Re: ( Renault Master ) Master 2.5 Dci G9U 650 Test przelewowy
Straszny chaos ogólnie. Jedni piszą że test ma trwać 4 minuty i po tym czasie ma być około 40 ml. Inni że 10ml. Kolega Rafał w temacie odniesienia mówi że minutę ale rozkręcić silnik aby uzyskać 550 Bar. Ale jak to zmierzyć? Przy jakich obrotach będzie te 550 Bar? Ja zrobiłem tak: Założyłem na wtryski przezroczyste rurki o pojemności 50 ml. Po 3 minutach i 15 sekundach miałem wartości 42-45 ml na wszystkich wtryskach. To ok, czy to lipa?
Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 220 Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa Posiadane auto: Renault Master 3.0 DCi 140 , Peugeot 307SW 2.0 HDI 110 FAP
Piwa: 15/0
Wysłany: Wto 25 Paź 2011, 18:03
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Master 2.5 Dci G9U 650 Test przelewowy
Ilosc ml przy tesce przelewowym w DCi nie jest, az tak istotna. Jesli masz wszystkie strzykawki podobnie napelnione to znaczy, ze z grubsza wszystko jest ok. Test "domowej roboty" polega na tym aby wykryc ktory wtryskiwacz jest uszkodzony. Czyli w jednym - lub dwoch - beziesz miec zdecydowanie wiecej/mniej przelane niz w pozostalych. A dzieje sie tak dlatego ze sterownik sam sobie koryguje ilosc podawanego paliwa na poszczegolne wtryski i jesli jeden nie wyrabia to daje wiecej na pozostale lub odwrotnie jesli walniety jest zawor przelewowy to uszkodzony wtryskiwacz/strzykawka napelni sie blyskawicznie.
Re: ( Renault Master ) Master 2.5 Dci G9U 650 Test przelewowy
Czyli wynika z tego że mam wtryski w porządku skoro było na wszystkich między 42 a 45 ml. W takim razie co jeszcze może być odpowiedzialne za gaśnięcie utratę mocy i ciężki rozruch? CLIP wywala problem z ciśnieniem listwy. Jeżdżę już tak od 41 tyś kilometrów ale jest coraz gorzej. Nie chcę być naciągnięty jak mój kolega który w Fordzie Transicie za podobną usterkę wybulił 7 tysięcy. (regeneracja wszystkich wtrysków, wymiana pompy niskiego ciśnienia i wirnika w pompie wysokiego ciśnienia - tylko czy naprawdę to wszystko trzeba było zmieniać?!). Każdy mechanik którego o przyczyny takiej awarii pytam mówi, że auto trzeba postawić i szukać przyczyny bo to może być wszystko. Czyli rozumiem że jak wszystko to kogoś nieświadomego można stuknąć na dowolną sumkę. Dlatego tak drążę temat bo nie chcę podzielić losu mojego kolegi. Z góry dziękuję za rzeczowe odpowiedzi w temacie!
Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 220 Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa Posiadane auto: Renault Master 3.0 DCi 140 , Peugeot 307SW 2.0 HDI 110 FAP
Piwa: 15/0
Wysłany: Wto 25 Paź 2011, 19:39
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Master 2.5 Dci G9U 650 Test przelewowy
vkpjack napisał:
W takim razie co jeszcze może być odpowiedzialne za gaśnięcie utratę mocy i ciężki rozruch?
Odpowiedzialna moze byc masa rzeczy ale skoro piszesz, ze clip pokazuje błąd ciśnienia na listwie to na 90% bedziesz miał strzelony zawór regulacji ciśnienia na listwie CR - ZAWÓR, a nie CZUJNIK. Albo inaczej zwie się to zawór bezpieczeństwa. Znajduje sie na końcu szyny CR i wyglada jak zwykła sruba. Milem bardzo podobne objawy. Mega ciezko było odpalic, tracił moc, przechodził w tryb awaryjny, zapalał sie STOP + check engine. Taki zaworek kosztuje koło 500zl - przynajmniej do mojego masterka 3.0, a wymiana to grosze jak pojedziesz do mechaniora z gotowym zaworem zeby Ci go wymienil. Zawsze warto sprobowac na początek bo to "tylko" 500zł w porównaniu z tysiącami jak zaczną Ci grzebac w pompach, wtryskach itd....
BTW. Zgadza sie. Przy takiej usterce mechanik Cie moze stuknac na naprawde ogromna kase, a praktycznie niewiele zrobic. Dlatego jesli nie skusisz sie na wymiane tego zaworka w ciemno to poswięć duuuuzo czasu na znalazienie kogos kto sie na tym zna - żadne serwisy BOSHA czy RENAULT broń Bóg ! Kogos kto ma pojęcie konkretnie o masterkach i jakiegos kompa.
Re: ( Renault Master ) Master 2.5 Dci G9U 650 Test przelewowy
No właśnie mam tak jak piszesz. Ale bardzo ciężko pali po nocy jak jest zimny. Na ciepło pali zdecydowanie lepiej choć daleko mu do ideału. Ale jak wytłumaczyć to że dopóki silnik się nie nagrzeje to zachowuje się jakby mu nic nie dolegało. Dysponuje pełną mocą, można z niskich obrotów dać gaz do dechy i pięknie przyspiesza. Nagrzeje się i zaczyna się katastrofa. Ale nawet na nagrzanym silniku po przekroczeniu 2700 obrotów silnika można cisnąć gaz do dechy wszystkie biegi aż do licznikowego 160 km/h dla mocy 120 koni co dobitnie wskazuje na to że w zakresach wysokich obrotów jest pełna moc i przyspieszenie. Czy z tą wiedzą w dalszym ciągu stawiasz na ten zawór?
Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 220 Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa Posiadane auto: Renault Master 3.0 DCi 140 , Peugeot 307SW 2.0 HDI 110 FAP
Piwa: 15/0
Wysłany: Sro 26 Paź 2011, 20:25
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Master 2.5 Dci G9U 650 Test przelewowy
Po tym co napisales "dopoki sie nie nagrzeje to jest ok" tym bardziej stawiam na ten zawor bo u mnie bylo identycznie. Tylko z odpalaniem odwrotnie. Jak byl zimny to palil jako tako, a goracy juz chełchłac trzeba bylo dlugo. Poprostu ten zawór albo sie blokuje w pozycji zamknietej i jak dajesz mu gazu to bije za wysokie cisnienie na listwe i czujnik przelacza auto w tryb awaryjny i wariuje, albo w druga strone zawór blokuje sie w pozycji otwartej i wtedy jest za niskie cisnienie na listwie co wiadomo, ze powoduje identyczne objawy. Jak dysponujesz kompem to sprawdz jak szybko podczas krecenia nabija cisnienie do nominalnego, a pozniej przy zgaszeniu auta jak szybko traci cisnienie na szynie. U mnie byl zablokowany na otwartym zawor i po zgaszeniu na kompie cisnienie spadalo momentalnie do 0. Zreszta "sluchowo" tez to mozesz ocenic jak masz porownanie do poprawnego gasniecia auta. Nie wiem na ile znasz odgos gasniecia albo odpalania mastera ale ja to slyszalem. Przy uszkodzonym zaworze gasl momentalnie po przekreceniu kluczyka jakby go zgasic z "kopa" puszczajac sprzeglo na 6-ce. Czyli poprostu taki zryw jakby. A prawidlo gasnie delikatnie i plynnie. To samo przy odpalaniu. Prawidlowo powinien plynnie wejsc na obroty, a z uszkodzonym zaworem tez był jakby strzał paliwa i gwałtowny zaplon, ze az buda trzesło To tak w skrocie na chlopski rozum opisalem...
Dołączył: 11 Paź 2011 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość / region): małopolska Posiadane auto: Renault Master 3,0 dCI
Piwa: 1/1
Wysłany: Sob 07 Lip 2012, 20:39
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Master 2.5 Dci G9U 650 Test przelewowy
Witam,
Właśnie przerobiłem ten sam problemik.Zawór ciśnienia na listwie.
Dzisiaj wróciłem od mechanika.Też mam Master-a 3,0 dCi.I mnie też kilku mechaników chciało naciągnąć na wtryski.
Wymieniłem ten zawór: bosch F 00R 000 741
i problemy zniknęły.
Kosztowało mnie to 450zł z założeniem.widocznie ten mechanik ma dobre upusty na cześci.
Jeżeli ktoś z okolic Krakowa też ma takie objawy to mogę polecić tego mechanika bo nie warto się samemu z tym użerać.
Mój tel 508540504 _________________ Witek
Re: ( Renault Master ) Master 2.5 Dci G9U 650 Test przelewowy
Dawno mnie tu nie było. Faktycznie w moim przypadku był to ten zawór. Aby się z nim nie babrać i nie ryzykować 500 złotych po prostu kupiłem całą listwę od masterki z 2007 roku. Dałem 150 złotych. Zmieniłem sam bo to prosta sprawa i hula aż miło. Dziękuję wszystkim za rzeczowe posty.
Dołączył: 28 Sie 2008 Posty: 24 Skąd jesteś (miejscowość / region): Jarosław Posiadane auto: Renault Master DCi 120 '06
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 10 Lip 2012, 14:35
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Master 2.5 Dci G9U 650 Test przelewowy
u mnie bylo to samo, co ciekawe co 100tys przebiegu.
Mastera mam od nowosci i pierwsze problemy z gasnieciem byly po 100tys, auto bylo na gwarancji to wymienili cala listwe.
Teraz przy 200tys powtorka z rozrywki, bylem w serwisie zeby podpieli clipa bo chcialem sie upewnic ze to na 100% za niskie cisnienie.
Oczywiscie mechanik na 99% stawial wtryski do regeneracji, kupilem zawor, wymienilem w 15min i auto jak nowe
Dołączył: 18 Paź 2017 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Jaktorów Posiadane auto: renault master
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 18 Paź 2017, 18:37
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Master 2.5 Dci G9U 650 Test przelewowy
witam mam podobny problem j,w. pewien mechanik powiedział mi że mogę ten zawór ciśnienia sprawdzić sam, a mianowicie kazał mi zdjąć przewód na powrocie i odpalić silnik i mówi że jeśli będzie leciało paliwo na wolnych obr. to jest walnięty, ale coś mi tu nie pasuje,prawda to panowie ? w moim przypadku daje paliwo na powrót choć wcale nie za wiele,z góry dzięki a odp.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Master ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.