Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): ---- Posiadane auto: brak
Piwa: 2/2
Wysłany: Nie 26 Cze 2011, 19:28
Temat postu:
Scenic I phII - Ograniczone obroty do 1500 rpm
Powoli zaczynam tracić cierpliwość do mojego auta. Nie minęły 2 tygodnie od ostatniej awarii (pęknięty pasek wielorowkowy wkręcił się w rozrząd z niemiłymi konsekwencjami) a tu wczoraj znowu...
Wracałem z dłuższej trasy, kiedy po ruszeniu spod świateł okazało się, że silnik kręci się tylko do 1500 obr/min. Zapaliła się lampka "stop" oraz kontrolka z silnikiem, co wg instrukcji oznaczać ma to uszkodzenie układu wtryskowego. Silnik zapala normalnie, podobnie pracuje na wolnych obrotach i do tych 1500 obr/min.
Czy ktoś z Was miał może podobny problem lub jest w stanie określić, co może być przyczyną usterki? Zdaję sobie sprawę, że trzeba będzie udać się do warsztatu ale chciałbym ocenić, na ile mnie tym razem skasuje moja skarbonka.
Przy okazji - może ktoś polecić dobry scenicowy warsztat w Warszawie? Mieszkam tu od niedawna i nie orientuję się, gdzie się wybrać.
Re: ( Renault Scenic ) Scenic I phII - Ograniczone obroty do 1500 rpm
Pewnie spadło któreś podciśnienie.
Posprawdzaj wszystkie wężyki na slniku i układ dolotowy.
Przyczyna jest pewnie prozaiczna. _________________ Pozdrawiam.
Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): ---- Posiadane auto: brak
Piwa: 2/2
Wysłany: Pon 27 Cze 2011, 20:51
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Scenic I phII - Ograniczone obroty do 1500 rpm
Dzięki bardzo za pomoc ale autko się poddać nie chce. Normalnie magia miecza i podziemia.
Zanim podniosłem maskę, odpaliłem samochód. Nie paliły się żadne lampki a silnik normalnie wkręcał się na obroty. Radość moja była krótka - kilkuminutowa przejażdżka skończyła się zapaleniem kontrolek i stopniowym obniżaniem maksymalnych obrotów do 1500.
Sprawdziłem wszystkie dostępne wężyki i kabelki; nie udało mi się dotrzeć tylko do tyłu silnika. Nie znalazłem nic, co byłoby niepodpięte lub przerwane/uszkodzone.
Zauważyłem jednak coś, na co wcześniej nie zwróciłem uwagi: silnik wentylatora pracuje od razu, nawet przy zimnym silniku (a tak chyba być nie powinno), a wyłącza się dopiero po jakimś czasie od zgaszenia silnika. Czy to może mieć jakiś związek z usterką mojego autka?
Re: ( Renault Scenic ) Scenic I phII - Ograniczone obroty do 1500 rpm
Może mieć ale temat robi się bardziej skomplikowany.
Przydało by się zrobić diagnostykę bo szukasz po omacku.
Auto odcina moc i załącza wentylator ze względu na możliwość przegrzania któregoś z układów. _________________ Pozdrawiam.
Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 4198 Skąd jesteś (miejscowość / region): ... Posiadane auto: ...
Piwa: 258/295
Wysłany: Pon 27 Cze 2011, 22:05
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Scenic I phII - Ograniczone obroty do 1500 rpm
W Warszawie nie ma dobrych mechaników ,bo im się nie opłaca nimi być , u nas mieszka za dużo ludzi i oni zawsze będą mięli zarobek ,nawet za byle jaką jakość napraw
Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): ---- Posiadane auto: brak
Piwa: 2/2
Wysłany: Pią 01 Lip 2011, 22:54
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Scenic I phII - Ograniczone obroty do 1500 rpm
Ponieważ szybko potrzebowałem sprawnego samochodu, zaryzykowałem wizytę w chyba jedynej warszawskiej stacji wymienionej w wątku "polecane warsztaty".
Podłączony do auta Clip wyrzucił 2 błędy (cytuję z pamięci, więc proszę się ze mnie nie wyśmiewać za ewentualne błędy ):
- obwód czujnika sterowania zaworu EGR
- obwód podgrzewania wstępnego.
Właściciel warsztatu uznał, że oba raczej nie mogą być przyczyną usterki mojego samochodu i zerknął na ekran z parametrami pracy silnika. Jak się okazało, był to dobry pomysł - wg czujników, temperatura cieczy chłodzącej silnik wynosiła 129°. Podłączony nowy czujnik spowodował ustąpienie wszystkich objawów, o których pisałem w pierwszym poście (czyli tak, jak podejrzewał Michał - coś się przegrzewało). Dziwne było dla mnie tylko to, że Clip nie wskazywał uszkodzenia czujnika temperatury.
Błąd związany z obwodem podgrzewania wstępnego spowodowany był uszkodzeniem dwóch świec żarowych. Po ich wymianie, błąd więcej już się nie pojawił.
Zawór EGR został przetestowany za pomocą Clipa i okazało się, że faktycznie jest uszkodzony. Po podłączeniu egzemplarza "testowego" nie pojawiły się żadne błędy. Co więcej, nie wiedziałem, że Scenic jest takim żwawym samochodem!
Diagnostyka, części (EGR "testowy" bo nie było akurat od ręki zamiennika a nie zdecydowałem się na nowy z serwisu Renault; 2 świece żarowe, czujnik temperatury) oraz robocizna kosztowały mnie w sumie niecałe 700 zł.
Przepraszam za nieco przydługi wpis ale może komuś przyda się informacja o tym, co było przyczyną usterki.
Re: ( Renault Scenic ) Scenic I phII - Ograniczone obroty do 1500 rpm
Sterownik nie wywalił błędu bo temperatura była dla niego w zakresie pomiaru lecz już za wysoka i dlatego załączał wentylator i obcinał moc.
Cena Warszawska.
U mnie w 350 pln spokojnie byś się zmieścił. _________________ Pozdrawiam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Scenic ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.