Renault

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Renault ) Jak wymienić uszczelkę pod głowicą. (Artykuł).



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum RENAULT Forum Strona Główna -> ( Renault ) Dyskusje ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
archive_63

Auto Maniak



Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 584

Posiadane auto: Renault Vel Satis 3.0 Renault Clio II 1.5 dCi
Piwa: 15/16
Wysłany: Sob 28 Sty 2012, 10:29
Temat postu:

Jak wymienić uszczelkę pod głowicą. (Artykuł).


Awaria uszczelki pod głowicą nie jest zauważalna, ani odczuwalna od razu i często można przeoczył pierwsze symptomy zbliżających się kłopotów. Objawem niewielkiego uszkodzenia może być nierówno praca silnika, jednak po nagrzaniu wszystko wraca do normy. Możemy również zaobserwować mniejszy poziom płynu w zbiorniczku układu chłodzenia

Zazwyczaj nieprzejęty lub niezorientowany kierowca uzupełnia raz na jakiś czas ubytek chłodziwa. Przecież wina może leżeć po stronie nieszczelnych przewodów. Takie działanie (nieświadome) niestety tylko odwleka moment, w którym jednostka napędowa po prostu odmówi współpracy. Im dłużej będziemy zwlekać z naprawą, tym gorzej dla silnika i naszego portfela.
Szybko zdiagnozowana usterka oszczędzi nam wielu nieprzyjemności, a naprawa ograniczy się do tego co prezentujemy w galerii zdjęć - obróbki głowicy + założenia nowej uszczelki. Skutkiem dłuższej jazdy z przepaloną uszczelką jest zatarcie silnika, a to oznacza wymianę kompletnej jednostki napędowej. Starej na pewno nie opłaci się naprawiać.
Dlaczego uszczelka pod głowicą jest tak ważna? Ten element zapewnia szczelność między głowicą (góra), a blokiem silnika (dół). Odpowiednimi kanałami przepływa w niej olej oraz woda (płyn chłodniczy). Brzmi banalnie, ale warto pamiętać, że podczas pracy silnika w komorach spalania może panować cieśnienie wynoszące 200 barów (!), a temperatura gazów powstających w wyniku spalania mieszanki paliwowo-powietrznej sięga ponad 2500 ºC.
Pamiętajmy, że blok i głowica są oczywiście znacznie chłodniejsze, a największy problem dla elementu uszczelniającego stanowią zmienne warunki pracy. Początkowo temperatury mogą być nawet ujemne, ale już po kilku sekundach osiągają kilkaset stopni. Ponadto w większości samochodów stosuje się głowice i bloki wykonane z materiałów o różnej rozszerzalności cieplnej - na „górę" i „dół" uszczelki działają odmienne obciążenia.
Jakie są powody usterek uszczelki pod głowicą? Najczęściej do awarii dochodzi w wyniku przegrzania silnika (np. na skutek niesprawnego układu chłodzenia, zbyt ostrej jazdy lub nieodpowiedzialnego tuningu), niewłaściwego montażu (rzadziej) lub przedwczesnego starzenia się materiału uszczelki (np. poprzez używanie wody albo chłodziwa o nieodpowiednich parametrach). Szczególnie narażone na awarię uszczelki są auta z instalacją gazową. Jej montaż wymaga ingerencji w układ chłodzenia (nie zawsze przemyślany), poza tym zasilanie gazem podnosi temperaturę w komorze spalania.
Co robić, kiedy wiemy już, że uszczelka jest przepalona? Możemy skorzystać z okazji rozbiórki silnika i oprócz wymiany uszczelki, dokładnie sprawdzić stan głowicy. Zazwyczaj okazuje się, że konieczna jest jej obróbka.

Regeneracja głowicy polega zwykle na spawaniu pęknięć materiału, naprawie gniazd zaworowych, wymianie prowadnic zaworowych, planowaniu (czyli szlifowaniu płaszczyzny głowicy) oraz wymianie uszczelniaczy.

W zasadzie demontaż i montaż samej głowicy to łatwe zadanie dla dowolnego warsztatu lub doświadczonego amatora. Natomiast obróbka tego elementu wymaga fachowej wiedzy, odpowiedniego sprzętu i wprawnych rąk. Zanim zdecydujemy się oddać głowice do „szlifu", zastanówmy się nad wyborem zaufanego i polecanego warsztatu. Nieświadomie łatwo można ją uszkodzić, a konsekwencję będą bolesne.

Zazwyczaj nieprzejęty lub niezorientowany kierowca uzupełnia raz na jakiś czas ubytek chłodziwa. Przecież wina może leżeć po stronie nieszczelnych przewodów. Takie działanie (nieświadome) niestety tylko odwleka moment, w którym jednostka napędowa po prostu odmówi współpracy. Im dłużej będziemy zwlekać z naprawą, tym gorzej dla silnika i naszego portfela.

Koszt? Sama wymiana głowicy waha się w granicach 200-1000 zł w zależności od serwisu i auta. Natomiast za profesjonalną kompleksową obróbkę musimy przygotować się na wydatek co najmniej dwukrotnie wyższy.


Ostatnio zmieniony przez archive_63 dnia Sob 28 Sty 2012, 11:56, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
archive_18

Auto Maniak



Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 15058


Piwa: 1623/642
Wysłany: Sob 28 Sty 2012, 10:45
Temat postu:

Re: ( Renault ) Jak wymienić uszczelkę pod głowicą. (Artykuł).


Super.
Na podstawie tego artykułu napewno każdy da sobie radę z wymianą uszczelki pod głowicą.
_________________
Pozdrawiam.
Powrót do góry
archive_63

Auto Maniak



Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 584

Posiadane auto: Renault Vel Satis 3.0 Renault Clio II 1.5 dCi
Piwa: 15/16
Wysłany: Sob 28 Sty 2012, 12:02
Temat postu:

Re: ( Renault ) Jak wymienić uszczelkę pod głowicą. (Artykuł).


michal72 napisał:
Super.
Na podstawie tego artykułu napewno każdy da sobie radę z wymianą uszczelki pod głowicą.


Michał gdybyś uważnie przeczytał ten artykuł to byś wiedział że to wcale nie jest takie proste i nie zrobi tego każdy.
Jedynie demontaż,ale obróbką musi zająć się fachowiec.
Powrót do góry
marek.dino5

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 391
Skąd jesteś (miejscowość / region): Pomorze
Posiadane auto: SCENIC 1,9 DTI 2000r/DUCATO 2,3MJ II 2011r.
Piwa: 33/38
Wysłany: Sob 28 Sty 2012, 17:06
Temat postu:

Re: ( Renault ) Jak wymienić uszczelkę pod głowicą. (Artykuł).


Kol. bronekpoland nie wiem skąd dorwałeś ten artykuł ,ale jego autor chyba nie całkiem wie na czym polega i jakie są przyczyny wymiany uszczelki pod głowicą.To nieco bardziej złożony temat niż opisywany w temacie.Według niego mój silnik(jednostka napędowa) w moim SC dawno powinna zakończyć żywot,gdyż miałem takie objawy dwa lata temu,a mimo to nadal pracuje dobrze. Laughing Laughing
_________________
Powrót do góry
archive_63

Auto Maniak



Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 584

Posiadane auto: Renault Vel Satis 3.0 Renault Clio II 1.5 dCi
Piwa: 15/16
Wysłany: Nie 29 Sty 2012, 20:37
Temat postu:

Re: ( Renault ) Jak wymienić uszczelkę pod głowicą. (Artykuł).


Artykuł skopiowałem ze strony AutoSwiat.pl
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Nie 29 Sty 2012, 20:37
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
archive_18

Auto Maniak



Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 15058


Piwa: 1623/642
Wysłany: Nie 29 Sty 2012, 21:00
Temat postu:

Re: ( Renault ) Jak wymienić uszczelkę pod głowicą. (Artykuł).


Jaka gazeta taki artykuł.
Dobrze napisałeś że "jedynie demontaż".
Potem trzeba szukać kumatego mechanika żeby to poskładał. Laughing
_________________
Pozdrawiam.
Powrót do góry
archive_20

Auto Maniak



Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 13039

Posiadane auto: Scenic 1,5 dCi 2005 101 KM
Piwa: 836/1024
Wysłany: Nie 29 Sty 2012, 22:39
Temat postu:

Re: ( Renault ) Jak wymienić uszczelkę pod głowicą. (Artykuł).


a dlaczego nieprzejęty lub niezorientowany kierowca jest dwa razy wymieniony?
marna ta gazetka... do fryzjera się nadaje Very Happy
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum RENAULT Forum Strona Główna -> ( Renault ) Dyskusje ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Renault ) Dyskusje ogólne


RenaultScenic

79 990

2020r.

12 000 km

śląskie

RenaultTrafic

69 900

2017r.

212 731 km

śląskie

RenaultMegane

36 990

2015r.

111 000 km

śląskie

RenaultClio

26 900

2014r.

149 000 km

wielkopolskie

RenaultEspace

36 900

2012r.

199 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System