Witam
Interesuje mnie kwestia silników w Masterze ,konkretnie unikam silników dCi i szukam DTI ,nie mam pewności czy Master występował z silnikiem 2.2 dti ,EW 2.5 dTI ,jak sie te silniki sprawują ,ile palą w porównaniu do 2,5 D czy dCi ?
Posiadane auto: renault laguna combi 1.8
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 04 Maj 2008, 11:50
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Silniki w Masterach
Witam.jezdze masterem z 2004 roku z silnikiem 3 litrowym 140 sto konnym (silnik dci) .rewelacja silnik bardzo dynamiczny bezobsługowy (rozrząd napedzany łańcuchem wymiana 400000).jedyną zeczą którą wymieniłem przy 200000 tys.był pasek klinowy wraz z napinaczem i kołami.auto ma przejechane 230000 tys. i zadnych powaznych awarii.,dlatego gor
aco polecam mastera z takim silnikiem.pozdrawiam. :
witam
chce kupic mastera z roku 2002 i ma silnik 2.5dci 90km,sprawdzalem i takie nie wychodzily z 90km silnikiem tylko minimum 100km??
czy ktos sie zna na tych silnikach,ktory ile ma koni
proszę o poradę użytkowników Renault MAster MAx, któy z silniczków warto wybrać? dCi mają plusy ale i minusy podobnie pewno dTi, które lepsze ? proszę o opinię z argumentami,
z góry dzięki jako że planuję wkrótce zakup.
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 792 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/204KM 308Nm/440Nm Opel Insignia 2.0 CDTI 2016
Piwa: 51/2
Wysłany: Pią 29 Cze 2012, 14:08
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Silniki w Masterach
W ramach ścisłości , w Masterach nie występowały silniki 2.2 DTi.
Do 2000 roku występowały tylko silniki 2.5 D , 2.8 DTi.
Bardzo rzadkie wersje to 1.9 DTI , które występowały chyba tylko w Masterach L1H1.
W 2001 roku była lekka zmiana Masterów ( lifting ).
Tam występowały silniki 1.9 DCI ( rzadkie wersje ) , 2.2 DCI , 2.5 D , 2.8 DTI.
1.9 DCI - 100 KM
2.2 DCI - 90 KM
2.5 D - 80 KM
2.8 DTi - 114 KM
W 2003 roku wszedł nowszy model Mastera ( pełny lifting ) potocznie zwany Master III
Tam były silniki 2.2 DCI , 2.5 DCI , 2.8 DCI , 3.0 DCI.
2,2 DCI - 90 KM
2.5 DCI - 99 KM , 101 KM , 115 KM , 120 KM , 150 KM.
2.8 DCI - chyba 147 KM
3.0 DCI - 140 KM , 160 KM
Wiadomo , że przeważnie każdy poleca to co ma pod maską...
Oczywiście najmniej awaryjny silnik to 2.8 DTi.
Nie ma w nim zbędnej elektroniki , komputera , 25 czujników itp.
Silnik DCI jest cichszy , mocniejszy , mniej pali , można mu dodać " trochę " koni mechanicznych i momentu obrotowego robiąc chipa lub zakładając box-a.
Sam silnik ma budowę jak każdy silnik diesla. Różnią się tylko osprzętem i systemem zasilania paliwem.
Słabe punkty 2.8 DTi ?
Turbina , wycieki z silnika ( szczególnie łączenie silnika ze skrzynią ) , dość częste problemy z linkami od zmiany biegów.
Największą bolączką wszystkich Masterów są alternatory , głowice.
Tu nie ma znaczenia czy to jest DCI czy DTi.
Również wielu problemów przysparza cały układ napędowy ( przeguby , podpora półosi , kielich w skrzyni biegów.
Więc jaki silnik wybrać ?
Master III jest bardziej dopracowany i przyjemniejszy wewnątrz.
Master II ma silnik 2.8 DTi , który jest bardziej odporny niż DCI. Jest mniej nowoczesny w środku niż Master III.
Mój kolega maił również taki dylemat. Co zrobił ?
Kupił Mastera III z uszkodzonym silnikiem i przełożył do niego silnik wraz ze skrzynią 2.8 DTi. Roboty jest trochę , ale bez większych komplikacji.
To jest chyba ten złoty środek...
Pozdrawiam
Wojtek. _________________ Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Dołączył: 17 Paź 2010 Posty: 67 Skąd jesteś (miejscowość / region): krk Posiadane auto: master XII 2006
Piwa: 2/3
Wysłany: Czw 05 Lip 2012, 22:23
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Silniki w Masterach
kolega wyzej ładnie to wszystko opisał ja dodam swoje 3 grosze, mam masterka z 2006 silnik 114 dci powiem tak jak cos padnie to czesci nie sa drogie. porównując ten silniczek od nissana 3,0 w tych 3,0 skrzynki czesciej padaja niz w tych 2,5 i sa droższe w remoncie. zalezy do czego ma służyć jak Ci nie zalezy na elektronice wnętrzu i masz pewny ten starszy model z silnikiem 2,8 to bym tego wybral jak chcesz cos nowszego to 2,5 ale jak trafisz na mine to wymienisz wszystko zanim bedzie smigac _________________ Nigdy więcej Renault
Dołączył: 28 Gru 2013 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Radom Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 28 Gru 2013, 11:41
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Silniki w Masterach
A co powiecie o silniku 2,5 dCi 107kW 145 KM?
Samochód z rocznika 2010. (Model Master IV) Buda L2H2. Troche chyba nietypowy silnik w tym modelu. Bo w Masterach IV występowały chyba tylko 2,3 dCi.
Liczę na pomoc w ocenie silnika.
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 792 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/204KM 308Nm/440Nm Opel Insignia 2.0 CDTI 2016
Piwa: 51/2
Wysłany: Czw 30 Sty 2020, 17:40
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Silniki w Masterach
Sie ma.
Tak to jest dokładnie to samo.
Tylko Master ma oznaczenie DCI nie CDI.
Pozdrawiam
Wojtek _________________ Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Master ) Oceń swoje auto
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.