Renault

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyfelgiksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Renault Master ) [Master 2,8d 2000r]Kopcenie na zimnym



 
postów na stronie: 10 20 50
       Forum RENAULT Forum Strona Główna -> ( Renault Master ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cms

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość/region): slask
Posiadane auto: master 2,8 2000r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 10 Lis 2011, 13:49
Temat postu:

[Master 2,8d 2000r]Kopcenie na zimnym


Witam
Czym moze byc spowodowane kopcenie na zimnym silniku? Dym jest szaro-bialy. Po nagrzaniu silnika kopcenie ustepuje.
Silnik byl rowniez naprawiany po awarii rozrzadu ale nadal kopci. Wtryski sa podobno w dobrym stanie.
Przy okazji czy swieca zarowa (jest chyba jedna?) grzeje przez 20-30 sekund (przy mrozie)? Bo juz nie pamietam jak bylo kiedys a wydaje mi sie, ze to dosc dlugo trwa.

Pozdrawiam
Powrót do góry
leopard

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 08 Lis 2011
Posty: 26
Skąd jesteś (miejscowość/region): zachodniopomorskie
Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 10 Lis 2011, 14:02
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) [Master 2,8d 2000r]Kopcenie na zimnym


Moim zdaniem pompa wtryskowa do sprawdzenia i poprawnego ustawienia.Z tego co pamiętam jest w pompie zawór(mechaniczny) odpowiadający o poprawną dawke paliwa przy zimnym silniku,on może być uszkodzony,nie działa poprawnie.
Powrót do góry
hopkin

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 217
Skąd jesteś (miejscowość/region): Częstochowa
Posiadane auto: Renault Master 3.0 DCi 140 , Peugeot 307SW 2.0 HDI 110 FAP
Piwa: 15/0
Wysłany: Czw 10 Lis 2011, 22:54
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) [Master 2,8d 2000r]Kopcenie na zimnym


Kolego powyzej jakby bylo cos z pompą albo ogolnie z ukladem paliwowym to dym byłby czarny jak smoła.

Szaro-biały dym w zimnym dieslu jest normalna sprawa. Teraz kwestia ile tego dymu jest. Czy pusci dwa-trzy "baki" i jest spokoj czy dymi dalej w czasie jazdy.

Generalnie szaro-biały dym przez dluzszy czas spowodowany jest luzami w zaworach itd przez ktory dostaja sie drobinki oleju, ktore sa spalane - i to daje szary kolor dymu. Wystepuje to na zimnym silniku poniewaz pozniej pod wplywem temperatury wszystko sie uszczelnia i wraca do normy.

Ewentualnie mozesz jeszcze zajac sie ta swieca ale nie wydaje mi sie, zeby to mialo cos wspolnego.

Musialbys dokladnie opisac jakie to dymienie... Czyli czy mocniejsze przy dodawaniu gazu, czy caly czas takie samo, czy na wyzszych, czy na nizszych obrotach itd... Pamietaj, zeby nie dawac w d....pe zimnemu dieslowi bo zawsze bedzie dymił silnik nie pierwszej mlodosci, a pogorszysz tylko sprawe.

Moze zabrzmi smiesznie ale podstaw glowe pod wydech po odpaleniu kiedy dymi i za pomoca nosa postaraj sie ocenic czy spaliny smierdza olejem silnikowym czy paliwem. A moze tez wogole nie smierdza, tylko zostawiaja mokrą plame pod rura wydechowa ? Wtedy to bedzie nieszczelnosc ukladu wydechowego w ktorym przez zimne noce skrapla sie para, a nastepnie jest wyrzucana po odpaleniu auta...
Powrót do góry
gadu-gadu
cms

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość/region): slask
Posiadane auto: master 2,8 2000r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 14 Lis 2011, 21:11
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) [Master 2,8d 2000r]Kopcenie na zimnym


Kopcenie wystepuje caly czas tuz po odpaleniu auta. Niezaleznie od obrotow. Na jalowym chmura jest taka, ze przyslania auto. Przy zwiekszaniu obrotow chyba kopci bardziej ale to ciezko okreslic bo byc moze takie wrazenie robi wieksza predkosc spalin. Zapach sprawdze. Wode pod rura rowniez. Wszystko zanika jak sie silnik troche nagrzeje.
Nieszczelnosci zaworow to chyba nie to. To dopiero zaczelo sie dziac jakis rok, dwa lata temu. Ale tydzien temu byly robione zawory od nowa po awarii rozrzadu. Wiec watpliwe by specjalnie zrobili takie nieszczelnosci.
Powrót do góry
hopkin

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 217
Skąd jesteś (miejscowość/region): Częstochowa
Posiadane auto: Renault Master 3.0 DCi 140 , Peugeot 307SW 2.0 HDI 110 FAP
Piwa: 15/0
Wysłany: Wto 15 Lis 2011, 18:28
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) [Master 2,8d 2000r]Kopcenie na zimnym


Oleju nie ubywa ? Plynu nie ubywa ? Ewentualnie olej nie dostaje sie do płynu ? Występuje to tylko przy niskich temperaturach czy latem tak samo - albo niekoniecznie latem tylko jak jest powiedzmy +15C ? Jesli plynu nie ubywa, oleju nie bierze i wystepuje takie zjawisko tylko "zimą" to wg mnie jest to normalne kopcenie na skutek różnicy temperatur i wspomnianym wyzej skraplaniem sie wody w ukladzie wydechowym - tłumikach. Jeszcze kwestai jak szybko ustepuje to dymienie ? Czy tak jak piszesz dopiero po pelnym nagrzaniu czy juz po pierwszych 1-2km ?
Powrót do góry
gadu-gadu
Reklama








Wysłany: Wto 15 Lis 2011, 18:28
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
goralski

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość/region): Jelenia Góra
Posiadane auto: Renault Master 2.5 dci
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 21 Lis 2011, 21:27
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) [Master 2,8d 2000r]Kopcenie na zimnym


olej może też walić pierścieniami (ja tak miałem) ale co ciekawe nie kopcił, dopiero po znacznych ubytkach zauważyłem. Może też być jakaś awaria vacu ale to raczej nie ustępowałoby po rozgrzaniu. Zmierz kompresje na cylindrach, jak gdzieś będzie za niska to albo pierścienie albo zawór - żeby wyeliminować zawory trzeba dać odrobinę oleju zdaje się ale to i tak lepiej z mechanikiem przeprowadzić. Mogą też być źle trasowane zawory, ewentualnie popychacze zużyte...
Powrót do góry
lipton77

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 14
Skąd jesteś (miejscowość/region): PSE
Posiadane auto: DUCATO PANORAMA 2,5 TDI,DUCATO 14 2,8,MASTER 2,8 DTI
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 22 Lis 2011, 11:20
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) [Master 2,8d 2000r]Kopcenie na zimnym


O tej porze roku to auto po prostu tak ma że chwile kopci po odpaleniu.Powodem jest świeca płomieniowa która nie działa jeszcze w pełnym zakresie mocy ,zobaczysz że jak temperatura spadnie poniżej zera będzie lepiej.Przerabiałem już to w ducato i iveco daily 2,5 tdi też mają płomieniówkę najbardziej kopci w przedziale od 5 do -3c poniżej jest lepiej.Nie przejmować sie jezdzić maszyna nie do zdarcia.
Powrót do góry
cms

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość/region): slask
Posiadane auto: master 2,8 2000r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 21 Sty 2012, 17:40
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) [Master 2,8d 2000r]Kopcenie na zimnym


Kopci niezaleznie od temperatury. Zima czy latem. Dodatkowo zawsze przez chwile silnik pracuje bardzo nierowno (400-600rpm). Trzeba zwiekszyc do ok. 1000rpm i pozniej pracuje rowno.
Kopcenie ustepuje praktycznie po chwili jazdy.
Jak pisalem wczesniej silnik po kapitalnym remoncie. I przed remontem bylo tak samo.

Jak jest z ta kontrolka swiecy zarowej? Ile sekund powinna sie palic? U mnie z jakies 20-30 sekund. Wydaje mi sie, ze za duzo.

Sprawdzilem jeszcze jedna rzecz. Na swiece i elektrozawor (podobno one sa ze soba powiazane) nie dochodzi napiecie. Swieca jest sprawna bo grzeje po podpieciu bezposrednio pod akumulator. Jak wyglada sterowanie ta swieca? Gdzie szukac problemu w braku zasilania?
Powrót do góry
cms

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość/region): slask
Posiadane auto: master 2,8 2000r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 29 Sty 2012, 12:29
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) [Master 2,8d 2000r]Kopcenie na zimnym


Czy ktos moze mi podac opis bezpiecznikow i przekaznikow pod pokrywa silnika? Na obudowie nie ma zadnych oznaczen, w instrukcji rowniez nic nie ma.
Poszukuje bezpiecznika i przekaznika od sterowania swieca i elektrozaworem.
Teraz juz wiem, ze jest tam plomieniowka a nie zarowa. Na swiece i elektrozawor napiecie nie dochodzi. Po podaniu z akumulatora elektrozawor puka (tzn ze chyba dziala poprawnie). Natomiast swieca umarla bo teraz robi zwarcie.
Powrót do góry
cms

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość/region): slask
Posiadane auto: master 2,8 2000r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 02 Lut 2012, 15:06
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) [Master 2,8d 2000r]Kopcenie na zimnym


Znalazlem manuala do mastera. System podgrzewania wstepnego sklada sie z:

892 - BURNER SOLENOID VALVE
893 - BURNER
404 - ADV TIMING SOLENOID VALVE (KSB COLD START DEVICE)
406 - PRE-HEATER TEMPERATURE SENSOR

Wszystkie te elementy sa sterowane przez modul 257. Swieca plomieniowa 893 jest polaczona w szeregu z zaworem 892. Sprawdzilem bezpieczniki. Byl przepalony. Teraz 892 i 893 dzialaja poprawnie.

Pytanie tylko do czego sluzy zawor 404? Nie wiem czy on w ogole dziala i jak ma dzialac bo podanie napiecia nie powoduje zadnego ruchu elementu ruchumego (bolec na sprezynie).

Powrót do góry
lipton77

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 14
Skąd jesteś (miejscowość/region): PSE
Posiadane auto: DUCATO PANORAMA 2,5 TDI,DUCATO 14 2,8,MASTER 2,8 DTI
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 02 Lut 2012, 15:14
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) [Master 2,8d 2000r]Kopcenie na zimnym


Zawór 404 na rys.odpowiada za regulację wolnych obrotów tak jakby ssanie,jak jest walnięty po odpalenie na biegu jałowym ma jakies 500 obrotów.
Powrót do góry
cms

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość/region): slask
Posiadane auto: master 2,8 2000r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 02 Lut 2012, 15:22
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) [Master 2,8d 2000r]Kopcenie na zimnym


A ile powinny wynosic obroty na ssaniu przy mrozach?
Powrót do góry
flu

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość/region): SNK
Posiadane auto: master 2.8dti
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 22 Lut 2012, 17:22
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) [Master 2,8d 2000r]Kopcenie na zimnym


Witam. U mnie ten sam problem! Problemy się zaczęły gdy temperatura spadła poniżej 0. Nie chce odpalić po nocy.... a gdy już się uda to dymi tak ze auta nie widać Confused Trochę nim szarpie,dymi przez dłuższą chwile. Gdy sie trochę nagrzeje dymienie ustępuje ,silnik chodzi normalnie i w ciągu dnia wszystko jest ok( choć obroty na jałowym trochę niskie) ....i tak aż do następnego poranka.Założona nowa płomieniówka, grzeje również okolo 20-30sek. W leci nie kopcił i odpalał normalnie. Kolego cms jakieś postępy u Ciebie?
Powrót do góry
aniol200

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 13 Gru 2011
Posty: 11
Skąd jesteś (miejscowość/region): Anieliny
Posiadane auto: MOVANO /MASTER
Piwa: 1/0
Wysłany: Czw 23 Lut 2012, 18:47
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) [Master 2,8d 2000r]Kopcenie na zimnym


kolego CMS gdzie znalazłeś tego manuala do mastera?
Powrót do góry
gadu-gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
       Forum RENAULT Forum Strona Główna -> ( Renault Master ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Renault Master »

Opinie o samochodach Renault Master - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Master ) Porady, problemy techniczne


Renault

Megane

28 400

2010r.

129 300 km

śląskie

Renault

Clio

44 800

2013r.

13 000 km

śląskie

Renault

Clio

44 800

2013r.

13 000 km

śląskie

Renault

Megane

12 900

2004r.

110 000 km

kujawsko-pomorskie

Renault

Scenic

14 900

2005r.

139 000 km

kujawsko-pomorskie




Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group

bezpłatne ogłoszenia motoryzacyjne


Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2014 Created by idealneT and OM System