santaclaus21 tu masz przykład diagnozy jakimś wynalazkiem typu twój vag...
Sory, ale tu nie ma najmniejszej informacji czym błędy były czytane. Ani nie ma mowy o konkretnym sprzęcie ani o oprogramowaniu. Zanim zaczniesz szydzić z czegoś - upewnij się, że nie są to 2 różne rzeczy. Ja związku nie widzę.
Jasno też napisałem, że sprzęt niewiele ma wspólnego z pokazywanymi błędami. Jeśli te się źle wyświetlają - zły jest program lub jego baza.
Program zczytuje KODY błędów, a w bazie jest KOD - "opis tekstowy".
Tak to wygląda. Nie widziałem w podanym poście, że to "polski vag" czy "ddt2000" czy też "kabel z allegro"... _________________ Uniden 520 - najlepszy przyjaciel kierowcy.
Dołączył: 22 Paź 2009 Posty: 1620 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: SCENIC II 1.9dCi '05
Piwa: 222/81
Wysłany: Wto 21 Cze 2011, 08:57
Temat postu:
Re: ( Renault ) program "polski vag"
Nie szydzę. Fakt, że nie jest explicite napisane jaki to interfejs i program. Jednak z kontekstu i problemów diagnostycznych ewidentnie widać, że to nie clip.
Usiłujemy cię tylko przekonać i wytłumaczyć, że takie wynalazki testowało już wiele osób i zawsze z marnym skutkiem. W wypadku Renault prostymi interfejsami ODBII i dostępnymi do nich popularnymi programami nie da się wykonać poprawnie diagnostyki. A tym bardziej regulacji i nastawów.
Nie wiem czy miałeś w ręku Clipa. To, jak to się mówi, kawał porządnego kebebaba, naprawdę rozbudowane urządzenie. Nawet chińskie podróbki często nie są w stanie zastąpić oryginału.
Kolego testowalem większość darmowych programów i różne kable z allegro.
Zawsze skutek był podobny.
Odczyty rzeczywiste są w cały świat i parametry znacząco odbiegają od rzeczywistości.Na ich podstawie nie będziesz w stanie zdiagnozować nic. _________________ Pozdrawiam.
Się nie uda - trudno. Zapłaciłem tylko 33 zł. Za jednorazowy odczyt Clipem mechanik bierze 40 u mnie. A jak będę miał jakieś błędy kiedyś z ciekawości porównam.
W przypadku LPG kabel z allegro działa wyśmienicie gdyby ktoś pytał (Dream OMVL XXL) a oprogramowanie w starszej wersji producent udostępnia za free na stronie. _________________ Uniden 520 - najlepszy przyjaciel kierowcy.
Z interfejsami do LPG nie ma problemów.Jedynym wyjątkiem jest prins ale to osobna historia.
Przy starszych modelach renault może coś tym zdłubiesz ale do CAN raczej się nie zapędzaj. _________________ Pozdrawiam.
Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 645 Skąd jesteś (miejscowość / region): Koszalin Posiadane auto: Renault Scenic RX4 DCI+, VW Golf3 variant GL
Piwa: 68/53
Wysłany: Sro 22 Cze 2011, 16:06
Temat postu:
Re: ( Renault ) program "polski vag"
santaclaus21 napisał:
A opinia, że kablem do 100 zł można sobie sterownik uszkodzić jest jak dla mnie całkowicie niedorzeczna i nigdy nie udowoniona.
Niestety, ale czasem tak jest ... nie wiem jak w renault, bo tą marką się nie zajmuje, ale dam przykład z VAGa...
Podepnij proszę interfejs, tester czy inne badziewie nawet za 300zł do vw z rocznika 1999-2000. uwalisz sterownik airbaga i tyle będzie z Twojej zabawy, wyrzuci błąd 65535 i bez wiedzy jakim kablem , jakim programem i jaki wsad wgrać nie ożywisz go. Przy dobrym fejsie - VCDS, KTS etc. nic takiego się nie stanie.
Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 79 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tomaszów lubelski Posiadane auto: grand scenic 1,9
Piwa: 2/0
Wysłany: Pią 24 Cze 2011, 15:32
Temat postu:
Re: ( Renault ) program "polski vag"
z tym vw i airbag to niemasz racji, nawet vcds go uwali, była taka seria wadliwych airbagów z 2001r, które przy próbie podłącznia uwalały sterownik(który da sie naprawić innym tanim kabelkiem). Pozatym, jak ktos czyta podpowiedzi programu to ma informacje, że istnieje takie ryzyko.
Zajmuję sie tym jakiś czas i nigdy nie uwaliłem, żadnego sterownika, ale poprawiałem juz kilka, wszystko tzreba robic z głową.
a co do renaulta, to we wcześniejszych postach ktos pisał, że elm mozna uwalic poduszki w renaulcie, jest to niemożliwe, bo elm z poduszkami sie nie połączy.
a co do diagnozy i doświadczenia, to tez znam wiele przykładów.
Alfa romeo, sypała błedami jak popadnie, błąd lambdy, ustawień przepustnicy wypadające zapłony, wląsciciel wymiemił wszystko gdzie
były błędy cztli lambde,pzrepustnice i świece z cewkami,
W końcu trafił do mnie.
po kącie wyprzedzenia zapłonu stwierdziłem, że cos nie tak, zdejmuje ołone paska kilka obrotów wałem aby sprawdzic punkty i sytuacja jasna, rozrząd przestawiony.
To tylko jednen z licznych przkładółw gdzie bład nie oznacza przyczyny awari
Na koniec dodam, że robiłem to kabelkiem za 50zł z allegro
Dołączył: 18 Maj 2011 Posty: 500 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kołobrzeg Posiadane auto: renault scenic privilege 1,9dci 102hp 2001r, Astra II 1,6 16V 2000r 100hp
Piwa: 26/23
Wysłany: Pią 24 Cze 2011, 16:01
Temat postu:
Re: ( Renault ) program "polski vag"
Dyskusja doprawdy bardzo ciekawa. Do mojego szczeniaczka chciał się podpiąć znajomy ( stąd moje pytanie na początku), który kupił sobie właśnie VAG-a i podłączył się nim raptem do jednego vw, coś mu tam czytało czy dobrze czy żle tego nawet on pewnie nie wiedział, ale już fachura pełną gębą. W świetle Waszych wypowiedzi ja go jednak do mojego autka nie dopuszczę. Pozdrawiam i piwo dla wszystkich
Dlatego zawsze twierdzę że najlepszy nawet diagnoskop jest nic wart bez dużej wiedzy.
Jak byś nie odczytał parametrów rzeczywistych zapłonu to nie szukał byś w rozrządzie.
Wiadomo że przestawiony zapłon ma wpływ na temperaturę spalania a ta na parametry sondy.
Niestety bez wiedzy co z czego wynika i znajomości wzjemnego powiązania czujników nie da się zdiagnozować poważnej usterki.
Czasmi jest tak że dwie usterki nakładają się na siebie i wtedy dopiero zaczynają schody.
Niestety mało jest fachowców posiadających taką wiedzę i ich diagnostyka kończy się na kasowaniu błędów i wymianie elementów na chybił-trafił. _________________ Pozdrawiam.
Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 79 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tomaszów lubelski Posiadane auto: grand scenic 1,9
Piwa: 2/0
Wysłany: Sob 25 Cze 2011, 08:51
Temat postu:
Re: ( Renault ) program "polski vag"
Juz dopisze w tym wątku, bo to napewno interesujace.
Wczoraj miałem okazje diagnozować Lagune 2
co mnie zadziwiło to launchen nie poszłomimo, że inne renaulty robi bez problemu
elm wywalił błąd sądy lambda w dieslu, ale to wina tłumaczenia usterek, bo faktyczny bład oznaczł niemożliwośc dopasowania parametrów.
a najciekawcze, że ddt2000 z kabelkiem od vw dał sobie rade bezbłędnie.
nawet sam wykrył sterownik jaki jest w aucie.
bład dotyczył oczywiście tego samego czyli ze nie może sie dopasować sterownik do parametrów.
a konkretniej był przetarty przewód podciśnieniowy od zaworu regulacji geometrią turbiny.
Dane odczytane z zamrożonej ramki co ułatwia diagnoze, bo zaisują sie podstawowe parametry przy wystąpieniu błędu takie jak temperatura silnika obroty ciśnienie turbo i cisnienie na listwie.
Program moze ni jest najprostrzy w obsłudze i można nim troche namieszac, ale jest naprawdę skuteczny.
Do renówki skuteczny jest clip i KTS.
Nie wiem jakiego masz Launcha ale mój X-431 komunikuje się z karzdą renówką i o dziwo można nim wiele zrobić.
Jakbym miał się bawić w zgadywanki to nie robił bym diagnostyki.
Pokaż się kiedyś na spocie,podepniemy jedno auto i zobaczysz jakie są różnice w odczytach. _________________ Pozdrawiam.
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony Poprzedni1, 2
Strona 2 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault ) Dyskusje ogólne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.