Witam serdecznie. Od kilku dni jestem posiadaczem Megane Scenika z 99r z 1.9 Dti. Podczas zakupu tego auta wydawało mi się iż ma za małą moc ale to moje pierwsze spotkanie z Renault. Wyprzedanie i inne manewry związane z zapotrzebowaniem na moc musiały być mocno przemyślane przed ich wykonaniem. Czytając forum dowiedziałem się o przepływce która może być uszkodzona. Odpiąłem ją i auto przeszło metamorfozę. Zakupiłem nową za 230 zł (AUTLOG-GERMANY)i co........... Auto jeżdzi jeśli chodzi o moc myślę żę jest dobrze choć czasem ma zanik reakcji na pedał gazu ale to co za mną zostaje przy przyszpieszaniu, znacznym i nieznacznym dodaniu gazu to czarna chmura i myślę że jest znacze złużycie paliwa do nawet 11l/100km. Przy uszkodzonym przepływomierzu nie miało miejsca żadna czarna chmura, a i spalanie bgyło bardzo dobre. Nawet się zastanawiam czy nowa przepływka jest sprawna. Dodam iż słychać turbinę, stan oleju jest ok. filtr powietrza nowy, CDIF pokazuje "0" usterek. Postanowiłem kupić oryginalną używaną przepływkę simensa i zachowuje się jak moja stara przepływomierz czyli moc słaba, dobre spalanie, zero dymienia. Facet od którego kupowałem powiedział że jest 100% sprawna i daje mi 10 dni gwarancji rozruchowej. Z nią auto jest jak bez mocy opornie reaguje na dodanie gazu ale wcale nie kopci. Już sam nie wiem, może to EGR?
Proszę o pomoc
Ostatnio zmieniony przez wiciux6 dnia Wto 24 Maj 2011, 21:47, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2011 Posty: 65 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kielce Posiadane auto: Renault Scenic 1.9 dTi 2000 F9Q736
Piwa: 3/0
Wysłany: Sro 31 Sie 2011, 20:50
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Spadek mocy auta - przepływomierz czy egr?
A kiedy w trakcie jazdy, sprawny zawór EGR jest zamknięty, a kiedy powinien otwierać się? Od czego to zależy?
W moim silniku F9Q736 zawór jest taki mechaniczny, sterowany podciśnieniem. Jak rozpoznać, że zawór jest niesprawny?
Co będzie jeśli jest cały czas otwarty, uchylony?
Auto nie kopci, ale wydaje mi się, że trochę osłabł. Nie pali mi się żadna kontrolka na tablicy. W mieście pali 7,5 - 8 l. - krótkie odcinki.
Posiadane auto: Scenic 1,5 dCi 2005 101 KM
Piwa: 836/1024
Wysłany: Sro 31 Sie 2011, 23:44
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Spadek mocy auta - przepływomierz czy egr?
panowie - nie cytujemy posta, pod którym bezpośredno odpowiadamy.
wszystko już poprawiłem i z dwóch wątku stron zrobiła się jedna. szanujmy darmowe miejsce na serwerze
Dołączył: 20 Mar 2011 Posty: 65 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kielce Posiadane auto: Renault Scenic 1.9 dTi 2000 F9Q736
Piwa: 3/0
Wysłany: Sob 03 Wrz 2011, 18:09
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Spadek mocy auta - przepływomierz czy egr?
Zawór przeczyściłem, było trochę zabawy przy zakładaniu obejmy łączącej rurę z zaworem EGR, ale wystarczyły szczypce z długimi końcówkami. Zawór był trochę okopcony. Najgorzej było w takiej rurce znajdującej się pod zaworem, wewnątrz kolektora (przelot zmniejszony o jakieś70%. Na trzpieniu zaworu nie zauważyłem śladów po żadnym ruchu posuwistym. Czy tak ma być?
Dodatkowo na kolektorze ssącym zauważyłem lekkie ślady spalin, które wydobywały się zapewne z otworku w zaworze. Czy to normalne?
Jak sprawdzić zawór elektromagnetyczny sterujący zaworem EGR (ten plastikowy, do którego podłączone są przewody podciśnieniowe)? U mnie po odłączeniu przewodów i dmuchnięciu słychać jakby jakieś blaszki stukały. Czy ktoś z Was mógłby sprawdzić, jak jest w ich autach?
Czy CLIP wykaże niesprawność EGRu w silniku F9Q736?
W weekend próbowałem zaślepić EGR.
kupiłem blaszkę nierdzewkę gr. 2mm do mojego już gotową do mojego silnika ( jeden otwór przesunięty.
Wymontowałem EGR i w miejsce egr-a zamontowałem w jego śrubkami ( sztuk 3 ) płytkę , zawór umocowałem na pasek zaciskowy do jednej ze śrub tak aby podłączyć kabelek i cacy, do momenty odpalenia silnika.
Chciałem sprawdzić czy już mam te 200 koni he He. I po chwili zaczął się dusić i zgasł. druga próba - to już tylko się dusił.
Prośba o info co źle robie ( była uszczelka stalowa pod zaślepką).
Dołączył: 20 Mar 2011 Posty: 65 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kielce Posiadane auto: Renault Scenic 1.9 dTi 2000 F9Q736
Piwa: 3/0
Wysłany: Sob 10 Wrz 2011, 21:45
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Spadek mocy auta - przepływomierz czy egr?
AndrewW napisał:
Jak sprawdzić zawór elektromagnetyczny sterujący zaworem EGR (ten plastikowy, do którego podłączone są przewody podciśnieniowe)? U mnie po odłączeniu przewodów i dmuchnięciu słychać jakby jakieś blaszki stukały. Czy ktoś z Was mógłby sprawdzić, jak jest w ich autach?
Czy CLIP wykaże niesprawność EGRu w silniku F9Q736?
Dobra, zgłębiłem trochę temat i:
W moim silniku nie da sie sprawdzić poprawności działania EGR.
Sprawdziłem zawór elektromagnetyczny: wymontowałem go z auta, podłączyłem 12V i działał, tzn. przełączał podciśnienie jak dmuchałem. Przyjmijmy, że jest sprawny.
Wymontowałem EGR, nacisnąłem śrubokrętem na grzybek, cofnął się i jednocześnie zatkałem króciec podłączenia wężyka. Po zwolnieniu nacisku na grzybek, cofnął się on z powrotem. Czy takie sprawdzenie membrany jest miarodajne i może wskazywać na uszkodzenie zaworu EGR?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Scenic ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.