Dołączył: 06 Wrz 2010 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: Vel Satis 3.0dci
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 07 Cze 2011, 18:56
Temat postu:
Płyn chłodzący ,problem
witam
dwa dni temu na autostradzie pad mi samochód mianowicie jadąc około 140 temperatura silnika zaczęła wzrastać doszła do około maximum zatrzymałem się i okazało się że płyn chłodzący wyciekł , na drugi dzień znalazłem przyczynę , taka mała rurka przy zaworze erg , naprawiłem to i wydawało mi sie wszytko ok , ale jak rozgrzeje silnik okazuje sie że w zbiorniczku wyrównawczym woda znajduje sie o wiele niżej niż poziom min. po odkręceniu korka zaczyna syczeć z niego i jak bym woda sie gotuje , po czym poziom wraca do normy ,i jeszcze przed odkręceniem korka wężę od chłodnicy są twarde, przed tym incydentem na autostradzie nie było czegoś takiego , czy uszczelka dostała przez to przegrzanie czy coś grubszego ?? pomocy
Dołączył: 07 Cze 2011 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: Mazda 626 99\\\' 2.dti
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 07 Cze 2011, 19:23
Temat postu:
Problemy z chłodzeniem
Moim zdaniem przepaliła się uszczelka pod głowicą. pomiędzy cylindrem a kanałem wodnym. _________________ Życie jest piękne. Dopóki nie skalała go motoryzacja.
Dołączył: 29 Mar 2011 Posty: 359 Skąd jesteś (miejscowość / region): Europa Zachodnia Posiadane auto: Honda CR-V 2.0 i-VTEC 2007
Piwa: 21/2
Wysłany: Sro 08 Cze 2011, 09:00
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) Płyn chłodzący ,problem
Nie jestem sklonny do wydawania pochopnych wyrokow, jak przedmowcy, skoro nieznane sa nam zadne blizsze dane Twojego samochodu (rocznik, przebieg itd.) a nawet znajac je, zakrawaloby na szarlatanerie gdybym wydawal autorytatywne opinie bez rzetelnej diagnostyki.
Wiele by pisac nt. tego silnika i jego przypadlosci, ale po co skoro ktos juz to zrobil, polecam ponizszy watek z klubu Saaba:
http://www.saabklub.pl/index.php?option=com_smf&Itemid=218&topic=123671.0
Zatem jedyne co moglbym poradzic, to:
1. dobrze odpowietrzyc uklad chlodzenia,
2. kontrolowac stan plynu chlodzacego (ubytki, bulgotanie, sadza),
3. ograniczyc skok prawej nogi, czyli troche ostudzic temperament kierowcy,
4. jesli symptomy sie powtorza, pojechac do warsztatu celem kontroli zawartosci CO2 w ukladzie chlodzenia,
5. przegladac portale motoryzacyjne celem wybrania nastepnego samochodu, lub zbieranie funduszy na naprawe silnika.
Zreszta przyznam, ze jestem w bardzo podobnej sytuacji: spuchly weze, pewnego dnia wyrzucilo plyn przez pekniety wezyk chlodzenia turbo, ale poza tym silnik sie nie grzeje i pracuje prawidlowo.
Pozdrawiam i powodzenia.
Dołączył: 29 Mar 2011 Posty: 359 Skąd jesteś (miejscowość / region): Europa Zachodnia Posiadane auto: Honda CR-V 2.0 i-VTEC 2007
Piwa: 21/2
Wysłany: Sro 08 Cze 2011, 16:07
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) Płyn chłodzący ,problem
Czyli bardzo podobnie jak u mnie. Obecnie jezdze w znakomitej wiekszosci po miescie i nie powtorzylo mi sie wyrzucenie plynu ani rozerwanie kolejnego weza, natomiast bywa, ze jak stoje w korku z otwarta szyba, to czuje zapach plynu z ukladu chlodzenia. Ponadto systematycznie obniza sie jego poziom w zbiorniku wyrownaczyn ok. 1-2 cm na tydzien (~100 km). Niestety ale w moim przypadku remont wydaje sie byc przerostem formy nad trescia, jako ze koszta prawdopodobnie przekrocza wartosc auta... chyba ze zrobie go sam i ogranicze do minimum (bez planowania bloku, bez wymiany pompy i rolek rozrzadu).
Dołączył: 10 Lis 2010 Posty: 22 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Jeep Grand Cherokee 2.7CRD
Piwa: 3/0
Wysłany: Pią 10 Cze 2011, 16:46
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) Płyn chłodzący ,problem
BrylantNavigator napisał:
silnik ma przejechane około 100 tys rok 2002 i ma przerobioną miskę olejową... silnik pracuje równo i się nie grzeje
9-letni diesel z przebiegiem 100tys.km? Chyba tylko Polacy wierzą w takie cuda.
Moim zdaniem 100tys. przebiegu to on mógł mieć gdzieś w 2006 roku...
Chyba tylko ja mam takiego pecha, że kupuję samochody które mają przebiegi w granicach 200tys.km. Miałem Lagunę 2.0T 2003 z przebiegiem 230tys., teraz mam Versalkę 3.5V6 2006 z przebiegiem 180tys. (obydwa benzynowe), a tu się okazuje, że można mieć niemal 10-letniego diesla z przebiegiem tylko 100tys... Szok.
Różnica polega chyba tylko na tym, że ja kupuję auta z określonym przebiegiem, a nie stanem licznika
Dołączył: 29 Mar 2011 Posty: 359 Skąd jesteś (miejscowość / region): Europa Zachodnia Posiadane auto: Honda CR-V 2.0 i-VTEC 2007
Piwa: 21/2
Wysłany: Pią 10 Cze 2011, 18:05
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) Płyn chłodzący ,problem
Bo to jest wlasnie fenomen tego samochodu.
Np. moj 8-mio letni Velsatis ma na liczniku 270 tkm... ale jego drugi silnik ma zaledwie 130 tkm przebiegu. Cyz to nie cudowne auto?
Dołączył: 19 Lut 2011 Posty: 45 Skąd jesteś (miejscowość / region): Puławy Posiadane auto: Renault Vel Satis 3.5 V6 + LPG
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 14 Cze 2011, 15:15
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) Płyn chłodzący ,problem
Kurcze... Ja mam podobny problem... A chodzi o motor 3.5 v6.. Przejechalem nim juz 7 tys km i 2 razy uzupelnialem plyn chlodzacy, ostatnia dolewka nie byla duza ale byla.. I szykuje sie trzecia.. Ale jest taki myk wlasnie, ze po normalnej jezdzie w zbiorniczku jest ponizej minimum a jak odkrece korek to syczy i rosnie poziom plynu.. I troszke sie o to boje a wrecz sie przerazilem jak przeczytalem ten artykul.. I do tego taki zapach dziwny jak motor pracuje.. Ale stawiam, ze to zapqch gazu bo mialem przez jakis czas problem ze szczelnoscia instalacji.. I nie wiem tak naprawde jak pachnie taki goracy plyn chlodniczy...
To, ze po odkreceniu korka syczy i poziom plynu sie podnosi to normalna rzecz bo zmienia sie cisnienie w ukladzie a w zwiazku z tym temperatura wrzenia. Karolgora sprawdz trojniki gazu i zbiornik wyrownawczy ktory lubi samoczynnie pekac
Dołączył: 29 Mar 2011 Posty: 359 Skąd jesteś (miejscowość / region): Europa Zachodnia Posiadane auto: Honda CR-V 2.0 i-VTEC 2007
Piwa: 21/2
Wysłany: Wto 21 Cze 2011, 08:57
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) Płyn chłodzący ,problem
Plyn chlodniczy, ten zielono-zolty Glaceol ma bardzo harakterystyczny zapach i trudno go pomylic z wonia gazu czy spalin. Jesli podczas miejskiej jazdy w lecie z otwartymi oknami, wielokrotnie czuc zapach plynu, oznacza ze cos jest nie tak z ukladem chlodzenia: nieszczelnosc lub zbyt duze cisnienie albo i jedno i drugie. W pierwszej kolejnosci warto sprwdzic lub wymienic korek zbiornika wyrownawczego (mozna na noc wrzucic do octu) gdyz jesli zaworek bezpieczenstwa nie dziala, to zbyt duze cisnienie moze wypychac plyn np. tak gdzie sa sprezyste opaski na wezach lub nawet powodowac puchniecie i pekanie wezy. Warto tez odpowietrzyc uklad i kontrolowac poziom plynu.
Dołączył: 29 Mar 2011 Posty: 359 Skąd jesteś (miejscowość / region): Europa Zachodnia Posiadane auto: Honda CR-V 2.0 i-VTEC 2007
Piwa: 21/2
Wysłany: Pon 11 Lip 2011, 11:16
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) Płyn chłodzący ,problem
Ostatnio udalo mi sie zlokalizowac zrodlo wydobywania sie smrodku! Nie zebym dopiero po wielu latach zycia odkrywal tajniki swojej fizjologii ale znalazlem pekniecie na chlodnicy, ktorym to wyrzucalo plyn chlodzacy po mocnym nagrzaniu silnika. A ze byly to ilosci naprawde niewielkie, wiec plyn szybko odparowywal przez co dlugo i skutecznie zrodlo wycieku ukrywalo sie przed moim bystrym wzrokiem. Pekniecie dlugosci moze 1-2 mm znajdowalo sie na gornym kancie/narozu tworzywowego kolektora chlodnicy, nad gornym kroccem. nadmienie, ze chlodnica nie jest oryginalna (Behr), jako ze zostala wymieniona przy wymianie silnika jakies 150 tkm temu.
Tymczasowo pekniecie zalatalem i bede obserwowal efekty, jako ze nie mam pewnosci, czy ta nieszczelnosc byla przyczyna, czy tylko efektem wiekszego problemu.
Pozdrawiam.
Dołączył: 06 Wrz 2010 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: Vel Satis 3.0dci
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 22 Lip 2011, 16:09
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) Płyn chłodzący ,problem
witam ponownie
po przejechaniu paru set kilometrów z wyżej opisanym problemem zaczęła mi kapać woda spod silnika , aby zlokalizować źródło kapania wody musiałem rozkręcić trochę silnik aż w końcu odkręciłem pompę klimatyzacji, za klimatyzacją okazało się ze jest tam taka mała dziurka z której leci woda ,nie było w niej żadnej śrubki ani wężyka żeby go tam wsadzić , pytanie czy jest to jakieś awaryjne odprowadzenie wody ?? czy mogę to zatkać ??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Vel Satis ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.