Dołączył: 01 Mar 2011 Posty: 122 Skąd jesteś (miejscowość / region): Górny Śląsk Posiadane auto: Citroen C4 Picasso 2011 2.0 HDI 150 KM Manuał
Piwa: 2/9
Wysłany: Sob 20 Sie 2011, 22:50
Temat postu:
Zerwany pasek klinowy, wielorowkowy, jaki? Brak ładowania.
Witajcie
Dwa tygodnie temu gdy wyjeżdżałem z myjni ręcznej po odpaleniu silnika po chwili zaczęło coś głośno trzeszczeć pod maską jakby "piszczeć". Myślałem, że coś mi spieprzyli, no ale niby jak, skąd? Wyłączyłem więc silnik i odpaliłem ponownie. No i znowu to samo. Pomyślałem, że to może pasek klinowy, przygazowałem trochę na biegu jałowym i po chwili usłyszałem potężny strzał, przestało piszczeć i było wszystko OK. Jednak od tego czasu czasami słyszałem takie jakby lekkie harczenie gdzieś w alternatorze zwłaszcza gdy włączyłem klimę. No ale OK. Jeździłem dwa tygodnie, nic złego w sumie się nie działo.
No i dziś znowu gdy włączyłem silnik po chwili zaczęło coś głośno "piszczeć". Wyłączyłem więc silnik i odpaliłem ponownie. No i dalej to samo. Przygazowałem więc i po chwili usłyszałem znowu potężny strzał, przestało piszczeć, ale zapaliła mi się od razu czerwona kontrolka STOP i akumulator.
Domyśliłem się, że urwał się pasek klinowy.
Pod maską znalazłem zerwany pasek. Czy to pasek klinowy, czy wielorowkowy, czy to jest to samo? Czy mógł on tak strzelać na raty (na dwa razy)? Domyślam się, że on napędza pompę wspomagania, bo od razu odczułem brak wspomagania. Co on jeszcze robi? Napędza alternator i coś w klimie chyba? Aha i pompę wodną też? Czyli mogę zagrzać silnik gdybym dłużej jechał?
Czy dojadę tak do serwisu (ok. kilometr) bez tego paska, czyli bez ładowania akumulatora? Czy te harczenie jakie czasami słyszałem w alternatorze może oznaczać, że trzeba będzie jeszcze coś wymienić, jakieś rolki, napinacze czy coś? Czy to mogło być związane z tym zrywającym się paskiem?
I jeszcze jedno pytanie, czy przy wymianie rozrządu (w marcu) musieli też coś ruszać przy tym pasku klinowym (ściągać go?). Jeśli tak, to czy mogli go za mocno naciągnąć i przez to się urwał?
Dołączył: 17 Lis 2010 Posty: 116 Skąd jesteś (miejscowość / region): woj. dolnośląskie Posiadane auto: Renault, Scenic I Privilege, phII, 1.9dci, 102 KM, silnik F9Q K 732, 2001
Piwa: 6/3
Wysłany: Sob 20 Sie 2011, 23:14
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Zerwany pasek klinowy, wielorowkowy, jaki? Brak ładowania.
Pasek klinowy a wielorowkowy jeżeli chodzi o ścisłość to nie to samo, albo klinowy albo wielorowkowy. U nas chodzi o pasek wielorowkowy przy czy zdarza się, że nazywają go klinowym ale mają na myśli pasek wielorowkowy Jest to pasek osprzętu i napędza pompę wspomagania, pompę wodną, alternator i sprężarkę. Musisz sprawdzić dlaczego zerwało pasek, może siadło łożysko na alternatorze. Przy wymianie rozrządu pasek, o którym mowa trzeba zdjąć ale przyczyna zerwania paska bardziej leży po stronie któregoś z kół pasowych. Na tym pasku jest samonapinacz. Czy dojedziesz do mechanika z zerwanym paskiem, dojedziesz tylko obserwuj temperaturę płynu chłodzącego. _________________ Pozdrawiam
Dołączył: 01 Mar 2011 Posty: 122 Skąd jesteś (miejscowość / region): Górny Śląsk Posiadane auto: Citroen C4 Picasso 2011 2.0 HDI 150 KM Manuał
Piwa: 2/9
Wysłany: Sob 20 Sie 2011, 23:29
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Zerwany pasek klinowy, wielorowkowy, jaki? Brak ładowania.
borysie, dziękuję Ci.
Czyli ten pasek mógł się zrywać tak na raty (na dwa razy)?
No i te charczenie takie gdzieś jakby w alternatorze, które słyszałem od 2 tygodni zwłaszcza na zimnym silniku po włączeniu klimy, to co to mogło być, te łożyska w alternatorze? Czy można same łożyska wymienić czy trzeba cały alternator?
Dołączył: 17 Lis 2010 Posty: 116 Skąd jesteś (miejscowość / region): woj. dolnośląskie Posiadane auto: Renault, Scenic I Privilege, phII, 1.9dci, 102 KM, silnik F9Q K 732, 2001
Piwa: 6/3
Wysłany: Sob 20 Sie 2011, 23:42
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Zerwany pasek klinowy, wielorowkowy, jaki? Brak ładowania.
Można wymienić same łożyska. Jeżeli chodzi o pasek to trudno powiedzieć czy zerwał się "na raty", po prostu zerwał się. Wspomniałeś o klimatyzacji, sprawdź sprężarkę bo ona też się potrafi zatrzeć. _________________ Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez borys# dnia Nie 21 Sie 2011, 00:18, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Wysłany: Sob 20 Sie 2011, 23:57
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Zerwany pasek klinowy, wielorowkowy, jaki? Brak ładowania.
Kolego Borys nie bredź, pompa wody tam lata na rozrządzie
Dołączył: 01 Mar 2011 Posty: 122 Skąd jesteś (miejscowość / region): Górny Śląsk Posiadane auto: Citroen C4 Picasso 2011 2.0 HDI 150 KM Manuał
Piwa: 2/9
Wysłany: Nie 21 Sie 2011, 00:06
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Zerwany pasek klinowy, wielorowkowy, jaki? Brak ładowania.
milejow napisał:
Kolego Borys nie bredź, pompa wody tam lata na rozrządzie
Nieprawda. Pompę wody w tym aucie napędza pasek wielorowkowy. Wymieniałem rozrząd i mechanik (szwagier brata) mówił, że pompy nie trzeba wymieniać, bo nie jest na rozrządzie, ale i tak wymieniłem ją przy okazji.
Dołączył: 17 Lis 2010 Posty: 116 Skąd jesteś (miejscowość / region): woj. dolnośląskie Posiadane auto: Renault, Scenic I Privilege, phII, 1.9dci, 102 KM, silnik F9Q K 732, 2001
Piwa: 6/3
Wysłany: Nie 21 Sie 2011, 00:10
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Zerwany pasek klinowy, wielorowkowy, jaki? Brak ładowania.
milejow napisał:
Kolego Borys nie bredź, pompa wody tam lata na rozrządzie
Milejow spokojnie coś taki bojowy U mnie pompy wodnej na rozrządzie nie ma chyba, że bredzę. Ale Ty milejow mam nadzieję szybko to wyprostujesz _________________ Pozdrawiam
Dołączył: 17 Lis 2010 Posty: 116 Skąd jesteś (miejscowość / region): woj. dolnośląskie Posiadane auto: Renault, Scenic I Privilege, phII, 1.9dci, 102 KM, silnik F9Q K 732, 2001
Piwa: 6/3
Wysłany: Nie 21 Sie 2011, 00:12
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Zerwany pasek klinowy, wielorowkowy, jaki? Brak ładowania.
barus napisał:
milejow napisał:
Kolego Borys nie bredź, pompa wody tam lata na rozrządzie
Nieprawda. Pompę wody w tym aucie napędza pasek wielorowkowy. Wymieniałem rozrząd i mechanik (szwagier brata) mówił, że pompy nie trzeba wymieniać, bo nie jest na rozrządzie, ale i tak wymieniłem ją przy okazji.
Ej, automaniak, a nie wie takich rzeczy....
No i barus wyjaśnił temat. Piwko _________________ Pozdrawiam
Dołączył: 01 Mar 2011 Posty: 122 Skąd jesteś (miejscowość / region): Górny Śląsk Posiadane auto: Citroen C4 Picasso 2011 2.0 HDI 150 KM Manuał
Piwa: 2/9
Wysłany: Nie 21 Sie 2011, 00:30
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Zerwany pasek klinowy, wielorowkowy, jaki? Brak ładowania.
borys# napisał:
No i barus wyjaśnił temat. Piwko
Ode mnie też
Ciągle myślę, co mogło spowodować zerwanie tego paska, on nie jest wytarty, tylko nagle w jednym miejscu urwany. Ten ogromny hałas, który dwa razy wydobywał się przed urwaniem pochodził chyba gdzieś z alternatora
Najbardziej wkurza mnie to, że mechanik wcale nie musi dokonać prawidłowej diagnozy...
Dołączył: 18 Lis 2008 Posty: 66 Skąd jesteś (miejscowość / region): Radom Posiadane auto: Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2004 rok
Piwa: 2/3
Wysłany: Nie 21 Sie 2011, 10:02
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Zerwany pasek klinowy, wielorowkowy, jaki? Brak ładowania.
Witam. Na 99% będzie to sprzęgiełko na alternatorze.Też tak miałem że po włączeniu klimy dochodził hałas od alternatora, tylko u mnie nie zerwało paska,tylko się zsuwał.
Dołączył: 17 Lis 2010 Posty: 116 Skąd jesteś (miejscowość / region): woj. dolnośląskie Posiadane auto: Renault, Scenic I Privilege, phII, 1.9dci, 102 KM, silnik F9Q K 732, 2001
Piwa: 6/3
Wysłany: Nie 21 Sie 2011, 10:55
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Zerwany pasek klinowy, wielorowkowy, jaki? Brak ładowania.
Jak to zsuwał się pasek, przecież koło pasowe jest wielorowkowe. Przeskakiwał o jeden rowek?
To w takim razie coś na temat sprzęgiełka jednokierunkowego tutaj i jeszcze tytaj a sprzęgiełko do alternatora jest tutaj _________________ Pozdrawiam
Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 4198 Skąd jesteś (miejscowość / region): ... Posiadane auto: ...
Piwa: 258/295
Wysłany: Nie 21 Sie 2011, 12:07
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Zerwany pasek klinowy, wielorowkowy, jaki? Brak ładowania.
No proszę , jak to się niektórzy koledzy " WYROBILI na forum" ,już piwa stawiają ,a niedawno byli przeciwni " kręcącym się panienkom" i stawianiem piw przez innych "auto maniaków" , prawda Barus
Dołączył: 16 Sie 2010 Posty: 914 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zakopane Posiadane auto: Renault Clio 1,4 16V 2003 98KM, Renault Trafic 2,0 dCi 2009 140 KM
Piwa: 75/29
Wysłany: Nie 21 Sie 2011, 12:48
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Zerwany pasek klinowy, wielorowkowy, jaki? Brak ładowania.
Jeżeli coś się działo po włączeniu klimy to bardziej stawiałbym na sprzęgło klimatyzacji niż na sprzęgło alternatora. Najlepiej po prostu ściągnij pasek wielorowkowy i posprawdzaj organoleptycznie wszystkie koła nim napędzane - ew. luzy, odglosy i czy obracają się płynnie. Wg mnie to podstawa. Jeśli nic nie wyczujesz to wtedy dopiero można zacząć "gdybać".
Aha, no i pompa oczywiście jest na pasku wieloklinowym więc uważaj z tym dojazdem. Ja bym poprosil kogoś o podholowanie. Lepiej dmuchać na zimne niż napytać sobie większej biedy. Prądu na pewno Ci nie braknie, po prostu silnik nie będzie miał chłodzenia. A następstwa tego mogą być kosztowne.
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Wysłany: Nie 21 Sie 2011, 16:07
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Zerwany pasek klinowy, wielorowkowy, jaki? Brak ładowania.
Panowie zwracam honor i chylę czoła, macie rację, rutyna mnie zgubiła bo ciągle klepałem szesnastki w renówkach
Dołączył: 01 Mar 2011 Posty: 122 Skąd jesteś (miejscowość / region): Górny Śląsk Posiadane auto: Citroen C4 Picasso 2011 2.0 HDI 150 KM Manuał
Piwa: 2/9
Wysłany: Pon 22 Sie 2011, 00:02
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Zerwany pasek klinowy, wielorowkowy, jaki? Brak ładowania.
dodek napisał:
Aha, no i pompa oczywiście jest na pasku wieloklinowym więc uważaj z tym dojazdem. Ja bym poprosil kogoś o podholowanie. Lepiej dmuchać na zimne niż napytać sobie większej biedy. Prądu na pewno Ci nie braknie, po prostu silnik nie będzie miał chłodzenia. A następstwa tego mogą być kosztowne.
Do serwisu mam niecały kilometr. Jeżeli odpalę to chyba na tak krótkim odcinku silnik mi się nie zagrzeje? Wystarczy, że będę kontrolował wskaźnik temperatury płynu?
Dołączył: 01 Mar 2011 Posty: 122 Skąd jesteś (miejscowość / region): Górny Śląsk Posiadane auto: Citroen C4 Picasso 2011 2.0 HDI 150 KM Manuał
Piwa: 2/9
Wysłany: Pon 22 Sie 2011, 00:14
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Zerwany pasek klinowy, wielorowkowy, jaki? Brak ładowania.
pc111 napisał:
No proszę , jak to się niektórzy koledzy " WYROBILI na forum" ,już piwa stawiają ,a niedawno byli przeciwni " kręcącym się panienkom" i stawianiem piw przez innych "auto maniaków" , prawda Barus
Dołączył: 01 Mar 2011 Posty: 122 Skąd jesteś (miejscowość / region): Górny Śląsk Posiadane auto: Citroen C4 Picasso 2011 2.0 HDI 150 KM Manuał
Piwa: 2/9
Wysłany: Pon 22 Sie 2011, 10:47
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Zerwany pasek klinowy, wielorowkowy, jaki? Brak ładowania.
Dojechałem do tego serwisu. Temp. silnika ani nie drgęła. Nie miałem wspomagania, ale to nie był problem.
Oczywiście zdziwili się, jak zobaczyli ten pasek. Był niemal jak nowy, tylko nagle w jednym miejscu zerwany.
Coś tam pomacali i stwierdzili, że rolka prowadząca wyrąbana na maksa, cała lata na boki, do tego trzeba wymienić napinacz, oczywiście nowy pasek wielorowkowy no i jeszcze robocizna.
Jak stwierdził szef, autko fajne, komfortowe, ale drogie w eksploatacji, bo to francuz.
Od razu powiedziałem, że chcę zamienniki, bo na oryginały w ogóle nie byłoby mnie stać.
Ale za zamienniki też sporo (jak dla mnie) zapłącę około 500 zł plus robocizna 100 do 200 zł.
Dołączył: 01 Mar 2011 Posty: 122 Skąd jesteś (miejscowość / region): Górny Śląsk Posiadane auto: Citroen C4 Picasso 2011 2.0 HDI 150 KM Manuał
Piwa: 2/9
Wysłany: Wto 23 Sie 2011, 19:40
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Zerwany pasek klinowy, wielorowkowy, jaki? Brak ładowania.
Zapłaciłem 560 zł. I co z tego, skoro po włączeniu silnika auto mi teraz chodzi jak traktor. Coś mi na wolnych obrotach tak telepie że szok. Jak lekko dodam gazu to tego nie ma. Oczywiście powiedzieli, że to nic nie ma wspólnego z tym co robili. Ćwoki. Dziś tam podjechałem z pretensjami, podnieśli auto I okazało się, że to ten pasek dostaje potężnych wibracji na samym dole i tak głośno uderza.
I teraz pytanie, czy w tym aucie powinien być pasek klinowy zwykły gumowy, czy gumowy z takim jakby włóknem w środku? Ten stary miałem z takim właśnie włóknem, a ten co mi założyli był tylko gumowy choć z BOSCHA.
No i założyli mi dziś jakiś używany (z odzysku) też taki z włóknem i przestało tak telepać. Co za kmioty. Czyli ewidentnie ich wina. Dali chyba zły pasek. Teraz telepie znacznie mniej. Mają dać znać i założyć mi taki nowy, w końcu za taki zapłaciłem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Scenic ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.