Jak odłączyć immobiliser? / "sam naprawiam Clio2 str.154"
Mam coraz większy problem z immobiliserem. Czasem 3 a czasem dopiero 20 włożenie kluczyka do stacyjki odblokowuje mi immo. Coś się znów zaczęło p... w tej imitacji samochodu.
Problem raczej nie dotyczy kluczyka bo z z drugim jest to samo. A co jak nie uda mi się kiedyś już w ogóle zapalić?
Może ktoś wie, jak odłączyć układ immobilisera całkowicie? Mam tylko schemat Clio2, a nie koniecznie jest tak samo.
Poza tym może ktoś zna bliżej temat i może obejdzie się bez rozkręcania stacyjki?
Chciałem przyjrzeć się schematowi bliżej w wyniku braku odpowiedzi, ale mam tak słabą kopię schematu, że nie mogę odczytać symboli na schemacie. Jeśli ktoś posiada książkę Sam Naprawiam Clio 2 lub Thalia (2001) bardzo proszę o zeskanowanie schematu TRANSPONDERA.
W przypadku książki Clio 2 jest to strona 154.
Czytałem różne fora, ludzie cuda piszą, że potrzebny emulator za 300 zł i inne tym podobne, że nie da się łatwo. Jakoś w to nie wierzę, chcę sprawę rozkminić, ale potrzebuję schemat. Wydaje mi się, że za odcinanie zapłonu odpowiada jeden z przekaźników i wystarczyło by go odpowiednio zewrzeć... Pewności nie mam ale spróbować warto.
[/u] _________________ Uniden 520 - najlepszy przyjaciel kierowcy.
Dołączył: 05 Kwi 2011 Posty: 691 Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice Posiadane auto: Renault Thalia I ph3 1,5dCi 2005r, Fiat Punto II 1,2 60KM 2000r..
Piwa: 34/15
Wysłany: Sro 15 Cze 2011, 23:04
Temat postu:
Re: Jak odłączyć immobiliser? / "sam naprawiam Clio2 str.154"
santaclaus21 napisał:
Jeśli ktoś posiada książkę Sam Naprawiam Clio 2 lub Thalia (2001) bardzo proszę o zeskanowanie schematu TRANSPONDERA.
W przypadku książki Clio 2 jest to strona 154.
[/u]
Też jestem zainteresowany skanem tej strony.
Santaclaus21 może daj link tego tematu, w dziale Clio - tam chyba szybciej ktoś będzie miał taką książke
Re: ( Renault Thalia ) Jak odłączyć immobiliser? / "sam naprawiam Clio2 str.154"
Dałem do Clio, zobaczymy, poczytamy. Gdzieś wyszperałem w necie, że za odcinanie zapłonu odpowiada między innymi jeden z przekaźników pod maską.
Nie wiem co za *** mało inteligentny człowiek wymyślił montowanie przekaźników, pod maską gdzie wilgoć i wszystko tym podobne, pomijam ten fakt. Skutek jest taki, że śniedzieją co jakiś czas styki a należy wspomnieć, że jeden z nich choćby steruje pompką paliwową.
Miałem już kiedyś problemy z pompką, nie mogłem odpalić auta, czyściłem złącza przekaźników.
Wpadłem na genialny pomysł, że może problem w tym samym miejscu i chyba się nie myliłem. Jeszcze pewności nie mam, ale czynność wczoraj powtórzyłem > immo zaskoczył za 3 razem. Dziś kilka razy próbowałem odpalić silnik, ani raz nie zablokował mi się immobiliser.
Nie wiem czy to zbieg okoliczności, czy przekaźniki robiły problem. Będę miał czytelny schemat to pewnie się dowiem Póki co działa, Jeśli to zbieg okoliczności - będę informował na bieżąco. _________________ Uniden 520 - najlepszy przyjaciel kierowcy.
Dołączył: 05 Kwi 2011 Posty: 691 Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice Posiadane auto: Renault Thalia I ph3 1,5dCi 2005r, Fiat Punto II 1,2 60KM 2000r..
Piwa: 34/15
Wysłany: Czw 16 Cze 2011, 12:28
Temat postu:
Re: ( Renault Thalia ) Jak odłączyć immobiliser? / "sam naprawiam Clio2 str.154"
santaclaus21 napisał:
Wpadłem na genialny pomysł, że może problem w tym samym miejscu i chyba się nie myliłem. Jeszcze pewności nie mam, ale czynność wczoraj powtórzyłem > immo zaskoczył za 3 razem. Dziś kilka razy próbowałem odpalić silnik, ani raz nie zablokował mi się immobiliser.
Nie wiem czy to zbieg okoliczności, czy przekaźniki robiły problem. Będę miał czytelny schemat to pewnie się dowiem Póki co działa, Jeśli to zbieg okoliczności - będę informował na bieżąco.
Z tego co słyszłem, to jest jeden ze sposobów które w pierwszej kolejności robią mechanicy w ASO (przy tym problemie z immobiliserem). Koledze w Lagunie tak zrobiono w ASO i mu pomogło, ale niestety tylko na miesiąc czasu.
P.S. Jeśli będziesz miał skan tej strony (j.w.) - to dodaj go na Forum
Re: ( Renault Thalia ) Jak odłączyć immobiliser? / "sam naprawiam Clio2 str.154"
Minęło kilka dni i problem z immo póki co nie pojawił się ani raz... Samo się psuje samo się naprawia.. _________________ Uniden 520 - najlepszy przyjaciel kierowcy.
Re: ( Renault Thalia ) Jak odłączyć immobiliser? / "sam naprawiam Clio2 str.154"
Pytanie do specjalistów czyli znawców:
- czy z racji tej że auto stoi w garażu można pozostawiać kluczyć w stacyjce? Czy dla systemu immo jest to obojętne? _________________ Kłamstwo nie staje się prawdą tylko dlatego, że wierzy w nie więcej osób.
Re: ( Renault Thalia ) Jak odłączyć immobiliser? / "sam naprawiam Clio2 str.154"
Po pierwsze grozi Ci to, że pewnego dnia możesz wejść do garażu a auta tam nie będzie.
Po drugie - po co zostawiać kluczyk w stacyjce ???? W jakim celu?
Po zgaszeniu silnika fabryczny immo uzbraja się chyba po minucie, a kolejny odczyt kodu z kluczyka następuje dopiero po jego przekręceniu. _________________ Uniden 520 - najlepszy przyjaciel kierowcy.
Re: ( Renault Thalia ) Jak odłączyć immobiliser? / "sam naprawiam Clio2 str.154"
Stacyjka jak każde inne elektro-mechaniczne urządzenie ma jakąś bliżej nie okresloną żywotność.
Ograniczając ilość wkładania i wyciągania kluczyka mechanizm zapadek przetrwa dlużej.
Po drugie primo. Garaż przy domu tak że zlodziejstwo malo prawdopodobne.
Po trzecie primo. Czasami zdarza się że wyjdę z domu i zapomnę kluczyków, albo będąc już poza domem wracając mam potrzebę gdzieś jechać i muszę na IV piętro biegać po kluczyki.
----------
Jeżeli zatem tylko te argumenty jakie wymieniłeś - i nie ma to wpływu na żywotność baterii w kluczyku - to niech sobie tam tkwi na czas garażowania. Nawet jeżeli dotychczas kluczyk zabierałem - to i tak nie zamykalem-blokowałem drzwi "z kluczyka". _________________ Kłamstwo nie staje się prawdą tylko dlatego, że wierzy w nie więcej osób.
Re: ( Renault Thalia ) Jak odłączyć immobiliser? / "sam naprawiam Clio2 str.154"
Twój wybór oczywiście, autu nic od tego nie będzie. Zakładam też, że nie masz dzieci w wieku 13-20 ? Wiesz różne pomysły w tym wieku... (z autopsji).
Bateria w pilocie pracuje tylko przy uruchomieniu centralnego, z immo nie ma nic wspólnego. Immo będzie działał nawet w kluczyku bez baterii.
A co do zużywalności mechanicznej.. to trochę popadasz w skrajność, wcześniej zmienisz auto zanim stacyjka się zepsuje.... choć thalia jest autem które potwornie się sypie wg mnie. Bardziej niż każde inne
Po primo poczucie humoru.
A co do Twojego podpisu - to religia nikogo nie obraża, raczej ten opis ludzi wierzących. _________________ Uniden 520 - najlepszy przyjaciel kierowcy.
Re: ( Renault Thalia ) Jak odłączyć immobiliser? / "sam naprawiam Clio2 str.154"
santaclaus21 napisał:
Minęło kilka dni i problem z immo póki co nie pojawił się ani raz... Samo się psuje samo się naprawia..
No i problem powrócił. Zostawiłem auto na 3 godziny wracam i [cenzura], najgorsze było to, że samochód zaparkowany w strefie... jedno z droższych miejsc w Krakowie. Ani za pierwszym ani za 30 razem immo nie zaskoczył. Grzebałem w przekaźnikach, nic z tego. Już prawie się poddałem, przyszło mi na myśl, wyciągnąć bebechy klucza i przyłożyć je "bliżej" osi kierownicy. A "połówką" klucza (trzpieniem czy jak to się nazywa) odpalić - zaskoczyło.
Wiem już, że pozostaje albo wyłączyć ten p... głupi immo albo będzie coś z cewką w kierownicy. Może jak schematu nie ma nikt, chociaż jak dostać się do niej? _________________ Uniden 520 - najlepszy przyjaciel kierowcy.
Re: ( Renault Thalia ) Jak odłączyć immobiliser? / "sam naprawiam Clio2 str.154"
Wyczytalem w poradnikach, że aby uniknąć przy poprawianiu lutownicą kontaktów w połaczeniach lutowanych miniaturowych układów można użyć lakieru elektroprzewodzącego na bazie srebra - np. PULSAR VOLT. Fiolka takiego specyfiku (do napięć niskich i średnich) kosztuje okolo 20 zł i przy użyciu np. wykałaczki można z powodzeniem nanieść odpowiednią ilość na punkty lutowania. Efekt ponoć na "wieki wiekow", ryzyko żadne, (oby się tylko ręka nie trzęsła) koszt w porownaniu z kupnem nowego - żaden. _________________ Kłamstwo nie staje się prawdą tylko dlatego, że wierzy w nie więcej osób.
Re: ( Renault Thalia ) Jak odłączyć immobiliser? / "sam naprawiam Clio2 str.154"
Nie wiem, nie mam zaufania do takich wynalazków. Cewka jest przed lutowaniem dobrze podklejona fabrycznie a luty i tak puszczają, więc nie wiem czy taki specyfik pomoże. _________________ Uniden 520 - najlepszy przyjaciel kierowcy.
Re: ( Renault Thalia ) Jak odłączyć immobiliser? / "sam naprawiam Clio2 str.154"
no niestety. Chwile pochodziło i się zesr@ło.
Próbowałem zwierać przekaźnik odcięcia zapłonu ale to za mało, jest jeszcze jakieś inne zabezpieczenie. Chyba nie da się tego łatwo obejść.
Wszystko wskazuje na problem w samochodzie a nie w kluczyku. Czasami działa ok przez dzień, później przestaje. Czasem działa jeden kluczyk, czasem obydwa, a czasem żaden.
Czyściłem styki cewki pętli w stacyjce, nie pomogło. Biorę się za jej wymianę, bo lepszych pomysłów mi brak. _________________ Uniden 520 - najlepszy przyjaciel kierowcy.
Re: ( Renault Thalia ) Jak odłączyć immobiliser? / "sam naprawiam Clio2 str.154"
Wszystko wskazuje na to, że to jednak kluczyk. Tylko co dopiero go lutowałem i wysiadł po dobie... Nie wiem co z nim jest ale to kluczyk, na dorabianym działa, choć nie zawsze zaskakuje. _________________ Uniden 520 - najlepszy przyjaciel kierowcy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Thalia ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.