teoretyczne, w praktyce na "żywym organiźmie" operacja trwała 60 minut.
Dotyczy SCENICa II, w Megane II pająk-przełącznik zespolony jest całkiem inny. Byłem u dwóch elektryków, którzy twierdzili, że klakson idzie przez komputer, podziękowałem im bo to bzdura.

Teraz opis jak to zrobiłem:

1. W komorze silnika, po prawej stronie akumulatora, jest skrzynka bezpieczników z kablami i połączeniami, należy zdjąć plastikową pokrywę skrzynki, nie wychodzi zbyt łatwo, nas interesuje biała wtyczka R9 z prawej strony skrzynki, jest wsunięta w prowadnicę. Należy wyjąć ją z prowadnicy i rozłączyć, pin nr 10 to kabel, który idzie do klaksonu (biało-pomarańczowy), nr 1 to masa do klaksonu (czarno-szary).





Do pinu nr 10 podłączamy +12V z akumulatora, do nr 1 podłączamy masę, jeżeli usłyszymy klakson to składamy wtyczkę R9, i przenosimy się do kabiny. (można też zmierzyć omomierzem)
Jeżeli nie było słychać klaksonu to musimy zdjąć zderzak i wymienić klakson (trąbkę) lub oczyścić wtyki-styki. U mnie trąbka działała (wcześniej wymieniona, już nie oryginalna), więc dalej szukałem w kabinie.




2. W kabinie jest skrzynka bezpieczników po lewej stronie pod deską rozdzielczą, za małym schowkiem, trzeba wyjąć klapkę schowka. Bezpiecznik od klaksonu nr 10, powinno być na nim +12V.

Przewody od tego bezpiecznika i biały z wtyczki R9 spotykają się we wtyczce 1519 (pin 3 i pin 4) w pająku. Rozkładamy obudowę kolumny kierownicy, mała część od góry jest na zatrzaskach, dolna część na dwóch śrubach i zatrzask.
Na zdjęciach jest widok od dołu na pająka, nie ściągałem go z kolumny kierownicy.



Odłączamy wtyczkę 1519 pod pająkiem. Mierzymy napięcie między pinami 3 i 4, powinno być 12V. Można też zewrzeć te piny i klakson powinien wydać dźwięk. Tak właśnie u mnie było.




3. Teraz już trzeba zdjąć kierownicę (najpierw oczywiście AirBag).
Odłączamy akumulator (najpierw -).



Po odłączeniu poduszki, rozłączyłem szarą wtyczkę od klaksonu i zmierzyłem przejście między pinami tej wtyczki, a pinami 3 i 4 wtyczki 1519 pod pająkiem. U mnie jedna para nie miała przejścia. Teraz musiałem już zdjąć kierownicę.





Kolejny krok to wyjęcie środkowej części przełącznika zespolonego (pająka), czyli zwijacza. Nie trzeba ściągać całego pająka z kolumny kierownicy. Należy wyjąć tylko zwijacz (dwa zatrzaski na górze i jeden na dole), tam ukryte są wszystkie połączenia i doprowadzenia do klaksonu.





Na spodzie zwijacza są dwa okręgi (ścieżki miedziane), u mnie były bardzo zabrudzone, pewnie dlatego nie było styku.



Na korpusie pająka ( po zdjęciu zwijacza) odsłonięte są dwie blaszki, na końcu mają styki, które ślizgają się po okręgach zapewniając przejście sygnału przy obrocie kierownicy. Drugi koniec tych blaszek łączy się --dociska bolce, które mają połączenie z wtyczką 1519 piny 3 i 4. Styki na blaszkach też były bardzo brudne uniemożliwiając połączenie.







4. Teraz pozostało tylko oczyścić ślizgacz i styki blaszek w korpusie i złożyć wszystko.



Po włożeniu zwijacza można jeszcze upewnić się, czy jest przejście między pinami 3,4 wtyczki 1519 , a wtyczką wychodzącą ze zwijacza (szara), kabel czarny i czerwony.
Na koniec przykręcamy kierownicę, zakładamy poduszkę, wtyczka 1519 wraca do swojego gniazda, zakładamy obudowę kolumny kierownicy, podłączamy akumulator (najpierw +).

I jeszcze wprowadzamy kod do radia, przyuczenie elektrycznych szyb, mały drobiazg, po podłączeniu akumulatora nie mogłem otworzyć bagażnika, konieczne było przeładowanie zamka centralnego off-on.
Dla szerszego dostępu powyższy teks zamieściłem też na innym forum co widać po hostingu zdjęć.
Muszę jeszcze wspomnieć o pomocy mojej żony, co cztery ręce to nie dwie. Very Happy
Powrót do góry
Wystawiono 3 piw(a)
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum RENAULT Forum Strona Główna -> ( Renault Scenic ) Instrukcje, manuale, fotoreportaże Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Renault Scenic »

Opinie o samochodach Renault Scenic - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Scenic ) Instrukcje, manuale, fotoreportaże


RenaultMegane

62 900

2020r.

43 000 km

śląskie

RenaultKadjar

94 900

2021r.

32 000 km

śląskie

RenaultScenic

25 000

2011r.

220 000 km

śląskie

RenaultKadjar

55 900

2015r.

185 000 km

kujawsko-pomorskie

RenaultLaguna

20 600

2008r.

250 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System