Dołączył: 25 Sty 2010 Posty: 156 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczuczyn - podlaskie Posiadane auto: renaut grand scenic 1,9 DCI 2004 r.
Piwa: 3/8
Wysłany: Nie 04 Wrz 2011, 11:52
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Zerwany pasek klinowy, wielorowkowy, jaki? Brak ładowania.
dzięki za podpowiedz właśnie wybieram się do mechanika, jestem z nim umówiony i przez telefon nie wiedział co to może być. Odezwę sie czy to było to. pozdrawiam.
Dołączył: 01 Mar 2011 Posty: 122 Skąd jesteś (miejscowość / region): Górny Śląsk Posiadane auto: Citroen C4 Picasso 2011 2.0 HDI 150 KM Manuał
Piwa: 2/9
Wysłany: Pon 05 Wrz 2011, 16:42
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Zerwany pasek klinowy, wielorowkowy, jaki? Brak ładowania.
Rano auto zawiozłem znowu do nich. Najpierw miał obroty tak z 1200, po chwili, jak dodałem gazu i od razu puściłem, to zeszły do prawidłowych 800 i znowu pasek zaczął oczywiście szaleć jak zwariowany, do tego stopnia, że podczas postoju np. na światłach, trzymałem lekko nogę na gazie, żeby te wibracje ustawały.
Drgania paska występują na dole dokładnie między tą małą rolką prowadzącą (wymieniona na nową) a kołem pasowym z wału korbowego (mają mi z powrotem założyć moje stare koło, bo nowe nie poprawiło sytuacji). No i napinacz (też nowy) skacze jakby miał Parkinsona.
Kazałem im sprawdzić alternator.
Ja już nie mam siły Panowie.....
Czy to naprawdę może być od sprzęgła alternatota? Jak? Tam nic nie widać, żeby się trząsło....
Jak to jest zbudowane? Czy tam oprócz tego sprzęgła jest ta rolka z łożyskami, czy to jest wszystko razem?
Wiem, że zadaję żenujące pytania, ale akurat na mechanice samochodowej się nie znam...
Dołączył: 16 Sie 2010 Posty: 914 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zakopane Posiadane auto: Renault Clio 1,4 16V 2003 98KM, Renault Trafic 2,0 dCi 2009 140 KM
Piwa: 75/29
Wysłany: Pon 05 Wrz 2011, 17:29
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Zerwany pasek klinowy, wielorowkowy, jaki? Brak ładowania.
Nie tędy droga. Chyba nie chcesz zostać posiadaczem takiego składziku jak ja
Żeby było śmieszniej , to jednego brakuje ten pierwszy, który jeździł 10 lat wyrzuciłem a z tego co się obecnie dzieje można mniemać że pewnie był dobry.
Poczytaj spokojnie link z forum Toyoty Avensis z mojego poprzedniego posta.
I powiedz, co Ty na to?
Dołączył: 01 Mar 2011 Posty: 122 Skąd jesteś (miejscowość / region): Górny Śląsk Posiadane auto: Citroen C4 Picasso 2011 2.0 HDI 150 KM Manuał
Piwa: 2/9
Wysłany: Pon 05 Wrz 2011, 18:49
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Zerwany pasek klinowy, wielorowkowy, jaki? Brak ładowania.
dodek, czytałem wszystkie posty, do których podałeś link.
Ja napinacza już nie chcę wymieniać, bo ciągle jest bez zmian. Ten mój stary był w kilku miejscach uszczerbiony, więc już im wybaczam, że kazali mi kupić nowy za 260 zł.
Ja już nie wiem, ciągle myślę, że to jednak jest od alternatora. Na drugim miejscu klima.
Czytałem bardzo dużo o takich objawach, jakie ja mam i najczęściej powodem było sprzegiełko od alternatora, czy to w mercolach, czy toyotach, czy fiatach czy fordach. Oby to się już skończyło.
Dołączył: 16 Sie 2010 Posty: 914 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zakopane Posiadane auto: Renault Clio 1,4 16V 2003 98KM, Renault Trafic 2,0 dCi 2009 140 KM
Piwa: 75/29
Wysłany: Pon 05 Wrz 2011, 22:54
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Zerwany pasek klinowy, wielorowkowy, jaki? Brak ładowania.
No, to właśnie wróciłem od machera od klimy. Sprzęgło klimatyzacji wymienione, jako że pompa była na wierzchu kazałem od razu wymienić łożysko - tak na wszelki wypadek. Po wymontowaniu pompy nic nie wskazywało na mocniejsze zużycie. Teraz po złożeniu wszystkiego nowego, sam nie wiem co myśleć. Łomot zmniejszył się powiedzmy 10-krotnie. Słychać mały chałas przy zejściu z obrotów, tak przez moment (dosłownie kilka uderzeń) i potem cisza. Ale...no właśnie jest pewne ale, od czsu do czasu chałas "załącza się" się na chwilkę i sam ustaje.
Ogólnie jest o niebo lepiej ale na pewno coś w nim dalej siedzi.
Zastanawiam się czy na następny ogień nie pójdzie sprzęgło alternatora. Skoro żadne z kół nie wykazywało zużycia, nie miało luzów wzdłużnych ani poprzecznych, łożyska pracowały równo - bez zarzutów i wymiana sprzęgła tak mocno poprawiła sytuację to może ten chałas (i drganie paska) było niejako sumą wszystkich luzów. Nałożyło się delikatne zuzycie sprzęgła klimatyzacji, sprzęgła alternatora, rolki prowadzącej, koła pasowego no i napinacza. Wszystkie luzy "wybiera" pasek i drga.
Cholercia straszna teoria spiskowa z tego wyszła.
Dołączył: 01 Mar 2011 Posty: 122 Skąd jesteś (miejscowość / region): Górny Śląsk Posiadane auto: Citroen C4 Picasso 2011 2.0 HDI 150 KM Manuał
Piwa: 2/9
Wysłany: Wto 06 Wrz 2011, 15:16
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Zerwany pasek klinowy, wielorowkowy, jaki? Brak ładowania.
NARESZCIE!!!
Ogłaszam wszem i wobec, że to jednak był ten cholerny alternator.
Wymienili mi koło pasowe alternatora. Zapłaciłem dodatkowo 310 zł (robocizna niby gratis).
Żenujące jest to, że to ja musiałem im w końcu powiedzieć, że winne może być te sprzęgiełko w alternatorze.
Autko chodzi cudownie, cichutko, równiutko, obroty normalne, pasek nie skacze, napinacz też. Jestem szczęśliwy
Za wszystko odpowiedzialny był ten alternator, to on spowodował:
zablokowanie (głośnyt zgrzyt) i zerwanie paska (na dwie raty),
wibracje nowego paska i napinacza,
falowanie obrotów silnika na wolnym biegu. Widocznie brakowało może ładowania i komputer sam podnosił automatycznie obroty, żeby zwiększyć ładowanie, tak na logikę.
Czyli potwierdziło się to, co było też na innych forach z podobnym problemem, że najczęstszą przyczyną wibracji paska klinowego (wielorowkowego) jest uszkodzone sprzęgło alternatora.
Dołączył: 01 Mar 2011 Posty: 122 Skąd jesteś (miejscowość / region): Górny Śląsk Posiadane auto: Citroen C4 Picasso 2011 2.0 HDI 150 KM Manuał
Piwa: 2/9
Wysłany: Wto 06 Wrz 2011, 15:35
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Zerwany pasek klinowy, wielorowkowy, jaki? Brak ładowania.
mrarek napisał:
dobrze, że napisałeś przyczynę.
Ano, temu ma służyć to forum
A jeszcze zapomniałem dodać, że goście, którzy zajmują się tylko alternatorami, nie potrafili czegoś tam odkręcić, więc podjechali do tych mechaników, bo oni mają jakieś lepsze klucze i ostatecznie dwa klucze ponoć złamali Takie to było wszystko zapieczone. Masakra.
Ach! Idę do mojego kochanego szczeniaka. No nie te auto
Dołączył: 16 Sie 2010 Posty: 914 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zakopane Posiadane auto: Renault Clio 1,4 16V 2003 98KM, Renault Trafic 2,0 dCi 2009 140 KM
Piwa: 75/29
Wysłany: Wto 06 Wrz 2011, 16:57
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Zerwany pasek klinowy, wielorowkowy, jaki? Brak ładowania.
No to zazdroszczę koledze, u mnie wali dalej ale już rano (nie wiedząc o Twoim nieopisanym szczęściu ) zamówiłem sprzęgło alternatora.
Tylko, że Twoja cena kładzie na kolana ponad trzy stówy, chyba z pozłacanymi łożyskami, nie dziwota że robocizna gratis. Ja dałem za nowy (INA) 168,- plus wysyłka. W sklepach internetowych widziałem wiele takich, z różnych firm max do 220,-
Inna sprawa, że wiele bym dał "coby mi ino nic nie zbyrcało"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Scenic ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.