Podczas ostatniej wymiany oleju zauważyłem na górze intercoolera olej. Sądziłem, że opaska nie trzyma, więc ją wymieniłem. Po przejechaniu kilkuset kilometrów dzisiaj widzę, że znowu olej spływa po intercoolerze. podejrzewam, że ma jakąś dziurę w miejscu, gdzie zakłada się rurę na górze.
Czy miał ktoś przypadek nieszczelności na górze, przy wejściu intercoolera? Czy do wyjęcia icka wystaczy zdjąć przedni zderzak?
Dołączył: 21 Lis 2010 Posty: 471 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdansk Posiadane auto: modus 2005 1,6 benz,Vel Satis 2,0,2006
Piwa: 28/3
Wysłany: Pon 12 Wrz 2011, 21:14
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Intercooler
Jeśli cieknie chłodnica powietrza doładowania to możesz ją łatwo zdemontować.Potrzebny niestety jest podnośnik.Demontujesz przedni spodni plastik zderzaka ,luzujesz obie opaski na chłodnicy,i wychaczasz ją z uchwytów chłodnicy płynu ku górze i w dół na glebę.Jeśli w środku znajduje się dużo gęstego oleju powinieneś rozważyc remont turbiny.Sprawdzić warto przewody gumowe -wlot wylot,na obecność pęknięć .Intercooler trzeba wypłukać rozpuszczalnikiem wewnątrz i zewnątrz oraz wykonać test szczelności -1 kg /cm kwadrat.
Ale czy warto to robić samemu? _________________ jarek
Dołączył: 09 Wrz 2011 Posty: 25 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Scenic, 1.9 dci,120 km, 2004 rok
Piwa: 1/3
Wysłany: Pon 12 Wrz 2011, 23:02
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Intercooler
Moim zdaniem lepiej zdemontować zderzak, lampy, i ten plastik na którym trzyma się atrapa chłodnicy. Ja przerabiałem oba sposoby i żeby wyjąć interka bez demontażu powyższych części trzeba się trochę pogimnastykować. Są tam jeszcze takie plastikowe osłony po po bokach które utrudniają dostęp. ( u mnie trzyma się na czterech hakach, z których jeden urwałem). Za drugim razem zdjąłem zderzak itd. jest wtedy lepszy dostęp do rur i można wszystko spokojnie sprawdzić bez niepotrzebnej demolki.
Czy może mi jednak ktoś powiedzieć, dlaczego tam ucieka olej, skoro IC jest cały, a wąż też oglądałem i nie widać żadnych pęknięć? Bo dla mnie to jakieś niejasne.
P.S. Turbiny nie będę remontował "na zapas". Jak się skończy, to po prostu kupię nową, bo nie wierzę w remonty VNT Garetta.
Tak samo z panewkami-jak się obróci któraś, to zrobię remont i już.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Scenic ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.