Dołączył: 01 Mar 2011 Posty: 122 Skąd jesteś (miejscowość / region): Górny Śląsk Posiadane auto: Citroen C4 Picasso 2011 2.0 HDI 150 KM Manuał
Piwa: 2/9
Wysłany: Sob 20 Sie 2011, 22:50
Temat postu:
Zerwany pasek klinowy, wielorowkowy, jaki? Brak ładowania.
Witajcie
Dwa tygodnie temu gdy wyjeżdżałem z myjni ręcznej po odpaleniu silnika po chwili zaczęło coś głośno trzeszczeć pod maską jakby "piszczeć". Myślałem, że coś mi spieprzyli, no ale niby jak, skąd? Wyłączyłem więc silnik i odpaliłem ponownie. No i znowu to samo. Pomyślałem, że to może pasek klinowy, przygazowałem trochę na biegu jałowym i po chwili usłyszałem potężny strzał, przestało piszczeć i było wszystko OK. Jednak od tego czasu czasami słyszałem takie jakby lekkie harczenie gdzieś w alternatorze zwłaszcza gdy włączyłem klimę. No ale OK. Jeździłem dwa tygodnie, nic złego w sumie się nie działo.
No i dziś znowu gdy włączyłem silnik po chwili zaczęło coś głośno "piszczeć". Wyłączyłem więc silnik i odpaliłem ponownie. No i dalej to samo. Przygazowałem więc i po chwili usłyszałem znowu potężny strzał, przestało piszczeć, ale zapaliła mi się od razu czerwona kontrolka STOP i akumulator.
Domyśliłem się, że urwał się pasek klinowy.
Pod maską znalazłem zerwany pasek. Czy to pasek klinowy, czy wielorowkowy, czy to jest to samo? Czy mógł on tak strzelać na raty (na dwa razy)? Domyślam się, że on napędza pompę wspomagania, bo od razu odczułem brak wspomagania. Co on jeszcze robi? Napędza alternator i coś w klimie chyba? Aha i pompę wodną też? Czyli mogę zagrzać silnik gdybym dłużej jechał?
Czy dojadę tak do serwisu (ok. kilometr) bez tego paska, czyli bez ładowania akumulatora? Czy te harczenie jakie czasami słyszałem w alternatorze może oznaczać, że trzeba będzie jeszcze coś wymienić, jakieś rolki, napinacze czy coś? Czy to mogło być związane z tym zrywającym się paskiem?
I jeszcze jedno pytanie, czy przy wymianie rozrządu (w marcu) musieli też coś ruszać przy tym pasku klinowym (ściągać go?). Jeśli tak, to czy mogli go za mocno naciągnąć i przez to się urwał?
Dołączył: 17 Lis 2010 Posty: 116 Skąd jesteś (miejscowość / region): woj. dolnośląskie Posiadane auto: Renault, Scenic I Privilege, phII, 1.9dci, 102 KM, silnik F9Q K 732, 2001
Piwa: 6/3
Wysłany: Sob 20 Sie 2011, 23:14
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Zerwany pasek klinowy, wielorowkowy, jaki? Brak ładowania.
Pasek klinowy a wielorowkowy jeżeli chodzi o ścisłość to nie to samo, albo klinowy albo wielorowkowy. U nas chodzi o pasek wielorowkowy przy czy zdarza się, że nazywają go klinowym ale mają na myśli pasek wielorowkowy Jest to pasek osprzętu i napędza pompę wspomagania, pompę wodną, alternator i sprężarkę. Musisz sprawdzić dlaczego zerwało pasek, może siadło łożysko na alternatorze. Przy wymianie rozrządu pasek, o którym mowa trzeba zdjąć ale przyczyna zerwania paska bardziej leży po stronie któregoś z kół pasowych. Na tym pasku jest samonapinacz. Czy dojedziesz do mechanika z zerwanym paskiem, dojedziesz tylko obserwuj temperaturę płynu chłodzącego. _________________ Pozdrawiam
Dołączył: 01 Mar 2011 Posty: 122 Skąd jesteś (miejscowość / region): Górny Śląsk Posiadane auto: Citroen C4 Picasso 2011 2.0 HDI 150 KM Manuał
Piwa: 2/9
Wysłany: Sob 20 Sie 2011, 23:29
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Zerwany pasek klinowy, wielorowkowy, jaki? Brak ładowania.
borysie, dziękuję Ci.
Czyli ten pasek mógł się zrywać tak na raty (na dwa razy)?
No i te charczenie takie gdzieś jakby w alternatorze, które słyszałem od 2 tygodni zwłaszcza na zimnym silniku po włączeniu klimy, to co to mogło być, te łożyska w alternatorze? Czy można same łożyska wymienić czy trzeba cały alternator?
Dołączył: 17 Lis 2010 Posty: 116 Skąd jesteś (miejscowość / region): woj. dolnośląskie Posiadane auto: Renault, Scenic I Privilege, phII, 1.9dci, 102 KM, silnik F9Q K 732, 2001
Piwa: 6/3
Wysłany: Sob 20 Sie 2011, 23:42
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Zerwany pasek klinowy, wielorowkowy, jaki? Brak ładowania.
Można wymienić same łożyska. Jeżeli chodzi o pasek to trudno powiedzieć czy zerwał się "na raty", po prostu zerwał się. Wspomniałeś o klimatyzacji, sprawdź sprężarkę bo ona też się potrafi zatrzeć. _________________ Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez borys# dnia Nie 21 Sie 2011, 00:18, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Wysłany: Sob 20 Sie 2011, 23:57
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Zerwany pasek klinowy, wielorowkowy, jaki? Brak ładowania.
Kolego Borys nie bredź, pompa wody tam lata na rozrządzie
Dołączył: 01 Mar 2011 Posty: 122 Skąd jesteś (miejscowość / region): Górny Śląsk Posiadane auto: Citroen C4 Picasso 2011 2.0 HDI 150 KM Manuał
Piwa: 2/9
Wysłany: Nie 21 Sie 2011, 00:06
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Zerwany pasek klinowy, wielorowkowy, jaki? Brak ładowania.
milejow napisał:
Kolego Borys nie bredź, pompa wody tam lata na rozrządzie
Nieprawda. Pompę wody w tym aucie napędza pasek wielorowkowy. Wymieniałem rozrząd i mechanik (szwagier brata) mówił, że pompy nie trzeba wymieniać, bo nie jest na rozrządzie, ale i tak wymieniłem ją przy okazji.
Dołączył: 17 Lis 2010 Posty: 116 Skąd jesteś (miejscowość / region): woj. dolnośląskie Posiadane auto: Renault, Scenic I Privilege, phII, 1.9dci, 102 KM, silnik F9Q K 732, 2001
Piwa: 6/3
Wysłany: Nie 21 Sie 2011, 00:10
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Zerwany pasek klinowy, wielorowkowy, jaki? Brak ładowania.
milejow napisał:
Kolego Borys nie bredź, pompa wody tam lata na rozrządzie
Milejow spokojnie coś taki bojowy U mnie pompy wodnej na rozrządzie nie ma chyba, że bredzę. Ale Ty milejow mam nadzieję szybko to wyprostujesz _________________ Pozdrawiam
Dołączył: 17 Lis 2010 Posty: 116 Skąd jesteś (miejscowość / region): woj. dolnośląskie Posiadane auto: Renault, Scenic I Privilege, phII, 1.9dci, 102 KM, silnik F9Q K 732, 2001
Piwa: 6/3
Wysłany: Nie 21 Sie 2011, 00:12
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Zerwany pasek klinowy, wielorowkowy, jaki? Brak ładowania.
barus napisał:
milejow napisał:
Kolego Borys nie bredź, pompa wody tam lata na rozrządzie
Nieprawda. Pompę wody w tym aucie napędza pasek wielorowkowy. Wymieniałem rozrząd i mechanik (szwagier brata) mówił, że pompy nie trzeba wymieniać, bo nie jest na rozrządzie, ale i tak wymieniłem ją przy okazji.
Ej, automaniak, a nie wie takich rzeczy....
No i barus wyjaśnił temat. Piwko _________________ Pozdrawiam
Dołączył: 01 Mar 2011 Posty: 122 Skąd jesteś (miejscowość / region): Górny Śląsk Posiadane auto: Citroen C4 Picasso 2011 2.0 HDI 150 KM Manuał
Piwa: 2/9
Wysłany: Nie 21 Sie 2011, 00:30
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Zerwany pasek klinowy, wielorowkowy, jaki? Brak ładowania.
borys# napisał:
No i barus wyjaśnił temat. Piwko
Ode mnie też
Ciągle myślę, co mogło spowodować zerwanie tego paska, on nie jest wytarty, tylko nagle w jednym miejscu urwany. Ten ogromny hałas, który dwa razy wydobywał się przed urwaniem pochodził chyba gdzieś z alternatora
Najbardziej wkurza mnie to, że mechanik wcale nie musi dokonać prawidłowej diagnozy...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Scenic ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.