Witam serdecznie.Mam problem z nowo zakupionym scenikiem 1 z roku 2000. Kiedy samochód jest nie rozgrzany wszystko jest ok ale!!! jeśli wskaźnik temperatury płynu dojdzie do połowy skali włączają się dwie kontrolki "stop"i lampka kontrolna przegrzania płynu w układzie chłodzenia.Kiedy one się zapalą silnik wchodzi w tryb awaryjny 40km i ani kilometra szybciej,no i wentylator się załącza. Wymieniłem wkład termostatu i nic za to wentylator chodzi cały czas.Proszę o jakąkolwiek pomoc ipozdrawiam
Re: ( Renault Scenic ) Problem z ulładem chłodzenia
Ręcznie czyli jak ? nigdy czegoś takiego nie robiłem ,a tak poza tym po rozgrzaniu silnika płyn w zbiorniku wyrównawczym jest cały czas zimny. A dzisiaj w drodze do pracy kiedy nie zdążył się rozgrzać też się te kontrolki zapaliły i wydaje mi się że jest słabszy. pozdrawiam
Re: ( Renault Scenic ) Problem z ulładem chłodzenia
Na pewno wsadziłeś właściwy termostat? może jakiś trefny? Posprawdzał bym drożność przewodów ,może któryś przytkany.Możesz mieć też uszkodzony czujnik temperatury. _________________
Re: ( Renault Scenic ) Problem z ulładem chłodzenia
A przewody jak sprawdzić czy są drożne? sorki za takie pytania ale jestem świeżak co do renault. Wszystkie informacje są dla mnie bardzo przydatne.A aa jeszcze jedno na zimnym silniku jak dostanie troszkę więcej w pedał mam wrażenie jakby coś syczało pod maską. Ale najbardziej dziwi mnie to że jak jest rozgrzany to w wyrównawczym jest zimny płyn?! A może pompa wody?!
Dołączył: 18 Maj 2011 Posty: 500 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kołobrzeg Posiadane auto: renault scenic privilege 1,9dci 102hp 2001r, Astra II 1,6 16V 2000r 100hp
Piwa: 26/23
Wysłany: Sro 02 Lis 2011, 20:47
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Problem z ulładem chłodzenia
nocad napisał:
odpowietrznik jest na obudowie termostatu, ale to raczej nie to
Dlaczego nie?- jak bąbel powietrza stanie w pompie to chyba raczej nie przepchnie płynu przez układ. A jak uszczelka pod głowicą- trochę zgaduję, ale dzisiaj znajomy opowiadał podobny przypadek- kompresja dostawała się do kanałów wodnych.
Re: ( Renault Scenic ) Problem z ulładem chłodzenia
Pompa musiała by się ukręcić by nie pompować.Zakładając że prawidłowo założyłeś właściwy termostat i oczywiście odpowietrzyłeś układ nie ma opcji by po rozgrzaniu zbiorniczek był zimny.Po zalaniu płynem należy odpowietrzyć ; odpowietrzniki są dwa jeden na obudowie termostatu,drugi na wężu idącym z tyłu silnika do nagrzewnicy.Jeżeli po rozgrzaniu (mam na myśli temperaturę płynu w której otwiera się termostat) zbiorniczek wyrównawczy jest zimny,to termostat jest do wymiany lub się zawiesił i nie otwiera dużego obiegu.Stawiam na termostat nie założyłeś przypadkiem odwrotnie? _________________
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Scenic ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.